Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Onregelmatig stationair na grote reparatie
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 maart 2019om 11:27 door Opeltje17.
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2019 om 11:23 #18364083
Een paar weken geleden ben ik met de auto Vectra C 2.2 direct uit 2006 naar de garage gebracht om de olie te verversen en de APK te passeren. Ook de waterpomp (195.000 km) moest worden vervangen omdat deze koelvloeistof begon te verliezen. (400 euro nieuwe pomp, olie en filters)
Net toen ik de auto in de werkplaats verliet, stak ook de motorstoring getuige aan.
Het was nog maar twee maanden geleden dat ik een gereviseerde pomp kocht, dus ik was verbaasd dat het weer hetzelfde probleem gaf.Ik heb opnieuw contact opgenomen met Richard van Leuwen (hij had de pomp gecontroleerd) en volgens Richard was de pomp niet meer in garantie omdat hij slechts twee maanden garantie geeft en de pomp na twee maanden en 6 dagen weer problemen gaf.
Hij bood me de mogelijkheid om de pomp terug te sturen en opnieuw te reviseren, maar ik moest controleren of er geen andere fout in de auto zat.Oke, auto was al in garage dus… na inspectie van de auto adviseert de garage mij om de brandstofdrukregelaar (470 euro) te vervangen, omdat de pomp twee maanden geleden is gecontroleerd en er goed uitziet.
Bij het vervangen van de waterpomp wordt ontdekt dat de ketting niet goed gespannen is. Besloten werd om het deksel te openen en een paar kettinggeleiders waren kapot. De keten moet worden veranderd. (600 euro, alleen materiaal).
Als alles klaar was, wordt er een opstartproef gedaan en……. geeft de foutcode P1191 weer. Aangezien de pomp na twee maanden weer problemen gaf, heb ik besloten om een nieuwe te kopen en een jaar garantie (660 euro) te hebben.
Kortom, vijf weken de auto in de werkplaats, olie verversen, nieuwe filter, nieuwe bougies, nieuwe waterpomp, nieuwe ketting set + pakkingen, nieuwe drukregelaar, nieuwe hogedrukbrandstof pomp = 2300 euro factuur en nu loopt de auto met onregelmatig stationair
Ik ben teruggegaan naar de garage en er zijn geen fouten in de computer gevonden. Ze hebben de gasklep schoongemaakt en het lijkt erop dat er iets verbeterd is, maar de auto werkt nog steeds niet goed. Zeggen ze dat misschien een false-lucht heeft dus ik moet een week rijden en verwachten ze dat de klep automatisch ingesteld wordt. Kan dit zo zijn? :help:
Ik ben bang dat het volgende is om onderdelen, bobine, gasklep, egr….. te vervangen tot ik de oplossing vind.
Groetjes, Oscar
21 februari 2019 om 12:53 #18364087Zo was het
Bout was los geweest tegen de deksel door gebroken kettinggeleiders
21 februari 2019 om 12:55 #18364088Grappig is dat de auto geen vreemde geluiden maakte toen ik naar de garage ging. Slechts een paar seconden toen ik de motor startte.
21 februari 2019 om 20:32 #18364104Dan heeft ie al een tijd gerateld met starten, dit is niet van één keer!
Brandstof druk is goed neem ik aan?
Distributie timing controleren zeg ik dan.
22 februari 2019 om 10:00 #18364149klopt! had ik al een tijd gehoord maar omdat alleen paar seconden waren tijdens starten dacht ik dat een normaal ding was (ik heb deze auto sinds februari 2018) ivm oliedruk of zo. Raar dat toen ik bij Opel in Duiven in november ivm storing van hogedrukpomp ben ik geweest, hadden ze me geen opmerking gedaan over de ratelen. Brandstof druk moest goed zijn ivm nieuwe drukregelaar en nieuwe pomp. Ik ben meer achter de gasklephuis die ook schoongemaakt is…. tot nu toe heb ik 230km gereiden en lijkt me dat stationaire iets beter loopt en het motor minder tril tijdens normaal rijden
8 maart 2019 om 13:42 #18364517Goedemiddag! eindelijk na discussie met garage vorige week om een afspraak te maken om de timing te controleren, had ik gisteren de auto gebracht en vanochtend opgehaald…. ketting was niet goed gemonteerd, een tand verschoven.
Nu al weer een goed auto om te rijden.
9 maart 2019 om 11:27 #18364541Mooi dat het opgelost is, komt wel vaker voor dat met monteren de ketting een tand verspringt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.