Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › onderzoek scheur b stijl corsa b. invullen a.u.b.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2013 om 17:14 #18107845AnoniemLid sinds:
1 January 197016 februari 2013 om 17:33 #18107846z140 GSI uit ’95
Had bij aankoop in 2010 al een dikke scheur aan beide kanten.
Had toen nog alles origineel :)Hoe is dit nou trouwens te lassen? Want die scheur gaat toch wel steeds verder. Dikke plaat van 20cm hoog aan de binnenzijde lassen oid?
16 februari 2013 om 17:48 #18107847X16xe – 1995 – helemaal geen scheur aan beide kanten
Hij is door de vorige eigenaar gespoten volgens mij, dua kan dat het toen gemaakt is?
16 februari 2013 om 17:53 #18107848@Looney wrote:
z140 GSI uit ’95
Had bij aankoop in 2010 al een dikke scheur aan beide kanten.
Had toen nog alles origineel :)Hoe is dit nou trouwens te lassen? Want die scheur gaat toch wel steeds verder. Dikke plaat van 20cm hoog aan de binnenzijde lassen oid?
Een plaatje in vorm met gaatjes er in. Dan kun je hem zeer goed proplassen. Vervolgens de scheur iets inslijpen en dichtlassen. Met een slijpschijf de de boel in model en afwerken met alu_plamuur.
Dat plaatje hoeft niet over de volle lengte van de b_stijl. Ik heb ze wel eens iets van 5 cm in het vierkant gemaakt. Genoeg voor over de scheur als versteviging. En ruimte over om hem in vorm te zetten.
16 februari 2013 om 18:26 #18107849Quote:als dat staal van die twintig graden (extra) zoveel verzwakken zou had Opel heel wat ernstigere problemen /quote]inderdaad, gloeitemperatuur van staal ligt dusdanig hoog dat dat weinig invloed zal hebben. Het lijkt echt op een vermoeingsprobleem. (paperclip 20 keer heen en weer bewegen). Vaak torderen van de koets zou dan scheuren kunnen veroorzaken.
16 februari 2013 om 19:06 #18107850Plaats van productie?
16 februari 2013 om 19:11 #18107851AnoniemLid sinds:
1 January 1970-bouwjaar: 1995
-kleur lak: Zwart
-motorinhoud: C1.4NZ 105.000 km
-scheur in b stijl: Begon-bouwjaar: 1996
-kleur lak: Z 140
-motorinhoud: X14SZ 99.000 km
-scheur in b stijl: Nee16 februari 2013 om 20:23 #18107852@TWA wrote:
Plaats van productie?
90% van de Corsa B’s zijn gemaakt in Zarragosa, Spanje. Denk niet dat dat het probleem is.
16 februari 2013 om 21:04 #18107853de Corsa van mijn ma heeft het nog niet, voorzover ik weet.
Zal t zo even vragenis een X12XE van 2000
3deurs
Arden Blue.Edit: heb het even gevraagd, nog niks van te zien.
17 februari 2013 om 07:47 #18107854X14xe, 97, z200 (zwart) alleen aan bestuurderskant
17 februari 2013 om 09:56 #18107855wordt steeds vreemder:)
niet afhankelijk van kleur zo te zien.
ook niet gsi’s hebben het.
heb ook gedacht aan de stugheid van de auto. zelf denk ik dat dat geen rol speeld.
koets zou er stijver van worden, door gebrek aan veerweg kan de koets minder vervormen.schuin de drempels over gaan. zou ik wel wat in kunnen vinden ja.
misschien afhankelijk van hoe hard je de drempels over vliegt.
ik heb die scheuren ook niet, en er zit een schroefset onder.
nog niet heel lang.
verder heeft mijn auto altijd in de stad gereden. dus veel drempels, stoepjes enzo gezien.
er reed ook nog een vrouw in…….17 februari 2013 om 11:28 #18107856koets zou er stijver van worden, door gebrek aan veerweg kan de koets minder vervormen.
Juist meer ;) Veren vangen de grootste klappen niet meer op. niet voor niets trilt alles meer met een harde schroefset als je door een woonwijk rijdt.
17 februari 2013 om 13:39 #18107857-bouwjaar: 01-1996
-kleur lak: donker groen metallic
-motorinhoud: x16xe
-scheur in b stijl: JA-bouwjaar: 09-1996
-kleur lak: donker groen metallic
-motorinhoud: c14nz
-scheur in b stijl: nee17 februari 2013 om 15:32 #18107858moet zeggen dat er niets trilt in de corsa hoor.
maar wat jij zegt klopt misschien ook wel weer.
zal vanavond eens een balans op maken (voorlopig)17 februari 2013 om 20:58 #181078591994
blauw
1.2 8v 45pk
allebei de kanten,ik heb ook het idee de corsa’s met stabilisator stangen dat die dat minder hebben,
omdat die dan wat steviger zijn,mijn moeder heeft een corsa 1.2 8v 45pk bouwjaar 1996
mijn schoonmoeder 1.4 si 82pk bouwjaar 1994
mijn vriendin 1.4 si 82pk bouwjaar 1994
en ik 1.2 8v 45pk, bouwjaar 1994en alle 4 hebben ze die scheuren en de 2 si sport’s hebben het minder en hebben alle 2 stabilisatorstangen,
John,
17 februari 2013 om 21:01 #18107860bij de 1.2’s als ik dan scheef over een drempel ga hoor ik ook dat er goed kracht op komt te staan
op een auto, kut drempels17 februari 2013 om 21:51 #18107861-bouwjaar: 1995
-kleur lak: Rood (niet metallic)
-motorinhoud: op kenteken c14nz
-scheur in b stijl: Nee
-km-stand: 193.000
-verlaagd: Ja, sinds een half jaar, 6cm, geen veerpootbrug.-bouwjaar: 1996
-kleur lak: Rood (niet metallic)
-motorinhoud: x16xe
-scheur in b stijl: ja, beide kanten
-km-stand: 161.008
-verlaagd: Ja (6cm?), hoelang al weten we niet, met veerpootbrugPlaatje voor de fun:
21 februari 2013 om 22:30 #181078621998
194xxx
X12SZ eco
Verlaagt 3maanden
Geen scheur22 februari 2013 om 00:57 #18107863@Fearless wrote:
@Looney wrote:
z140 GSI uit ’95
Had bij aankoop in 2010 al een dikke scheur aan beide kanten.
Had toen nog alles origineel :)Hoe is dit nou trouwens te lassen? Want die scheur gaat toch wel steeds verder. Dikke plaat van 20cm hoog aan de binnenzijde lassen oid?
Een plaatje in vorm met gaatjes er in. Dan kun je hem zeer goed proplassen. Vervolgens de scheur iets inslijpen en dichtlassen. Met een slijpschijf de de boel in model en afwerken met alu_plamuur.
Dat plaatje hoeft niet over de volle lengte van de b_stijl. Ik heb ze wel eens iets van 5 cm in het vierkant gemaakt. Genoeg voor over de scheur als versteviging. En ruimte over om hem in vorm te zetten.
Thx,
Dan ga ik dat toch maar eens doen!
22 februari 2013 om 13:54 #18107864een verband aan de hand van kleur en type zul je niet vinden.
De deuren zijn gewoon erg zwaar door de stalen balken die in de deur zitten.Er zit geen versteviging in de hoek waardoor dat de zwakste plek wordt.
Er is inderdaad door opel op een gegevens moment wat aangepast waardoor het over het algemeen bij de jongere B Corsa’s niet tot nauwelijks meer voorkomt.Vroeger was het zelfs APK afkeur bij een aantal garagehouders.
Dit is aangepast door de RDW aangezien het geen kwaad kan.De scheur wordt niet groter op een bepaald moment.
Gewoon ff laten aanpakken zoals fearless beschreef.Heb het ook zo gedaan en er is niets meer van te zien zelfs met 300+ PK’s en dikke slicks eronder.
Wel heb ik de deuren leeg gehaald.. Dus de klap die de koets krijgt van die zware deur heb die geen last meer van..22 februari 2013 om 15:54 #18107865Blauwe 97 17d, 48*.*** km niks
Rode 94 2.0-16v GSI, 244.*** km links scheurtje van 1cm. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.