Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › onsteking gezocht: 24v olie probleem + slecht lopen (1 probl
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2010 om 15:57 #17223548
hoi, ik heb een 24v in de Manta, heb er vorig jaar probleemloos mee gereden en zo heb ik m voor de winter uit elkaar gehaald, de auto dan, de motor niet. T enige wat ik aan de motor heb gedaan is de inlaat veranderd zodat die scherpe hoek bij de gasklep eruit isd:
.
Nu heb ik dus alles weer teruggebouwd en hij loopt stationair goed alleen ik heb te weinig oliedruk, 3 bar als ie koud is(wat voorheen 5 was) en 1,7 bar als ie warm is en het lampje van de olie gaat branden. Als ik gas geef gaat de druk wel naar 4,5 bar. T enige wat er veranderd is is dat ik van 5w40 half synteet naar 15w40 minerale olie ben gegaan, kan hier mijn probleem in zitten??
Dan nog een ander probleempje, Hij loopt in principe stationair goed alleen als ik stil wil gaan staan slaat ie soms af, ook met manouvreren zakt ie soms weg en begint m dan bij te regelen door het toerental even omhoog te gooien. Als ik (in vrij) gas geef en op zo’n 4000 toeren houd dan begint ie ook te klapperen. Tijdens het rijden slaat ie ook over en met gas los klapt ie ook erg hard. Als ik dan gas geef dan houd ie heel erg in en als ie eenmaal gaat bij hoge toeren geeft ie een dikke zwarte walm en nog steeds niet vol vermogen.
Lijkt mij zelf niet dat dit met het veranderde spruitstuk te maken heeft.
Kan dit evt met de klopsensoren te maken hebben, ik heb ze niet op moment aangedraaid en het onderblok is gespoten, las in het boek dat het oppervlak voor de klopsensoren schoon moet zijn, betekend dit dat er ook geen lak op mag zitten??
verder lekt het spruitsuk nergens, ben al met remmenreiniger rond geweest en reageerd nergens op.Hoop dat iemand een idee heeft waar dit in kan zitten en dan hoor ik t graag, zal zelf ook nog wel wat zoeken maar weet ff niet waar te beginnen.
mvg tom
16 juli 2010 om 16:37 #17700082vraag 2:
zit er geen scheur in je rubberen inlaat lmm naar de gasklep huis?
en anders zou ik het toch in je ontsteking zoeken…
16 juli 2010 om 17:08 #17700083nee zit naar mijn weten geen scheur in, heb zelf de slang op maat gemaakt omdat ik niet meer uitkwam en was goed afgeseald, zal t eens na gaan kijken voor de zekerheid, hoor m ovigens ook niet zuigen daar. Maar dat de klopsensoren op lak zitten ipv kaal metaal en niet op mement moet niet uitmaken hiervoor dan?? Onsteking lijkt t wel op maar rotor enzo was toen allemaal goed, is verder nix mee gebeurd ligt 1 andere bougiekabel op:o misschien is die t probleem wel denk ik nu. Verder nog iets wat ik aan de onsteking kan stellen?? Kon m toen bijna een halve slag draaien zonder dat ie afsloeg. Moet deze gewoon op merkteken staan?
16 juli 2010 om 18:46 #17700084ik zou sws even de lak daar wegahlen bij die klopsensoren. dat zijn toch dingen die net even gevoelig kunnen wezen. want hoe kan hij nou waardes meten???
bougie kabels zou ik ook vervangen. dit is namelijk een euvel bij die 24v motoren.
uiteraard gewoon op merkteken de ontsteking…
17 juli 2010 om 12:33 #17700085ok de lak gaat er iig af en ook iig de 2e bougiekabel even verwisselen of die goed is de andere heeft ie goed mee gelopen. T zal wel niet veel zijn, kan haast niet anders. Kun je mij toevallig ook vertellen hoe de gasklep in ruststand moet staan? Kan daar nix over vinden nl.
thnx voor de tips weet ik iig waar ik moet gaan zoeken.20 juli 2010 om 08:15 #17700086heb de lak onder de klopsensoren vandaan gehaald zonder succes, loopt nog net zo klote. in vrij gas geven is ie wel gewoon fel op z’n gas maar zo gauw het constant blijf is t klote ook rijden gaat niet echt fatsoenlijk. Ook slaat ie af en toe af bij terugkomst op stationair, ik zoek t niet echt in de onsteking omdat ie verder heel mooi loopt en stationair ook echt nooit overslaat..
20 juli 2010 om 13:37 #17700087ik heb er echt geen verstand van :o
maar misschien de brandstof pomp?
[size=-2]als dit een volkomen belachelijke opmerking is, beroep ik mij op mijn newbie status[/size]:P
20 juli 2010 om 16:20 #17700088heb je de massa’s dan wel goed zitten op het blok? zittenn die wel vast? of zit er ook geen lak tussen of wat dan ook?:hmmz
20 juli 2010 om 16:32 #17700089wat het ook kan wezen:
– is misschien de aansluiting van je vacuumslangetjes naar het zwarte potje, als je die verwisseld wil het ook wel eens zijn dat hij beroert loopt.21 juli 2010 om 05:33 #17700090@ uniek, zit zelf te denken om de brandstoffilter eens te proberen, verder zijn alle mass’s wel goed en ook de vaccuum zitten goed.
21 juli 2010 om 12:26 #17700091Stationair regel klep vast,dan krijg je ook zulke onzin,als ie verder goed loopt en oppakt enz alleen bij de 1000 toeren ellende geeft zou ik die verdenken.
21 juli 2010 om 13:02 #17700092ja maar hij doet nou juist stationair (600 toeren) goed en de rest niet:vertag wel ff goed lezen:sleeping
21 juli 2010 om 18:20 #17700093vanavond mee bezig geweest auto is gisteren goedgekeurd:D.
Heb het brandstoffilter vervangen maar dat was t dus niet, massa’s van t blok zijn ook zeker goed, voor de zkerheid ook maar even nagekeken. Heb de knippercode uit kunnen lezen en die geeft 3 fouten:
1: inductieve toerentalsignaal -> geen signaal
2: dynamo levert te weinig , dat klopt maar dat is altijd al is minimaal
3: hallsensor in verdeler te hoog.zal eens kijken of ik hier iets in kan vinden, neem aan dat toerentalsignaal hetzelfde signaal is als voor de toerenteller?? deze doet het nl gewoon…
22 juli 2010 om 20:45 #17700094vandaag bezig geweest met iemand die ook wat van deze blokken heeft liggen en wat onderdelen kan uitwisselen en zijn tot de conclusie gekomen dat de onsteking kapot is,de as die in t blok zit. Toch raar dat zoiets kapot gaat terwijl die alleen in een doos heeft gelegen… Is overigens de 2e onsteking al sinds ik dit blok (1jaar) heb de vorige was vastgelopen. met deze onsteking is het beroerd lopen verholpen alleen stationair blijft ie nog regelen en soms af slaan.
nu is mijn vraag, heeft iemand voor mij een onsteking liggen die ik kan overnemen??
mvg Tom22 juli 2010 om 20:48 #17700095ik zal is aan me pa vragen. maar ik denk dat hij zn 24v motoren zo kompleet mogelijk wilt houden. maar miss heeft ie nog een ”sloop 24v’ voor je liggen.
je hoort morgen van me, hij is nu aan het pitten:D
22 juli 2010 om 21:04 #17700096zou heel fijn zijn, zou het liefst een nieuwe halen maar 400 euro kan ik ff niet missen op t moment weet ook zo niet waar ze die leveren, materialenzaken hier niet iig.
23 juli 2010 om 11:50 #17700097even terugkomen bij de oliedruk, mijn sensor voor de drukmeter geeft niks meer door meet er geen spanning op, sensor voor t lampje werkt nog wel, alleen nu brand ie niet bij stationair lopen, dan moet ie echt bijna afslaan voordat die gaat branden, lijkt er dus op de de oliedruk nu wel goed is of het zat in de sensor zelf.
nu weer het ontstekingsverhaal, heb de computer een nachtje eraf gehad en de knippercode uitgelezen hier stond alleen nog in dat ie geen toerentalsignaal heeft, ben er gister achtergekomen dat ie deze wel heeft(en de code dus niet meer) als ie loopt. Verder stond er hgeen foutcode in. Nadat ie had gelopen gaf ie weer de foutcode aan van de hall sensor stroomverdeler te hoge spanning, kan hier de ontsteking van kapot gaan???
gr tom
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.