Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › onderzoek scheur b stijl corsa b. invullen a.u.b.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2013 om 19:51 #17255413
hallo,
graag dit lijstje invullen.
-bouwjaar:
-kleur lak:
-motorinhoud:
-scheur in b stijl:wellicht kunnen wij uitzoeken of er ergens een verband is in dit rare verschijnsel.
heb hier nu 4 corsa b’s in bezit (gehad) die dit niet hadden overigens.
voorbeeld om hoe in te vullen:
-bouwjaar: 1999 (x12xe 2x) 1997 (x16xe) 1995(x16xe)
-kleur lak: x12xe van 99 zijn geel metallic en blauw metallic. 97er x16xe zilver metallic, 95er x16xe zwart
-motorinhoud: x12xe en x16xe
-scheur in b stijl: alleen de x16xe uit 97 kleur zilver.nu heb ik een wat onoverzichtelijk antwoord. maar de meeste zullen maar 1 of 2 corsa’s b gehad hebben.
ben benieuwd of we samen tot een conclussie kunnen komen
15 februari 2013 om 19:55 #18107821Bij mijn weten, alle Corsa B’s na Juni 1997 hebben er geen last meer van, dus na de update wijziging van bumpers en stuur. Corsa’s van daarvoor die het niet hebben, hebben geluk gehad.
Mijne, GSi X16XE, Polar Sea Blue Metallic lak, Mei 1998, ook geen last.:)
We moeten maar eens afspreken, Wognum is om de hoek.;)
15 februari 2013 om 20:00 #18107822-bouwjaar: 1994 (c20xe) 1995 (x14xe) 1997 (c14nz)
-kleur lak: zwart, rood, zwart
-motorinhoud: c20xe, x14xe, c14nz
-scheur in b stijl: ja, nee, ja15 februari 2013 om 20:03 #18107823Beste Robert
Dit is geen raar voorkomend verschijnsel,
maar een zeer veel voorkomend iets bij de corsa B.
Het komt door het trillen van het plaatwerk en precies onder
het beugeltje aan de binnenkant gaat het dan scheuren.
Tevens helpt het open en dicht doen van de portieren
in combinatie met het forse gewicht hiervan hier ook aan mee
Zeker ook bij de forser bereden exemplaren is dit duidelijk zichtbaarDe mijne heeft aan beide zijden een scheurtje van ongeveer 3cm, welke gelast zijn
Kleur orgineel geel, nu grijs gerold mede naar aanleiding van deze scheurtjes
met maar 400.322 op de klok
als extra gewicht een lpg tank achterin en een flinke stugge verlaging en
veelvuldig zwaar beladen aanhangers (+ 1000kg) trekken is dit ook niet raarGemiddeld heeft 1 op de 3 corsa B die ik zie rijden dit scheurtje,
en 1 op 2 van de corsas op de sloop
Als de auto forser bereden is zijn ze er vrijwel altijd
hier nog wat links van diverse plekken over de scheurtjesviewtopic.php?f=8&t=140264
viewtopic.php?f=8&t=165668
http://www.opelpower.nl/smf/index.php?topic=3758.0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.autoadviezen.nl/Opel-1.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Grts
15 februari 2013 om 20:23 #18107824Is het trouwens alleen voor gekomen bij een 3 deur?
Mijne blauw, 3 deurs maart ’96 c14nz
Greetz Emiel
15 februari 2013 om 20:26 #18107825-bouwjaar: 2000, 1996, 1993
-kleur lak: Z282, Z283, zwart
-motorinhoud: X12XE, c14nz, c12nz
-scheur in b stijl: ja, nee, jaKomt inderdaad niet bij 5 deurs voor. Deze deuren zijn een stuk lichter ;)
15 februari 2013 om 20:31 #18107826Twee Corsatjes B:
Opel Corsa B GSi (m’n eigen):
Bouwjaar: 1994
Kleur: Magmarood
Motor: 1.6 16 GSi (C16XE)
Scheur in B-stijl: Ja, beide kanten.Opel Corsa B Eco (vriendin):
Bouwjaar: 1996
Kleur: Blauw/violet
Motor: 1.4 8v 60PK
Scheur in B-stijl: Nee15 februari 2013 om 20:31 #18107827AnoniemLid sinds:
1 January 1970@robert_corsa wrote:
-bouwjaar: 2000
-kleur lak: standaard zilvergrijs
-motorinhoud: X12XE
-scheur in b stijl: nee15 februari 2013 om 20:38 #18107828mijn astra f 3 deurs heeft het ook hoor ;)
en denk dat er wel meer astra f 3 deurs er last van hebben ;)15 februari 2013 om 20:49 #18107829of het nu komt door het fors rijden twijfel ik zeer sterk aan.
zoals je al aangeeft hebben 1/3 corsa b’s het.
je maakt mij niet wijs dat 1/3 bestuurders een jong jochie is die hoekt met zijn corsa.
gemiddeld genomen zit er wat ouder volk in een corsa b, of zoals in onze regio ouderen of buitenlanders.
niet dat ik wat met het laatst genoemde bedoel hoor :angelik vind het gek dat mijn x12xe uit 99 er totaal geen last van heb. ook aan de binnenzijde zie ik niets zitten.
bij mijn zwarte gsi uit 95 zit er ook geen scheur, en die heeft 210.000 gelopen.ik hoop gewoon op veel recties. wellicht dat we dan met zn allen een conclussie kunnen trekken.
roest of de achterklep, onder de motorkap, wielkasten etc etc hebben we een verklaring voor.
alleen waarom de enne corsa wel of niet een scheur heb kan niemand nou echt een zinnig antwoord op geven.zelf denk ik dat het een combi van kleur en hard dichtslaan van de deur is.
-donkere kleur, wordt veel warmer dan een lichte kleur. kan zomaar 20 graden schelen (voel maar)
dat in combi met de deuren dichtrammen…..
is mijn gedachtengang. alleen spreek ik mij zelf alweer tegen omdat mijn gsi (zwart) het dus weer niet heeft…..@ wagnas: afspreken moeten we zeker eens doen. ben erg benieuwd naar jou corsa.
mijne is nog in aanbouw. maar eind dit jaar moet de buitenkant toch goed showwaardig zijn.15 februari 2013 om 21:07 #18107830Corsa B gsi
-bouwjaar: 1999
-kleur lak: Zilvergrijs
-motorinhoud: x16xe
-scheur in b stijl: Nee15 februari 2013 om 21:12 #18107831-bouwjaar: 09-1999
-kleur lak: knalrood
-motorinhoud: x14xe
-scheur in b stijl: nee15 februari 2013 om 21:34 #1810783294er zilveren c16xe 253000km beide kanten scheur
94er zilveren c20xe 168000km beide kanten scheur
95er zwarte x16xe 218000km beide kanten scheur
00er zwarte x16xe 168000km beide kanten scheurToevallig wel allemaal gsitjes
15 februari 2013 om 21:51 #18107833-bouwjaar: 1993
-kleur lak: metallic blauw
-motorinhoud: c14se
-scheur in b stijl: ja, beide kanten15 februari 2013 om 22:02 #18107834Ach ja, beter een scheur in je B-stijl dan een B-stijl in je scheur…
16 februari 2013 om 08:09 #18107835@McKaamos wrote:
Ach ja, beter een scheur in je B-stijl dan een B-stijl in je scheur…
:jerry
@robert_corsa wrote:
@ wagnas: afspreken moeten we zeker eens doen. ben erg benieuwd naar jou corsa.
mijne is nog in aanbouw. maar eind dit jaar moet de buitenkant toch goed showwaardig zijn.In April gaan de dikke wielen er weer op, dan is ie weer racy. :angel
16 februari 2013 om 08:10 #18107836-bouwjaar: 1997 – 11 juli
-kleur lak: z283
-motorinhoud: x1.4 SZ
-scheur in b stijl: links en rechtsToen ik hem kocht 4 jaar geleden had hij nog niets.
Ik ga wel af en toe wat snel door de bocht. (en dat voor een swing LOL :D :D :D )
Na ongeveer 1,5 jaar viel het mij op dat de scheurtjes er waren.16 februari 2013 om 09:52 #18107837Corsa Diesel, km: 244.xxx
1999
Zilvergrijs
X1.7D
Scheur in b-stijl aan bestuurderskantCorsa Sport, km: 192.xxx
1999
Geel metallic
X1.4XE
Geen scheuren in b-stijl16 februari 2013 om 10:20 #18107838corsa b c16xe gsi 1994 zilver grijs.
beide kanten met scheurtjes16 februari 2013 om 14:15 #18107839x16xe ’98 geen scheur
x16xe ’98 wel scheur
c14nz ’93 wel scheur
x14sz 96 wel scheur (1 kant)
x14xe ’98 geen scheurHeeft volgens mij gewoon met het torderen van de koets te maken. Schuin een drempel oprijden en alles hoor je kraken. Flinke belasting op je b stijl. Die van mij heeft nergens last van en ik hoek dat hok elke dag over rotondes. Na 1,5 jaar geen scheuren. Volgens mij al zitten ze er nu niet in gaan ze ook niet meer komen.
Is dat staal ter plaatste van de scheur niet in vorm geperst? Daar zou de dikte variatie van kunnen komen. Kijk maar is naar je reserve wielbak, daar is ook het staal opgetrokken en op sommige plaatsen een stuk dunner.
16 februari 2013 om 15:00 #18107840Denk je dat ?????????? :puke
16 februari 2013 om 15:11 #18107841Ik lees dat ze bij jou wel op zijn gekomen? Nog nooit meegemaakt na een hele berg corsa’s
Wel handige info. Het is dus niet zo dat het staat gezet is na een aantal jaren.
16 februari 2013 om 15:29 #18107842AnoniemLid sinds:
1 January 1970@robert_corsa wrote:
-donkere kleur, wordt veel warmer dan een lichte kleur. kan zomaar 20 graden schelen (voel maar)
dat in combi met de deuren dichtrammen…..
is mijn gedachtengang. alleen spreek ik mij zelf alweer tegen omdat mijn gsi (zwart) het dus weer niet heeft…..Mwah, als dat staal van die twintig graden (extra) zoveel verzwakken zou had Opel heel wat ernstigere problemen. Lijkt me niet dat daar een verband in zit eerlijk gezegd. Dan denk ik dat je het inderdaad beter kunt zoeken in torderen van de koets. Dat zou betekenen dat auto’s met veel snelwegkilometers er minder last van zouden moeten hebben dan autootjes die vooral veel in woonwijken (verkeersdrempels, opritjes, afritjes) rijden. In hoeverre daarbij de stugheid van de vering, dempers, wielophanging etc. een rol speelt weet ik niet. Misschien dat de GSI wat stugger is, en daardoor gevoeliger ?
16 februari 2013 om 16:08 #18107843Jij weet het ook altijd beter he
16 februari 2013 om 17:12 #181078441998
Blauw
X16Xe GSi
Geen scheur@ stugge schroefset en stabilisatorstang.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.