ongeluk vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ongeluk vectra

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    kenny_whitlau

Vandaag gezellig op visite bij familie. Mijn auto stond geparkeerd en een chevrolet trailblazer reed achteruit tegen mijn mijn vectra.

Schade
      Voorbumper kapot
      Zijscherm ingedoekt
      Balk achter de bumper verbogen

De rest geen schade.

Eigenaar melde zich netjes en samen een schade formulier ingevuld. Hier mag ik zeker van geluk sprekn!!

Morgen naar de garage om de schade te taxeren. Het is een vectra 1998 1.6 hb.
      Mijn dagwaarde is 1500,- zou e garage de auto total loss kunnen verklaren?

Gr,

Kenny

arjontje
      Deelnemer

Nou ook een leuk familie bezoek dan. :(
        Maar ga er maar van uit dat hij totallos is.
        Als ze de dealer prijzen pakken bij taxatie. Een voor bumper is bij de dealer al gouw 300 euro.
        dan nog een keer spuiten. enz.

In ieder geval succes met de afhandeling.

Steevens

Ben inderdaad ook bang dat hij totalloss verklaard gaat worden :thumbdown

Heb ongeveer het zelfde mee gemaakt met mijn vorige auto.
          Die hebben ze proberen te stelen en toen dat niet lukte hebben ze alle elektra maar kapot gemaakt.

Totale schade des tijds was 2100 euro taxatie van de auto 1950 :cry

Grt

kenny_whitlau

Garage heeft de schade opgenomen en kwam uit op 2164,- dus totall los

Nu is het afwachten in mijn verzekeringspapieren staat dat de dagwaarde 1500,- is. Nu krijg ik een vergoeding? Wat moet ik me daar bij bedenken? Hoeveel zou dat kunnen zijn?

Gr,

Kenny

RISL
            Moderator

Ik denk dat je een vergoeding van €1500 krijgt.
              Maar, wat je kunt doen is de auto opnieuw laten taxeren als “wrak”. Vaak kun je dan aangeven bij je verzekering dat je dan de auto wilt houden en dan krijg je die €1500 – de wrakwaarde = nog een leuke som geld.
              Dus dan krijg je én geld én je mag je auto houden en die knap je gewoon zelf op met wat onderdelen van de sloop (of je laat het doen bij een beun ofzo).

kenny_whitlau

Als ik 1500,- zou krijgen met behoud van de auto. Mag ik zeker niet klagen.
                Zijscherm en voorbumper in kleur zilver zal vast wel ergens op een sloop te vinden zijn.

Had er gister best de pest erin, omdat ik de auto vorige week heb laten keuren. Nieuwe tussendemper en eindemper, rondom remschijven en blokken vervangen.

Vind het een heerlijke auto rijd goed en heel goedkoop.

Bo652
                Deelnemer

Zo werkt het helaas niet.
                  Als de dagwaarde 1500,- is en het wrak levert bijvoorbeeld 500,- op.
                  Dan krijg je dus 1000,- euro in je handen.
                  Je kan ook 1500,- in je handen krijgen, maar dan nemen ze de auto in.
                  Dan heb je dus 1500,- en geen auto meer.

RISL
                  Moderator

Nee, dat zei ik toch ook niet, dat je 1500 + de auto had.
                    Bo652 heeft mijn verhaal in getallen gezet… :thumb

Bo652
                    Deelnemer

@RISL wrote:

Ik denk dat je een vergoeding van €1500 krijgt.
                      Maar, wat je kunt doen is de auto opnieuw laten taxeren als “wrak”. Vaak kun je dan aangeven bij je verzekering dat je dan de auto wilt houden en dan krijg je die €1500 – de wrakwaarde = nog een leuke som geld.
                      Dus dan krijg je én geld én je mag je auto houden en die knap je gewoon zelf op met wat onderdelen van de sloop (of je laat het doen bij een beun ofzo).

Soory hoor, dit is wat je zei!
                      Maar dat klopt gewoon niet.
                      Nu is de ene verzekering de andere niet, maar echt veel ontlopen ze elkaar niet.
                      Simpel gezegd krijg je bij economisch totaloss, de dagwaarde min opbrengst restant auto, mocht je de auto zelf willen houden, krijg je dus in dit geval 1500 min wat de opkopers voor restant auto willen geven.
                      Het spijt me had het graag mooier willen maken, maar dat zijn de feiten. :hmmz

Edit: ik zie nu pas dat we geloof ik alle twee hetzelfde zeggen, had het – teken niet gezien!!!! sorry hoor. :vertag

kaneelschep
                      Deelnemer

Je moet altyd met je tussenagent praten over wat je krijgt en wat het waard is. De dagwaarde is nogal subjectief.. zoek er maar 1 op marktplaats ofzo voor die prijs. Als die er niet zijn of duurder, is dat dus de praktische dagwaarde die ze ook in acht zouden moeten nemen.
                        Is by ons al 2 keer gelukt om de prys omhoog te krygen.
                        Ook hebben we wel eens een offerte van een andere garage gehaald die veel lager uitkwam dan een dealer. Toen was ie dus opeens niet tottallos en kon ie gewoon gemaakt worden. Niks zomaar aannemen en alle opties bespreken! Je hebt die verzekeringsagent voor jou hè! Niet voor je verzekering!

RISL
                        Moderator

@ bo653. Ik was toch heel duidelijk dat het €1500 MIN de wrakwaarde was. Of snappen we een minteken niet meer? :wtf

Edit: Ow, sorry dat ik nou ook ff zo uitval tegen je…ik zie nu pas je edit. We hadden het dus inderdaad over hetzelfde.

kenny_whitlau

Ok ik snap het. Ik wacht het af. A.s. dinsdag weet ik ongeveer wat ik krijg. Handelaars zullen denk ik niet veel bieden voor mijn auto.

Gts32v6
                            Deelnemer

Een tussenagent heeft hier niks mee nodig,regel de dagwaarde met de schade expert rechtstreeks.Je kan met de expert overleggen wat je graag zou willen,schade herstellen met eventuele bijbetaling indien nodig ivm totallos,dagwaarde en vec weg,of bedrag met behoud restant(de vec dus) zo werkt het en niet anders.Suc6 met de afhandeling.

Gr. Gts32v6

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.