Onregelmatig toerental bij warme motor

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Onregelmatig toerental bij warme motor

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18464549
    CornelisZafira2004
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 April 2022

      Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, ik ben altijd in het bezit geweest van Opel Zafira’s type A (ivm de 7 zitplaatsen)

      ik ben begonnen met een 1.6 benzine (2001) daarna een 1.8 benzine (2000) en nu uiteindelijk een 2.2 benzine (2004)

      Ik heb deze 2.2 benzine al bijna 2 jaar, sinds korte tijd gaat deze bij een goed opgewarmde motor bij stationair draaien heel erg schommelen in toeren, het toerental schommelt dan zo erg dat hij soms op het randje zit van afslaan.

      Als ik een heel klein beetje gas geef (rond de 1200 toeren) is het zo goed als weg.

      Als ik vervolgens de motor uitzet en ik wil hem weer starten slaat hij niet aan, pas als ik mijn gaspedaal redelijk intrap slaat de motor aan en in de meeste gevallen draait de motor dan ook weer netjes stabiel

      Verder met het rijden is er geen probleem hij mist geen vermogen of iets, en met een volle aanhanger of onze caravan van 1100kg heeft hij ook geen enkel probleem.

       

      Er brand ook geen enkel lampje op het dashboard

       

      heeft iemand ervaring met deze problemen?

       

      Alvast bedankt.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.