Onsteking afstellen – 2.2 LE-Jetronic op C24NE

Forumindex Forums Techniek Cih Onsteking afstellen – 2.2 LE-Jetronic op C24NE

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Kimi NL

Hallo,

ik ben op dit moment bezig met mn kadett, heb een 2.2 JE-Tronic injectiesysteem gemonteerd en aangesloten, maar starten: “Ho maar”. al meerdere keren een back-fire gehad, wat voor mij betekend dat hij wel wil.

Voor mijn gevoel is de ontsteking echt compleet verkeerd en wil ik hem graag op tijd zetten, alleen Hoe?
      Ik vond op mantablog wel een handleiding, maar dit gaat voornamelijk over motoren die nog origineel zijn en gelden niet voor samenraapsels(als ik het zo mag noemen :P).

Heeft iemand een goed idee over hoe ik het beste te werk kan gaan? en welke handleiding ik het beste kan gebruiken?
      http://www.mantablog.nl/ontsteking-cih/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Groeten

jacobnoorlander
      Deelnemer

Lijkt erop dat je de as van de rotor naar de oliepomp 180 graden verkeerd hebt zitten… Even sleuteltje 13, boutje los, as 2cm omhoog en een halve slag draaien. Links of rechts maakt niet uit, bougiekabels gewoon laten zitten.
        Zorg er iig voor dat de motor op bdp staat (merkteken op je poulie, cyl 1 zuiger boven) en dat de rotor dan naar het bougiekabeltje van cylinder 1 wijst… Dan moet hij in ieder geval starten, daarna tijdstip afstellen met stroboscooplamp en losse vacuumslang naar de vervroeger.
        Gewoon pieletje, holletje gelijk Poulie/distributiehuis met de flitslamp, maak deze punten van te voren even wit met een stift oid dan zie je alles beter met de stroboscoop.

Kimi NL

Dat is het vreemde. Op mijn poulie zit een vlak stuk, en er is een gedeelte wit gemaakt. beide zijn op verschillende posities.

Verder heeft de auto wel gelopen met de Ontsteking op deze manier, alleen is na die tijd alles verdraait geweest.
          Is er nog een andere manier om te zien of Cylinder 1 bovenin staat?

jacobnoorlander
          Deelnemer

voorste bougie eruit en met een schroevedraaier door het gat voelen wanneer hij bovenin staat, motor met de hand voorzichtig tornen (dop 19)
            Je kan er een paar graden naast zitten maar hij moet dan in ieder geval starten.

Kimi NL

Bedankt voor de informatie, maar helaas geen succes.
              precies gedaan zoals je het zei, maar hij doet niets.

Over de rotor, ik neem aan dat het deel dat met de contactpuntjes contact maakt naar Cylinder 1 wijst?
              En de volgorde is toch gewoon 1-3-4-2?

Zijn er ook dingen die ik over het hoofd heb kunnen zien met het aansluiten van de injectie?
              – Waarom moet er een draad naar de startmotor? en moet deze aan de + van de startmotor of aan de –
              – Moet de computer ook een massa hebben? (hij ligt nu nog gewoon los in de auto)

Kimi NL

Ik zie nu ook dat mijn injectoren niet inspuiten(dan gaat hij het natuurlijk nooit doen, maar vind ik wel vreemd dat ik backfires kreeg)

http://www.mantablog.nl/le-jetronic-22e/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                Via dit schema heb ik het Injectierelais aangesloten en volgens een bevriende monteur(die ook met CIH’s werkt) zou dit genoeg zijn.
                Ik heb nog een aantal stekkers waar ik geen idee van heb wat ze moeten doen, maar volgens hem hebben ze geen functie in een kadett.

Deze stekkers:
                1:

2:

3:

jacobnoorlander
                Deelnemer

hier is meer aan de hand…. :shock:
                  De rotor wijst naar de bougiekabel van cyl 1 op de verdelerkap.
                  De ontstekingsvolgorde is idd juist zo.
                  Als je systematisch alles uitsluit kom je vanzelf het probleem tegen, zorg iig eerst dat je zeker weet dat je injectie systeem werkt.
                  Dit kan je doen door een injector stekker los te halen en een multimeter op de contacten van de stekker te zetten, meet je tijdens het starten geen 12volt dan werkt je injectie niet.
                  Wat betreft je vragen over de draden en stekkers kan ik je ook wel wat duidelijkheid geven.
                  Aan de stekker van de ECU hangt nog een extra groen draadje met een platte schuifstekker, deze moet aangesloten zijn! Anders werkt er niets, deze draad gaat naar de groene draad aan de bobine en zorgt ervoor dat je ecu weet wanneer hij moet inspuiten.
                  De zwart/rode draad vanaf de startmotor gaat naar het contactslot, deze is iets dikker en er gaat een dunnere naar het brandstofpomp relais. Deze zorgt ervoor dat je brandstofpomp gaat draaien tijdens starten, daarna neemt de puls vanaf de bobine dit over en blijft het relais actief.
                  Alle massa’s van de ECU zitten op de achterkant van je inlaatspruitstuk vast met 2 m6 boutjes, deze zijn ook erg belangrijk! als daar wat niet goed zit werkt de boel ook niet, zorg er ook voor dat je een goede massa vanaf de motor naar de auto hebt maar dat merk je direct als bijvoorbeeld de startmotor niet lekker rond gaat.
                  Veel suc6 met uitvogelen!

jacobnoorlander
                  Deelnemer

De stekker op de 1e foto lijkt op die van een gasklepschakelaar of die van een stappenmotor voor het stationair toerental, beide zijn ook belangrijk en horen aangesloten te zijn…
                    Die op de 2e foto zou ik me niet zo druk om maken, ziet er niet belangrijk uit. :D
                    Die op de laatste foto zou zomaar iets met dat groene draadje te maken kunnen hebben maar ik kan het niet echt goed zien zegmaar…

Anoniem

Merkteken poulie en rotor op cil 1 gelijk, kan nog steeds de ontsteking verkeerd gemonteerd zijn of je moet een 2takt cih hebben.

jacobnoorlander
                      Deelnemer

Dat is waar… ik rij al een poosje met een dis bobine, dan verwaterd die kennis een beetje hee… ;)
                        Maar als ik het zo allemaal lees is het niet echt een ontstekings probleem geloof ik. :shock:

Anoniem

Distributie en cilinderkop demonteer/ monteer als cil 4 in compressieslag staat, de onsteking bij cil 1 in compressie slag.
                          Aan de hapjes uit de nokkenas om bij de cilinderkop bouten te komen kun je dus zien welke cilinder in compressie slag staat.

Werkhovense
                          Deelnemer

Hallo Kimi, het is alweer een tijd geleden deze topic, maar wat heb je op die stekker aangesloten van je eerste afbeelding? Of iemand anders die dit weet?
                            Gr Werk

rekordjoe
                            Deelnemer

Heb je ook de verdeler van de 2.2 gemonteerd?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.