OnStar en Navigatie (5.0 intellilink)

Forumindex Forums Modellen Grandland X OnStar en Navigatie (5.0 intellilink)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 55)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356617
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      @ Quandor Ik heb nooit ergens gezegt dat de Peugeot motor slecht zou zijn. Ik kraak hem ook in het Grandland X deel niet af! Ik stel alleen een feit vast dat er geen GM..Opel motor in zit maar een Peugeot. Ik heb alleen steeds  gezegt dat Opel geen GM meer is maar in de grote handen van PSA groep. Daar hoeft niets mis mee te zijn.. maar is ook een feit.

      ■Wat betreft het online zijn op het forum…  ik houd er niet van dit te melden maar we hebben buiten auto om een prive een zeer nare tijd gehad (hier verder over uitwijden wil ik niet)en dan zou ook jij niet op het forum reageren ook al heb je je vinkje aan staan.   :scratch: Ik vindt wat dit aangaat dat je deze woorden niet zomaar kunt schrijven. Niemand zet zijn persoonlijke dingen hier op het forum… hoort ook niet, maar door jou wordt ik min of meer gedwongen me te moeten verdedigen… waarom ik afwezig was :unsure:

      <p style=”text-align: left;”>Ik vind op een forum mag ieder zijn mening hebben positief of negatief…. maar echt persoonlijk worden wat jij nu doet vind ik niet Ok.</p>

      ■Betreft mijn Astra dank voor je advies het is niet zo simpel als jij zegt… zeker als particulier niet.

      En niet iedereen kan bijbetalen om het probleem weg te nemen. Ik kan niet zeggen dat mijn dealer zijn best niet doet integendeel.  Er is vanaf begin van alles mis met de Astra K tourer toch nog een maandag ochtend auto?

      Maar een aanhoudend vocht probleem dat speelt nu dus nogsteeds.

      Kortom in sept wordt de Astra 2 jaar en dus niet vrij van problemen. In de garantie  is hij dagen bij de dealer geweest soms meer als een week…. veel verschillende problemen. Nu weer voorruit vervangen verdenking van lekkage.

      Wel netjes altijd nieuwe leen auto.s van Adam..Crossland x.. nieuw model insignia tourer.. Opel Mokka X.. Grandland x de buren dachten dat ik bij Opel werkte haha.

      Dus heb door de vele leenauto’s nu onderhand ook ervaring met de Peugeot motor en ik heb daar geen probleem mee. Vond het zelfs OK rijden.

      Door alle leenauto’skan de auto.s wel goed vergelijken…. :smiley-car:

      ■Maar die zaak is over de Astra K tourer en we zitten hier in het Grandland X deel.

      Nogmaals als laatste.

      Ik het PSA nooit als slecht beschreven! Ik zeg wel Opel veranderd…  straks is of sommige modellen is dat nu al PSA met Opel logo. Design is van Opel. Maar veel techniek uit de PSA stal.

      Ik denk en dat lees je ook dat Opel zich meer gaat richten op electrisch rijden. Wat je ook leest is dat er veel Opel dealers zullen gaan verdwijnen en er dus ook reorganisaties komen. Dat is voor die mensen met gezinnen.

      Wie weet is dat in de toekomst en nu zelfs al wel goed……

      De Corsa 2019 komt ook meer naar de PSA toe. Deze zou eerder in 2018 komen maar is opnieuw naar de ontwerp kamer deze zal nu ook op het PSA platform komen. Zo komen er nog meer modellen… bv een suv op subframe Peugeot 5008. En er komen nog meer modellen.

      Hopelijk is de lucht nu wat gezuiverd :heart:

      Arnold

       

      #18356622
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        @ aapje 1963,

        Arnold, ik vind je laatste bericht echt goed! Echt droevig dat je zoveel ellende met zo,n mooie Astar tourer ondervind. Je zou hem haast binnen de garantie nog in/omruilen! Maar daar zit weer een kostenplaatje aan. En de ene kan makkelijker praten over “even inruilen” dan de andere. Ook jammer dat je privé een nare tijd hebt gehad, of nog steeds hebt? Logisch dat je daar niet mee te koop loopt op een forum.

        Je schrijft steeds over PSI, maar als ik goed ben ingelicht, is dit de waarde/druk in een autoband. En PSA het grote auto concern waar we over spreken. En ik geloof zeker dat je in je voorspellingen gelijk hebt wat de toekomst betreft. Ik vrees dat Opel in het PSA concern, meer en meer gaat verdwijnen. De toekomst zal dit leren. Alhoewel ook Citroen een grote aanhang aan kopers heeft in Europa (binnen PSA) en dus ook nog steeds bestaat.

        #18356625
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          @Hans GLX : ik deel je mening / verwachting v.w.b. het meer en meer verdwijnen van Opel in het PSA concern niet. Reden : kijk bijv. naar de verkoopcijfers van Peugeot en Opel dit jaar.

          Peugeot tot en met 30-04-2018 2018 : 11.971 (zelfde periode 2017 : 10.300)

          Opel tot en met 30-04-2018 : 14.341 (zelfde periode 2017 : 12.485)

          Citroën? Daar noem ik niet eens de cijfers van, die zijn té triest, zie “Bron” hieronder.

          M.a.w. Opel ‘scoorde’ in 2017, alsmede in 2018, in de eerste vier maanden beter dan Peugeot én véél beter dan Citroën.

          Nog anders verwoord : Peugeot en Citroën samen hebben dit jaar (op ruim 2000 auto’s na) net zoveel auto’s verkocht als Opel in zijn eentje.

          Volgens mij is er een spreekwoord dat als volgt gaat : De Kip met de gouden eieren slachten…………..?

          Volgens mij zijn de Fransen niet “dom”, toch……..?

          Bron : autoverkopen

          Wat overnames betreft :

          zijn Seat en Skoda ondergesneeuwd in het Volkswagen concern? Nee denk ik.

          Zijn Nissan en Dacia ondergesneeuwd in het Renault concern? Nee denk ik.

           

          #18356638
          quandor
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2017

            @aapje1963

            lees svp je eigen berichten door (óók andere Opel topics op deze site) en zie, net zoals wij dat kunnen zien / lezen, hoe je ‘afgeeft’ op Opel (motoren). Het spijt mij : je schrijft zo nu en dan  ‘kul’.

            Je hebt persoonlijke omstandigheden ondervonden. Wij leven met je mee, maar ze zijn in dit topic niet relevant, kortom, wij / ik hoeven daar niets van te weten.

            Je hebt door je ervaringen met de Astra een redelijke aversie opgebouwd jegens Opel. Prima, dat kan, dat moeten wij accepteren, maar ‘leef’ je dan svp niet negatief uit over Opel in het Grandland X forum!

            #18356645
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              [quote quote=18356617]@ Quandor Wat betreft het online zijn op het forum… ik houd er niet van dit te melden maar we hebben buiten auto om een prive een zeer nare tijd gehad (hier verder over uitwijden wil ik niet)en dan zou ook jij niet op het forum reageren ook al heb je je vinkje aan staan.  [/quote]

              Los van het feit dat we allemaal met je meeleven, raakt jouw opmerking ‘kant noch wal’ / is totaal niet relevant. Dit is een Opel Grandland X forum..…..

              En nee, als ik privé een nare tijd zou hebben, dan zou ik toch een reactie hebben gepost, al was het maar een bericht in de zin van : “Ik ben momenteel even niet in staat (vanwege privé omstandigheden) om actief (veel) reacties te posten, mijn excuses, ik kom er later op terug”.

              Dat is www protocol, toch?

              #18356651
              aapje1963
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 July 2006

                [quote quote=18356645]

                @ Quandor Wat betreft het online zijn op het forum… ik houd er niet van dit te melden maar we hebben buiten auto om een prive een zeer nare tijd gehad (hier verder over uitwijden wil ik niet)en dan zou ook jij niet op het forum reageren ook al heb je je vinkje aan staan.

                Los van het feit dat we allemaal met je meeleven, raakt jouw opmerking ‘kant noch wal’ / is totaal niet relevant. Dit is een Opel Grandland X forum..….. En nee, als ik privé een nare tijd zou hebben, dan zou ik toch een reactie hebben gepost, al was het maar een bericht in de zin van : “Ik ben momenteel even niet in staat (vanwege privé omstandigheden) om actief (veel) reacties te posten, mijn excuses, ik kom er later op terug”. Dat is www protocol, toch?[/quote]

                 

                Dan is het toch einde verhaal. Hier laat ik het betreft jou bij, succes verder!

                 

                #18356652
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  [quote quote=18356622]@ aapje 1963, Arnold, ik vind je laatste bericht echt goed! Echt droevig dat je zoveel ellende met zo,n mooie Astar tourer ondervind. Je zou hem haast binnen de garantie nog in/omruilen! Maar daar zit weer een kostenplaatje aan. En de ene kan makkelijker praten over “even inruilen” dan de andere. Ook jammer dat je privé een nare tijd hebt gehad, of nog steeds hebt? Logisch dat je daar niet mee te koop loopt op een forum. Je schrijft steeds over PSI, maar als ik goed ben ingelicht, is dit de waarde/druk in een autoband. En PSA het grote auto concern waar we over spreken. En ik geloof zeker dat je in je voorspellingen gelijk hebt wat de toekomst betreft. Ik vrees dat Opel in het PSA concern, meer en meer gaat verdwijnen. De toekomst zal dit leren. Alhoewel ook Citroen een grote aanhang aan kopers heeft in Europa (binnen PSA) en dus ook nog steeds bestaat.[/quote]

                   

                  Excuus ja het is inderdaad PSA.
                  Heb het veranderd.

                   

                  #18356653
                  aapje1963
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 July 2006

                    Beheerder kan deze verwijderen.
                    Door een storing of internet of het forum is er een bericht dubbel geplaatst
                    Excuus

                    #18356664
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      @ aapje 1963,

                      Maakt niet uit. We zijn allemaal gewone mensen, en we maken allemaal fouten. Zo zag ik dat ik Astar tourer schreef, in plaats van Astra tourer. :rolling:

                      #18356685
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Update 2018-q1 is te downloaden !

                        #18356688
                        shotterke1963
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 March 2018

                          @grandsteef

                          ik zie bij opel belgie nergens iets staan van update. Waar kan ik dat vinden ?

                          #18356691
                          JoPeet
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 February 2018

                            @shotterke1963

                            myopel.nl

                             

                            #18356692
                            shotterke1963
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 March 2018

                              Daar kan ik als Belg niet op, alleen opel .be

                              #18356695
                              Hans GLX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 May 2018

                                @ grandsteef,

                                Handig die tip over de update?? Maar leg mij nu eens uit waarom je een auto van 6 maanden oud zou updaten met 2018-q1? ik ben maar een simpele ziel, maar ik mag toch aannemen dat de software in de Opel van 2017/2018 niet stamt uit de jaren 1950? :yahoo:

                                #18356696
                                JoPeet
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 February 2018

                                  @shotterke1963

                                  o jawel hoor , http://www.myopel.nl

                                  je hoeft niet in te loggen

                                  kijk bij my opel — lees meer —update uw navigatiekaart—en start de download

                                  ik woon ook in Belgie en het is vanmiddag zonder problemen gelukt

                                  SUCCES

                                  Johan

                                  #18356701
                                  shotterke1963
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 March 2018

                                    @JoPeet

                                    thx gevonden

                                     

                                    #18356705
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @Hans GLX

                                      Nog sterker, auto is maar 2 dagen geleden geleverd, maar op 1 juni is deze vrij gegeven, stond wel 2017 q4 op.

                                      Als je veel rijdt wil je gewoon laatste update hebben.

                                      Kaart materiaal is een verademing ten opzichte wat ik gewend was van Opel.

                                      Geen kaart van 4 jaar oud bij levering!!! is me 2x gebeurd bij opel, maar er was ook echt niks nieuwers van Opel te krijgen.

                                      #18356709
                                      Hans GLX
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 May 2018

                                        @ Grandsteef,

                                        Nou ja, een systeem van 2017 q4 is toch geen punt? Als je nu een systeem hebt waar de van Brienenoordbrug in Rotterdam er nog niet was, en de weg naar Utrecht nog een zandweg, dan zeg ik okee! Ik heb op de vrachtwagen ook met een systeem gereden dat al jaren verouderd was. In Denemarken kon het systeem( Garmin) zelfs veel wegen en dorpen niet. Mijn werkgever vond de update van 28 auto,s te duur. Maar ook dan kan je je best redden hoor. ;-)

                                        #18356711
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          @ Hans Glx,

                                          ik heb de navigatie puur voor de steden, daar wil nog weleens straten veranderen met inrij verboden of 1 richtingsverkeer.

                                          Ben erg weg vast, en zonder navigatie naar de Algarve of laars Italie is geen probleem. Maar snap je punt wel, er zijn hordes mensen die dagelijks navigatie moeten gebruiken om hun werk te bereiken, anders lukt het ze niet   :help:  Beetje overdreven natuurlijk, maar ik denk dat we elkaar begrijpen

                                          #18356712
                                          joepke-m
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 July 2006

                                            @Hans GLX je vind het onzin om te updaten van Q4 2017 naar Q1 2018, maar volgens mij gaat iedereen daar zelf over. Als je wil updaten en kan updaten moet men dat lekker doen. Is zeker geen onzin…

                                            #18356714
                                            Hans GLX
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 May 2018

                                              [quote quote=18356712] @hans GLX je vind het onzin om te updaten van Q4 2017 naar Q1 2018, maar volgens mij gaat iedereen daar zelf over. Als je wil updaten en kan updaten moet men dat lekker doen. Is zeker geen onzin…[/quote]

                                              Je hebt mij nergens horen zeggen dat dit onzin is! Echt nergens! Ik geef alleen maar aan, als je systeem, pak hem beet 5 jaar achterloopt, dat er nog heel goed mee te leven is. En dat je echt niet verdwaald op Neerlands wegen en ver daarbuiten.

                                              En iedereen die de Navi 5 dringend nodig heeft, en zonder het systeem ernstig verdwaald, (hoe deden ze dat vroeger eigenlijk?)moet zéker updaten. Maar ik heb uit de praktijk ( 33 jaar internationaal) me ook best kunnen redden zónder Navi, en ook later met een verouderd systeem. ik bedoel alleen te zeggen als je een auto koopt in 2017/2018 dat er zeker geen systeem in zit uit 1955. En dat mogelijk bij de jaarbeurt van de Grandland X, de update word geïnstalleerd. Meer heb ik niet bedoeld te zeggen.

                                              :good-job: Voel je je dus aangesproken en tegen de schenen geschopt? Probeer diep te ademen en tot 10 te tellen. ;-)

                                              #18356715
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                [quote quote=18356712] @hans GLX je vind het onzin om te updaten van Q4 2017 naar Q1 2018, maar volgens mij gaat iedereen daar zelf over. Als je wil updaten en kan updaten moet men dat lekker doen. Is zeker geen onzin…[/quote]

                                                Je opmerking hierboven vind ik eigenlijk een beetje juppentaal, zelfs een tikkie arrogant, een beetje BMW rijder achtig. Maar ik kan me vergissen. :negative:

                                                #18356716
                                                joepke-m
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 July 2006

                                                  Goed, schoolmeester!  :good:

                                                  #18356717
                                                  Hans GLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2018

                                                    [quote quote=18356716]Goed, schoolmeester! :good:[/quote]

                                                    Even goeie vrienden! :applause02:

                                                    #18356718
                                                    joepke-m
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 July 2006

                                                      pffff

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 55)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.