OnStar en Navigatie (5.0 intellilink)

Forumindex Forums Modellen Grandland X OnStar en Navigatie (5.0 intellilink)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 55)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353259
    nikey62
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2018

      Het is bij mij niet gelukt via de OnStar-adviseur een adres in de navigatie te zetten. Navraag gedaan bij OnStar (telefonisch): blijkt niet mogelijk te zijn bij de Grandland X. Terwijl men bij OnStar aangeeft:

      Waar wilt u naartoe? Druk op de blauwe Service-knop en vertel het aan de OnStar adviseur. De OnStar adviseur zoekt het adres van uw bestemming en kan dit direct naar uw ingebouwde Opel navigatiesysteem sturen. Zo kunt u verder rijden, zonder afgeleid te worden van de weg.1
      ●Gemakkelijk en veilig: Dankzij Bestemming downloaden van OnStar kunt u tijdens het rijden zonder problemen uw bestemming veranderen.

      Letterlijk overgenomen van de OnStar-Site.

      Wie weet wat er juist is?

      #18353263
      joepke-m
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 July 2006

        Kan schijnbaar niet omdat de Grandland een Peugeot navi heeft. Die kan niet met OnStar “praten”.

        #18353269
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          Sterker nog? Probeer in het navigatiesysteem van je Grandland X maar eens de coördinaten van een klein parkeerplaatsje ergens midden op een secundaire weg op de Veluwe in te voeren. Een parkeerplaatsje dat je bijv. in Google Earth hebt gezien / gevonden.

          Laat vooral in dit topic even weten hoe je de invoer van de coördinaten hebt ervaren……………

          #18353273
          joepke-m
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 July 2006

            Zodra ik eindelijk, na 7 maanden, ergens eind juni, mijn Grandland heb zal ik het je laten weten…

            #18353297
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Laat ik je (mogelijk) alvast teleurstellen. In de Grandland navi-software kun je GEEN coördinaten invoeren, dit in tegenstelling tot heel veel andere auto-navigatie-systemen. Voor mij flink balen, want tijdens vakanties voerde ik niet zelden coördinaten in die ik óf vanuit Google Earth, óf vanuit mijn wandelsoftware van Garmin -via Basecamp-  had gevonden.

              #18353319
              joepke-m
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 July 2006

                Navigeren met Apple Maps (bij CarPlay) of Google Maps (by Android Auto), ik ken beide niet zo goed, maar kan het dan wel?

                #18353348
                quandor
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2017

                  We bezitten een auto met een navi-systeem uit 2017/2018. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te gaan bypassen!

                  #18353349
                  pjotter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 November 2013

                    Als je android auto hebt kun je vanaf je pc via google maps deze route naar je mobiele telefoon verzenden en via mirrorlink (usB middenconsole) navigeren in je auto

                    #18353395
                    quandor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2017

                      Het blijkt toch mogelijk te zijn :

                      klik

                      #18354161
                      GrandlandX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 February 2018

                        @Nikey62, bedoel je dit misleidend video? https://www.youtube.com/watch?v=Rl32eb7Xcw0

                        Ik hoop dat Opel Onstar dit gauw oplost! :-(   :-(   :-(   :-(   :-(   :-(   :-(   :-(   :-(   :-(

                        #18354287
                        nikey62
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 February 2018

                          Vandaag nog weer contact gehad met de OnStar-klantenservice omtrent dit punt en de matige functionaliteit van OnStar. Ik heb 3 keer contact gezocht met OnStar, een keer met een vraag over een adres wat ze niet in de navigatie konden zetten en twee keer een vraag over de handleiding van de auto waar men ook geen antwoord op wist te geven, behalve dat ik het ook aan mijn dealer kon vragen. Daar heb ik geen OnStar-abonnement voor nodig lijkt me!

                          Wat betreft het overzetten van adressen naar de navigatie geven zij ook aan dat dat met het PSA-interieur/PSA-elektronica te maken heeft. M.i. heb ik een Opel gekocht en zou GM/Opel moeten zorgen dat dergelijke futures op hun nieuwste auto’s werken, desnoods in samenwerking met de PSA-ingenieurs. Dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld!

                          #18354324
                          aapje1963
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 July 2006

                            [quote quote=18354287]Vandaag nog weer contact gehad met de OnStar-klantenservice omtrent dit punt en de matige functionaliteit van OnStar. Ik heb 3 keer contact gezocht met OnStar, een keer met een vraag over een adres wat ze niet in de navigatie konden zetten en twee keer een vraag over de handleiding van de auto waar men ook geen antwoord op wist te geven, behalve dat ik het ook aan mijn dealer kon vragen. Daar heb ik geen OnStar-abonnement voor nodig lijkt me! Wat betreft het overzetten van adressen naar de navigatie geven zij ook aan dat dat met het PSA-interieur/PSA-elektronica te maken heeft. M.i. heb ik een Opel gekocht en zou GM/Opel moeten zorgen dat dergelijke futures op hun nieuwste auto’s werken, desnoods in samenwerking met de PSA-ingenieurs. Dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld![/quote]

                             

                            Je hebt een PSA met Opel logo.

                            Navigatie is Peugeot.. net als motor en versnellingsbak en chassis….

                            Helaas ik kan het niet mooier maken Opel zit in een positie dat het Peugeot moet vragen niet andersom.. zelfs PSA is niet zo blij met Opel…welke verlies draaid.

                            Ik heb Astra K 2016 ik denk nog een van de laatste echte Opels met de Insignia…. en dan werkt onstar ook vaak niet.. ik heb daarom ook niet verlengt ook wifi niet, erg traag en diur. Ieder geeft tegenwoordig een onbeperkt abonnementen op mobiel.

                            De navigatie kaarten zijn sterk verouderd en kost rond 149 euro per upgrade.

                            Ik gebruik mijn mobiel via de nav intellilink 900.

                            In een nieuwe Opel zijn de nav kaarten zeker van twee jaar eerder

                            Dus 2018 kaarten 2016

                            Ik denk dat we er aan moeten wennen dat Opel alleen de Blitz logo is.

                            Kijk naar je motor je. Voel je versnellingsbak… kijk naar je kant waar he benzine tankklep zit.. je hebt echt een Peugeot met blits logo.

                            Ik zeg niet dat dat slecht is hoor…

                            Ik ben 35 jaar Opel rijder… ik denk dat de Astra de laatste is. Deze zal bij facelift ook wel een Peugeot worden.

                            En dan is voor mij persoonlijk de keuze snel gemaakt… dan vindt ik de peugeot 3007 mooier en stoerder.

                            Maar dat is puur persoonlijk hoor…

                             

                             

                             

                             

                            #18354612
                            Rick-Opel
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 April 2015

                              Kolder, de nieuwe modellen worden volledig ontwikkeld in Rüsselsheim.

                              Opel heeft 9 nieuwe competenties gekregen m.b.t. ontwikkeling in Rüsselsheim, ik denk dat bij nieuwe modellen veel Opel techniek gaat vinden. Opel heeft veel kennis opgedaan bij GM en die kan nu benut worden. Net wat ik aangaf in vorige post, ik denk dat Opel met een nieuwe app komt, die zowel compatibel is voor de GM modelletjes als nieuwe PSA modellen.

                              #18355684
                              WB
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 May 2018

                                Het navi systeem in de grandland kan 5 jaar lang gratis geupdeet worden

                                #18355686
                                shotterke1963
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 March 2018

                                  @aapje63; ik heb nu een grandland 1.2 automaat en ben er meer tevreden over dan mijn Zafira die ik eerst had.

                                  #18355692
                                  quandor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2017

                                    [quote quote=18354324]Je hebt een PSA met Opel logo. Navigatie is Peugeot.. net als motor en versnellingsbak en chassis…. Helaas ik kan het niet mooier maken Opel zit in een positie dat het Peugeot moet vragen niet andersom.. zelfs PSA is niet zo blij met Opel…welke verlies draaid. Ik heb Astra K 2016 ik denk nog een van de laatste echte Opels met de Insignia…. en dan werkt onstar ook vaak niet.. ik heb daarom ook niet verlengt ook wifi niet, erg traag en diur. Ieder geeft tegenwoordig een onbeperkt abonnementen op mobiel. De navigatie kaarten zijn sterk verouderd en kost rond 149 euro per upgrade. Ik gebruik mijn mobiel via de nav intellilink 900. In een nieuwe Opel zijn de nav kaarten zeker van twee jaar eerder Dus 2018 kaarten 2016 Ik denk dat we er aan moeten wennen dat Opel alleen de Blitz logo is. Kijk naar je motor je. Voel je versnellingsbak… kijk naar je kant waar he benzine tankklep zit.. je hebt echt een Peugeot met blits logo. Ik zeg niet dat dat slecht is hoor… Ik ben 35 jaar Opel rijder… ik denk dat de Astra de laatste is. Deze zal bij facelift ook wel een Peugeot worden. En dan is voor mij persoonlijk de keuze snel gemaakt… dan vindt ik de peugeot 3007 mooier en stoerder. Maar dat is puur persoonlijk hoor…[/quote]

                                    Wat een grote onzin!

                                    Om maar wat dingen te noemen :

                                    – het kaartmateriaal  van de navigatie in de Grandland X is gedurende 5 jaar, vier keer per jaar gratis te updaten!!! Niks geen 149 euro dus!!!

                                    – motor? Peugeot staat al sinds de jaren ’80 uit de vorige eeuw bekend om zijn uitstekende (diesel) motoren. Vele merken hebben in het vooronder een Peugeot motor liggen!

                                    – Kijken naar de kant waar de tankklep zit? Ik heb in november een ‘echte’ Astra SW ingeruild (bouwjaar oktober 2012) en daar zat de tankklep rechts achter!

                                    – persoonlijke noot m.b.t. de Peugeot 3007 : daar ben ik het dus niet met je over eens. Da’s een kwestie van smaak en over smaak valt nimmer te twisten. Persoonlijk vind ik de 3007 een hoog bling-bling (kraaltjes en spiegeltjes) gehalte hebben en da’s nu juist iets waar ik niet van houd.

                                     

                                     

                                    #18356045
                                    Astra 1.4 NZ
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 December 2011

                                      Hahaha, laatste “echte opel” hahaha

                                      De laatste “echte” Opel moet in 1929 geweest zijn, voor de overname door GM.

                                      #18356166
                                      Hans GLX
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 May 2018

                                        Van On-star ben ik niet zo onder de indruk. Een keertje gebruikt toen ineens al mijn ingestelde radiozenders weg waren. Kreeg ik een dame aan de lijn die slecht verstaanbaar was, nergens verstand van had, en met een vaag Belgisch accent sprak. Dus als mijn On-star verlopen is, in geen geval een verlenging. Ik ben wel lid van de ANWB en bovendien 2 jaar garantie op de Grandland X, dus kom ik ooit te staan, dan zijn er opties zat. :yahoo:

                                        #18356167
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          ’t aapje uit 63 blijft akelig stil……………. :wacko:

                                          #18356490
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            @ aapje 1963,

                                            Je zegt: Kijk naar je motor, je tank klep, kijk naar je versnellingsbak. Het is een PSA (Peugeot) met een Opel logo?? Dan was mijn vorige Mokka uit 2015 zeker ook al een PSA, al is hij gebouwd meen ik in Korea? Want ook daar zat de uitlaat rechts, en de tank klep rechts. Ook die automaat schakelde als een zonnetje, net als nu de (PSA) Opel Grandland. Het is net als bij pizza,s. Alleen de bodem is hetzelfde als bij de Peugeot 3008 (en motor en versnellingsbak). Het voordeel vind ik nu wel dat hij direct op goede Michelins staat, in plaats van op Continental. Tenminste bij mij met de 18″multispaaks velgen. ;-)

                                             

                                            #18356595
                                            aapje1963
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              28 July 2006

                                              [quote quote=18355686] @aapje63; ik heb nu een grandland 1.2 automaat en ben er meer tevreden over dan mijn Zafira die ik eerst had.[/quote]

                                              Dat kan ik mij zeker voorstellen.. ik zeg ook nergens dat dr Grandland X slecht is, maar feit is er ligt er ligt Peugeot motor in.. en meer dingen wat van de Peugeot stal komt qua bediening.

                                               

                                              Dat is of hoeft zeker niet slecht te zijn. Ik zeg dat ook nergens :praying:

                                               

                                              #18356596
                                              aapje1963
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                28 July 2006

                                                <p style=”text-align: center;”>[quote quote=18356167]‘t aapje uit 63 blijft akelig stil……………. :wacko:[/quote]</p>
                                                Stil? Waarom?

                                                Ik zit niet de hele dag en of week op het Forum. ?

                                                Ik moet een fout erkennen de Grandland x heeft de tankklep rechts net als Opel.

                                                Maar de Crossland x heeft hem weer links.

                                                image_7 :rose:

                                                Verder het is en blijft buiten kijf de Peugeot invloed is aanwezig. Lees alle reviews ook op internet.  En ja ook ik vind de Grandland X mooi!

                                                Ik zeg ook nergens dat hij slecht is.

                                                Ik zeg ook negens dat Opel zo veel beter is.. was.

                                                 

                                                ●Ps Quandor op uitroepen wat is Aapje stil zal ik maar niet reageren….. ?

                                                En ik schrijf duidelijk de Opel  navigatie koste 149 euro. Ik heb vernomen dat deze nu ong 100 euro kost.

                                                De 5.0 intellilink in welk model ook is gratis te updaten. ■Ik zeg nergens dat deze update voor de Grandland X 149 euro is.. of er moet ergens een type foutje ingeslopen zijn.

                                                En ok de Grandland is klasse duurder als de Astra maar vergelijk hem dan met de Insignia daar is het ook de update kaarten betalen. Bij Here en dan nog heb je geen nieuwe kaart.

                                                En vergelijk de Astra dan met de Crossland X Astra kaart update betalen nu 99 euro en Crossland gratis 4 jr.

                                                #18356600
                                                quandor
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 November 2017

                                                  @aapje1963 : om met het onbelangrijkste te beginnen je “roept” op 28 maart een aantal dingen en reageert pas weer op 30 mei voor het eerst. Natuurlijk zit niet iedereen dagelijks op het forum, maar als je héél simpel onderaan de pagina waar je een bericht typt een vinkje zet bij “Houd mij op de hoogte van volgende reacties via e-mail”, dan krijg je zodra er een nieuw bericht is geplaatst een mail notificatie. Dan hoef je niet direct naar het forum te vliegen, maar wel zo netjes is om binnen enkele dagen te reageren en NIET na ruim een maand.

                                                  Véél belangrijker : in het Astra forum “roep” jij op 9 februari 2018 om 22.17 uur het volgende :

                                                  “………………bij mij was het de versnellingsbak daar was ook schade in te zien. Het is na vervangen van de bak verholpen

                                                  Ik hoop dat je met de Grandland X meer geluk hebt. Ieder geval een versnellingsbak van Peugeot.

                                                  Astra K”

                                                  Link naar dat forumtopic : linkje

                                                  Hier raak ik ECHT het spoor bijster. In dat linkje prijs je de motor van Peugeot en hier in het Grandland forum kraak je de motor van Peugeot min of meer af omdat Opel niet meer zijn eigen motoren in Opelauto’s doet. Ik kan je echt niet meer volgen en gelet op je deels onware / geheel onware of tegenstrijdige berichten, weet ik niet meer of ik jouw berichten wel serieus kan nemen.

                                                   

                                                  #18356601
                                                  quandor
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 November 2017

                                                    @Aapje1963 : hierbij een een reactie op jouw berichten aangaande de ernstige condensvorming die je in je Astra K ondervond : Je bent ik weet niet hoeveel keren naar de dealer terug geweest / hebt contact met hem over het euvel gehad en tevens heb je berichten van Opel Nederland ontvangen. Als ik jou ongevraagd een advies mag geven ? Bij een dergelijk ernstig mankement binnen de garantietermijn zou ik de auto 1x wegbrengen en als het euvel na reparatie dan nog niet is opgelost, ook nog een tweede keer. Ook een dealer mag een keer een reparatiefout maken, toch?  Als het euvel dan wederom niet is opgelost, dan zou ik niet verder “emmeren”, maar de dealer middels aangetekende brief aanprakelijk stellen voor de schade en een afdoende (laatste kans voor de dealer) reparatie eisen, e.e.a. binnen een redelijke termijn van bijv. 4 tot 6 weken. Regaeert de dealer daar dan niet op? Dan juridische bijstand inschakelen.

                                                    #18356610
                                                    Jedow
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 February 2018

                                                      Hierbij even een bericht ter geruststelling voor de mensen die in de stress schieten van Peugeot onderdelen in hun Opel ;)

                                                      Morgen ruil ik mijn Peugeot in voor een Opel. Deze nieuwe Opel heeft dezelfde diesel motor als mijn huidige Peugeot. In een kleine vier jaar tijd heeft deze diesel ruim 250000 kilometers gelopen zonder problemen en enkel regulier onderhoud.

                                                      Wellicht helpt dit om het beeld betreft de Peugeot onderdelen enigzins bij te stellen. Als mijn Opel het net zo goed gaat doen als mijn Peugeot gedaan heeft, ben ik dik tevreden…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 55)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.