onregelmatig lopen en stotteren onder optrekken c18xe

Forumindex Forums Techniek Ecotec onregelmatig lopen en stotteren onder optrekken c18xe

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    sjeng

Hallo,

De astra van mij loopt heel onregelmatig stationair, het ene moment loopt ie 1500 toeren stationair en het andere moment nog maar 500 en valt hij meestal uit. Onder het optrekken als ik vol gas geef stotterd ie, ( je hoort hem gewoon ploffen) maar als ik half gas geef doet ie dat niet.
      Ik hem hem al laten uitlezen en daar kwam uit dat de luchtmassameter kapot was, deze heb ik ook vervangen maar er is nog steeds geen verschil.
      Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat het verder nog kan zijn??

Gr’s Rene

Het gaat om een astra f van ’94 met motorcode C18XE

Baz

krukassensor denk ik

sjeng

Ja ik heb gister nog ff de krukassensor vevangen en het stotteren is nu weg, maar het onregelmatig stationair lopen is er nog steeds:hmmz

Baz

onregelmatig lopen doen ze wel vaker die van heb ik 50 toeren hoger gezet en nu gaat het redelijk goed

sjeng

helpt dat ook tegen het uitvallen van de motor dan? eerst loopt die hoog stationair en dan weer niet dan loopt die opeens nog maar 500 toeren stationair en het andere moment valt ie gewoon uit.

Baz

dan zal er wel iets anders mis zijn mss dis bobine stuk of bougie kabels enz of stationair regelaar schoonmaken er kan van alles zijn anders ff uitlezen

bleucorsaboy

is je stappen motor

CommoCruiser
                  Deelnemer

Omloopluchtklep schoonmaken!

Ook even de vacuumslangen aan de inlaat controleren, willen wel eens verdrogen en scheuren/ eraf knallen door backfires.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.