Ik heb sinds een tijdje dat mijn Astra F C14NZ onregelmatig stationair loopt. Het begon eigenlijk 6 maand geleden, na een lange snelwegrit bleef ie steken op stationair 2000 toeren. Na 2 of 3 tellen te hebben gezwalkt tussen de 2000 en 1500 toeren viel ie dan terug tot normaal stationair toerental (net iets onder 1000). Omdat ik dit irritant vond, heb ik de gasklep schoongemaakt (hoewel die helemaal niet vies was) en de stappenmotor heb ik door de garage laten schoonmaken (was ik bang voor dat ik die veer erin zou verkloten of mezelf zou bezeren). Sindsdien is dat zwalken in toeren weg, maar nu loopt ie na een tel of 2 a 3 na gas loslaten geheel onregelmatig stationair. Het lijkt dan alsof de motor steeds dreigt uit te vallen, en vlak voordat dat dan gebeurt pakt ie weer op. Toerental schommelt tussen 500 en 1100 toeren. Daar was nog mee te leven, alleen is ie afgelopen week een paar keer afgeslagen voor het stoplicht, en nu begint het vervelend te worden. Wie heeft er enig idee wat dit is? (ik denk zelf aan een wappie hallgever, maar voordat ik die ga vervangen wil ik graag jullie mening).