Forumindex › Forums › Modellen › Omega › onstekking op tijd zetten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2011 om 17:33 #17231291
Een goede avond allemaal! Ik ben Clementje en ik heb sinds december weer een opel omega gekocht. Nou ben ik gefopt waar ik bij stond en bleek de motor helemaal dood te zijn. We hebben inmiddels een motor wissel gedaan en de opel loopt weer. Jippie. Alleen start hij niet echt lekker het duurt lang voor hij aanslaat. Als ie dan eenmaal loopt en we gaan met de opel rijden dan kunnen we niet echt veel gas geven. De opel wil dan uitslaan. Mijn man denkt dat het de ontstekings is die niet op tijd staat!! En vraagt zich af hoe je deze het beste op tijd kan zetten? Weten jullie een mooie tip?
18 januari 2011 om 21:20 #17800703Hallo Clementje,
welkom op het forum, :kewlpics van de Omega vinden we allemaal heel leuk om te bekijken. Dat van die dooie motor is niet zo best, heb je dan geen proefrit gemaakt?
Wellicht moet je even wat meer info over je Omega geven, zoals het type (A1, A2, B1, B2), motortype. Nou zul je vergeefs gaan zoeken naar afstelmogelijkheden voor de ontsteking, dat gaat allemaal via de motorelectronica, er is dus geen verdelerkap die je wat moet verdraaien. Slecht starten kan vele oorzaken hebben.
Andrew
18 januari 2011 om 21:58 #17800704begin maar eens met de nokkenassensor en de krukassensor te meten.
vaak zit hier het probleem ook wil de koelvloeistofsensor de boos doener zijn.
dit is dus niet degene die de teller aandrijft.:P19 januari 2011 om 16:04 #17800705Bedankt voor de reactie’s alvast. Onze opel omega is een B2 2.0 liter handgeschakeld.
Motor type: X2.OXEV.E2Ik had zeker van te voren een proefrit gemaakt, maar toen was er nog niets aan de hand. Ik heb hem laten keuren bij mijn zwager en toen kwamen de duiveltjes te voorschijn. Ik heb toen heel boos de verkoper gebelt en hij zou de APK gaan regelen. Hij had netjes de auto voor de deur opgehaald en toen hadden we het oliepijl bekeken en dit stond netjes op pijl. Ze hebben de auto gekeurd en gezegd dat ze het gemaakt hadden ( maar helaas het was een keuring met de ogen dicht) Ze hebben de auto toen afgegeven bij een friet tent bij ons in het dorp met een sms bericht met vermelding dat ze mijn adres niet meer hadden. Later bleek dus de motor helemaal in de soep te zijn gereden. Geen druppel olie in het blok. We hebben toen 6 liter nieuwe olie in de opel gedaan maar hij liep zo slecht. Nou blijkt dat ze voor de verkoop een of ander goedje in het blok gegooit hebben zodat hij een paar dagen lekker liep. ( vandaar dat de proefrit geslaagd leek) Maar de motor was echt niet meer te reden. Bij het leeg laten lopen van de olie was die nieuwe olie gewoon stroop. Dus dat was het verhaal voor de motor wissel. Maar nu de opel nog goed krijgen. De vraagbaak is bestelt maar we willen hem zo snel mogelijk goed lopend hebben want we zijn trots op de opel want hij ziet er nog goed uit verder. Hopelijk kunnen jullie een beetje helpen?
19 januari 2011 om 18:31 #17800706Hmmm, vreemd gedoe rondom die motor. Maar goed, dat is verleden tijd.
6 liter olie is wel een ietsje pietsje teveel hoor. Ik neem aan dat er eenzelfde motor is teruggebouwd, dan zullen jullie dus een B1 hebben, de B2 is alleen met een 2.2 liter 4-cilinder benzinemotor geleverd (althans in Nederland).
Ik lees niks over brandende controlelampjes. Mogelijke oorzaken van slecht starten:
-nokkenaspositiesensor (maar volgens mij genereert dat een foutcode zodat het MM-lampje blijft branden)
– krukaspositiesensor (idem met MM-lampje)
– slechte vonk (bougies, bougiekabels, bobine)Bedenk dat de distributieriem ook niet het eeuwige leven heeft, wie weet zit die er al veel te lang in, neem aan dat de motor uit een sloopwagen komt dus historie niet bekend. En je wilt echt niet dat die riem breekt, kun je weer op zoek naar een motor.
Andrew
25 januari 2011 om 11:34 #17800707We hebben de krukkassensor vervangen en walla de auto start en loop meteen goed.
Heerlijk zo’n forum.
bedankt jongens
25 januari 2011 om 16:05 #17800708:angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.