Onregelmatig lopen 16SH Ascona C

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Onregelmatig lopen 16SH Ascona C

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243958
    RoyE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 May 2011

      Ik heb de laatste tijd een probleempje met mijn Ascona, ik merk dit probleem sinds ik nu wat vaker in de file rij ermee.

      Hij start altijd redelijk goed, dan loopt ie als die warm is gewoon goed, alleen stationair wat laag.

      Zodra ik dan in de file terecht komt wordt het probleem steeds erger, hij gaat erg laag stationair lopen en daarbij ook onregelmatig. Wanneer ik de koppeling intrap en kort veel gas geef, pakt ie goed op en schieten ie in toeren omhoog. Wanneer ik echter in zijn vrij heel rustig heel lichtjes het gas intrap, klimt die langzaam in toeren (logisch) maar vertoont daarbij een heel erg schommelend toerental.

      Hetzelfde wanneer ik hem al rollend in zn 2 zet en dan heel rustig gas geef: klimt langzaam in toeren waarna ie als een gek gaat bokken en stoten.
      Wanneer ik de auto al rollend in zn 2 zet en in één keer veel gas geef, valt ie bijna helemaal weg om vervolgens er gewoon vandoor te gaan.

      Wanneer ik de handchoke een klein beetje naar me toe trek, loopt ie hoger stationair en loopt ie een stuk beter.

      Wat zou dit kunnen zijn? Te arm afgesteld?

      #17955194
      vluggejaapie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 June 2010

        Het gaat hier om een varajet2 voor de duidelijkheid

        #17955195
        mrmonkey
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 February 2006

          Denk dat het de vacuumgedeelte van de varajet is.
          Heb dat ooit zelf ook is gehad!
          Heb nog een varajet carb liggen van een 16SH met bijna nieuw vacuumgedeelte

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.