Onderhoudsmelding

Forumindex Forums Modellen Insignia Onderhoudsmelding

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    dapi
    Deelnemer

Als nieuw lid toch even een vraag.
      Mijn Insignia van 2014 heeft dit jaar in januari onderhoud gekregen op 34000km.
      nu 8000km verder staat het teken van de olie verversing op 3% en bij het starten ook steeds de melding dat hij op onderhoud moet
      persoonlijk vind ik dit wel snel. Mijn wagens zijn steeds wel jaarlijks op onderhoud geweest omdat we niet veel km doen maar alleen deze melding daar erger ik me aan het zou toch niet normaal zijn dat het op zo een korte periode al een melding geeft. kan ik nog even blijven rijden want onderhoud is maar voorzien voor januari

GerardH69
      Deelnemer

Waarschijnlijk zijn ze vergeten het te resetten. Als je zeker weet dat de olie is ververst kan je gewoon zelf het olie niveau resetten.

dapi
        Deelnemer

toen hij onderhoud had gekregen dus 8000km geleden stond de indicatie op 100% maar gaat dus wal zeer snel naar beneden en hoe zou ik dit kunnen resetten dan?

Joris
          Deelnemer

Controleer het oliepijl en kijk de oliekwaliteit na. na 8000 km. zou deze nog steeds een beetje bruin moeten zijn.

warhamstr
            Deelnemer

Dat geeft een theoretische olie kwaliteit aan, niet het niveau ofzo. Maar olie gaat wel ietwat langer mee dan 8000km dus dat is veilig om te resetten.

sig63
              Deelnemer

er wordt ook rekening gehouden met de tijd, dus is het logisch dat er een melding komt na bijna één jaar !
                resetten zou ik geenszins doen, maar er nog een paar weken extra mee rijden tot het geplande onderhoud is geen probleem hoor

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.