Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Onderhoudsbeurten Opel Dealer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2012 om 19:19 #17498555
@Laagvlieger wrote:
Tuurlijk is een hoop geld.
Maar dat weet je als je auto rijd he!!!
En zeker Airco’s kosten een hoop geld.
Het blijft techniek. Je kunt er niet doorheen kijken.
En ja die €350 moet betaald Dat is logisch. Zou jij het eerlijk vinden als de dealer dat betaald?
Jij hebt een kapotte Airco….de dealer niet!Maar als dat zo is als je zei ben je zelf ook stom, want je hebt garantie. Als je dat niet claimt dan ben je dief van je eigen portemonnee.
Ik kan dan net zo goed stoppen met tips enzo geven hier. Als het toch niet gewaardeerd wordt…….
En ik vind prima. Afgelopen nu.
Ik weet wat voor type je nu bent, Zulke kortzichtigen zie ik vaak zat bij de balie.
Ik weet wel beter.
Ik hoop maar voor jou dat je de dealer nooit nodig hebt.
Echte storingen kan de universeel niets mee.Good luck!
daar heb je het dus DIK mis. Met echte storingen kan de universeel niet mee ??
dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen.het bedrijf waar ik werk bestaat in principe uit 3 delen waaronder een storings deel.
en je wil niet weten hoeveel dealers daar naar toe komen omdat zij er niet uit komen, omdat ze al
talloze dingen vervangen hebben. maar het toch niet werkt.ik zou eerder zeggen bij een echte storing moet je dus niet bij de dealer wezen.
en al die meuk over die dealers word er ziek van. heb genoeg mensen aan de balie gehad, ”oh jullie zijn wel goedkoop ( meestal de helft goedkoper )”
,,, stekkers loshalen van componenten en zeggen dat deze stuk zijn,, komen ze bij ons wij zien een los stekkertje stekkertje er terug op en raam mechaniek werkt weer.. he wat raar toch. anders was € 350 euros lichter. dankzij de renault dealer. en heb nog meerdere mensen oa van de ford dealer,honda dealer,bmw dealer. Opel dealer.er zijn zeker goede dealers zolang je niet al te veel grote reparaties gehad hebt
28 september 2012 om 19:33 #17498556euh,,, topic is uit 2009
28 september 2012 om 19:35 #17498557Zucht.. Het topic is 3 jaar oud en we gaan gewoon weer verder.. :???:
@aapje1963, het zou ook kunnen dat ze de prijs hebben aangehouden van een onderhoudsbeurt.
Het is maar net wat je verstaat onder olie verversen, alleen olie en filter of een beurtje.
De prijs wordt dan natuurlijk ook anders, maar alleen voor olie+filter vervangen is het wel duur ja.28 september 2012 om 19:39 #17498558:jerry zeg dat wel zucht
28 september 2012 om 19:41 #17498559ik heb net de hele concersatie vooraf gelezen,en ga dus ook liever NIET naar de dealer…
Bij 2 auto’s de karterstop afgedraaid,enne wel op de rekening ook al heeft de monteur ‘m dus te strak aangedraaid.
Apk keuren,geen probleem meneer,8u neerzetten,daarna kreeg ik om 1645u telefoon,kosten 1275€!!!
Sorry,dan maar herkeuren bij ‘n onafhankelijke garage.
Rara,zonder reparatie goedgekeurd,met de aantekening dat ik de banden weldra moest vervangen.
Airco,zelfde verhaal als Speaker….
Een keer werden er ‘n nieuwe achterruitenwisser geplaatst,maar toen ik zei dat die er pas een week opzat,is die van de bon gehaald.
Dus,ze zien mij alleen bij het tankstation,naast de dealer….
Oud topic,maar nog steeds aktueel….
Gr WillemSent from my iPhone using Tapatalk
28 september 2012 om 19:59 #17498560:jerry :jerry meerenmeerenmeerennogmeer.. :sleeping
28 september 2012 om 20:17 #17498561@mvolkerink wrote:
Zucht.. Het topic is 3 jaar oud en we gaan gewoon weer verder.. :???:
@aapje1963, het zou ook kunnen dat ze de prijs hebben aangehouden van een onderhoudsbeurt.
Het is maar net wat je verstaat onder olie verversen, alleen olie en filter of een beurtje.
De prijs wordt dan natuurlijk ook anders, maar alleen voor olie+filter vervangen is het wel duur ja.Ok 3 jr oud…maar om er nu een nieuw topic voor aan te maken….. dan zegt men weer er zijn al topics over ff de zoek functie gebruiken.. dus vandaar deze keus!
Maar ff voor de duidelijkheid ff de tekst gekopieerd van de mailIk heb uw schrijven even doorgelezen en wij vinden het een vreemde zaak dat er bij u 10W40 is gebruikt als olie. Opel schrijft wel degelijk 5W30 Vol syntethische olie voor in uw auto.
Wij gebruiken dan ook geen andere olie dan 5w30.
Wij adviseren wel om dit jaar nog een oliewissel te laten uitvoeren. U heeft 2 mogelijkheden. Voert u alleen de oliewissel uit, dan komen de kosten op € 175,–. Dan wordt er alleen een oliefilter en olie vervangen.
Laat u een servicebeurt uitvoeren dan wordt er een algehele controle uitgevoerd en er zit weer een gratis OAP mobiliteitspas bij. Hierbij dus de juiste olie en filter en controle van uw auto.
Voor de tweede optie…. geen prijs dus alleen olie verversen en filter lijkt mij als ik dit lees..
28 september 2012 om 20:34 #17498562@Arnold, ik doelde ook niet op jouw reactie maar op de Quote boven aan de pagina. ;)
Tja, als ik de mail zo zie wordt dan idd alleen de olie ververst.
Dat is dan wel erg duur voor 5 liter olie en een filter.
Een complete beurt kost volgens mij bijna net zo veel nl. 189 euro.
Vandaar mijn reactie..28 september 2012 om 20:38 #17498563@mvolkerink wrote:
@Arnold, ik doelde ook niet op jouw reactie maar op de Quote boven aan de pagina. ;)
Tja, als ik de mail zo zie wordt dan idd alleen de olie ververst.
Dat is dan wel erg duur voor 5 liter olie en een filter.
Een complete kleine beurt is haast net zo duur, volgens Opel kost die nl. 189 Euro.
Vandaar mijn reactie..JA ik begrijp dit ook niet meer..
Ik heb ook een berichtje van Broekhuis Lelystad.. 147,00 euro en omdat ze mij als nieuwe klant willen 20% korting.
Maar als het zo moet ha ik als trouwe dealer bezoeker naar een goede algemene garage zoeken.
PS hoe kom jij aan die Opel prijs voor een beurtje ik kan geen prijzen vinden op de Opel website of waar dan ook.En dat omdat ik als trouwe klant mijn auto vorig jr een beurt heb laten geven en deze Opel dealer er 10W40 half synthetisch ingedaan heeft (had ene mail van hen er komt dexos2 3W30 in maar bij ophalen zie ik in het boekje 10W40 staan en gelijk gebeld ja wij vinden dit bij deze motoren de 2.2 SE en Z2.2yh beter gezien dit olie verbruik tegen gaat en het maakt niets dag …klant!
En ik wil gezien de distributie ketting er nu voor de winter andere olie in… mijn vec gebruikt geen overmatig olie.
Zelf doen is het goedkoopst maar is met mijn rug geen optie.28 september 2012 om 20:41 #17498564dat vind ik zoiezo al oplichting.. bij een grote beurt wordt er alleen gecontroleerd?? dus je betaald gewoon voor “we kijken er even naar”
volgens mij wordt er bij een grote beurt alle filters vervangen ipv alleen olie ververst en olie filter..28 september 2012 om 21:14 #17498565De prijzen van de beurten kun je vinden op internet.
Gewoon even googelen op budgetbeurt Opel, dat zijn de beurten voor een Opel van 7 jaar en ouder.
Alleen hebben ze het daar over 10W40 olie, maar dat verklaard het prijsverschil toch niet in mijn ogen.
5W30 olie is misschien wel ietsje duurder maar zoveel.. Ik zou gewoon even met de dealer bellen en vragen hoe het zit.
Opel schrijft voor deze motoren 5W30 voor, en dit zou ik er ook in doen ivm zoals je zelf al zegt je distributieketting.29 september 2012 om 10:25 #17498566Het grootste probleem is niet de deskundigheid van het sleutelend personeel, maar veel meer met de aansturing ervan (werkplaatschef) en van degene die het klantencontact heeft.
Er valt enorm veel te winnen op het gebied van de werkplaats van een merkdealer en ben ook absoluut niet verbaasd dat merkdealers zo slecht draaien als de factuur en de sleutels door de administratietelefoniste worden overhandigd…
Het is erg verleidelijk om alle merkdealers over 1 kam te scheren omdat hetzelfde bordje aan de gevel hangt, maar de kwaliteit van elke vestiging wordt bepaald door de visie van de leidinggevende of het ontbreken ervan. Ook bij de universele garage wordt er genoeg geprutst.
Mvg
(ik ben meer lezer dan poster en mijn oude account doet het niet meer)
29 september 2012 om 10:42 #17498567@ Daytona 675 Amen. :wors
Ben het alleen niet eens met je verhaal over hbo.
Mijn ervaring is dat veel hbo’s zo iets hebben ik ben beter dan de rest want kijk mijn papiertje.
Vaak weten zijn veel minder dan een mbo’er. Hbo’ers staan compleet los wat er in de werkelijkheid gebeurt.
En blijven in de theorie hangen.
Maar hbo’ers die van een mbo opleiding afkomen snappen het veel beter. Aangezien die een betere praktijk ervaring hebben.
Let op ik val je daar niet over aan maar dat is gewoon mijn ervaring. Overal zitten er ook goede tussen, maar ook slechte.29 september 2012 om 11:13 #17498568draait erom weten waarover je het hebt
29 september 2012 om 12:11 #17498569Prutsers heb je overal. Merkdealer of universeel, hangt gewoon af van het vakmanschap van het personeel. Heb zowel bij merkdealers als universele dealers slechte ervaringen gehad in het verleden. Bij de een is het wat erger dan bij de ander maar dat ligt net eraan wat je laat vervangen. De Opel dealers in zuid-limburg zijn echt hopeloos (stug volhouden dat ze bij m’n oude vectra een nieuwe stuurbekrachtigingspomp willen inbouwen omdat de oude kapot is, terwijl dit eentje was ZONDER stuurbekrachtiging…), daarom ga ik voor merk-specifiek onderhoud/reparaties naar Duitsland of doe ik het zelf als het even kan. :)
1 oktober 2012 om 15:34 #17498570Ik heb het er niet over of de Opel dealer Van Voorden in Almere een prutser is en dat de Algemene garage de beste is.
Het is net of je een beetje geluk hebt met je dealer/algemene dealer. ;)Ik schijf dat ik voor alleen olie wissel en olie filter 175 euro rekenen echt belachelijk vindt :puke en dit dat (min of meer gedwongen) het einde is van de band met de dealer waar ik heel wat jaren loop en heel veel Opels aangeschaft heb. :hmmz
:arrow:
Vandaag voor de zekerheid nog even nagevraagd of er geen fout qua prijs gemaakt is, maar nee lees bericht
Geachte heer Klokman,Voor € 175.—wordt inderdaad uw olie ververst en het fliter vervangen. Voor € 244.—wordt ook uw olie en filter vervangen maar dan kijken we ook uw auto volledig na en heeft u ook weer recht op de Oap pas.
Deze prijzen komen uit ons Autodialog systeem. Dat zijn vastgestelde prijzen door Opel.
Hopende u hiermee genoeg te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Dick Zijlemaker
Opel dealer van Voorden
Almere
1 oktober 2012 om 16:03 #17498571Tja.. wat is duur ?!
Een Opeldealer heeft ‘vaste’ prijzen ( sommige willen alleen wel eens wat meer vragen dan die vaste prijs )
Vergeet niet dat ze ook te maken hebben met vaste inkoopprijzen. Ook al is (bijvoorbeeld) van Voorden Almere een Opeldealer , zij bestellen filters en olie ( neem ik aan ) bij het hoofdmagazijn en dus denk ik dat de vraag is of het hoofdmagazijn/kantoor zelf een flinke marge pakt of de dealer. Ik denk persoonlijk dat het hoofdmagazijn/kantoor de meeste marge pakt en de dealer het meer moet hebben van uurloon.Maargoed…. goede olie is nou eenmaal duur !! Wil je goedkoop dan moet je bij de Lidl olie halen ( 5 ltr voor 10 euro) , maar dan weet je zeker dat je niet erg lang rijdt! :angel
1 oktober 2012 om 16:08 #17498572heb zelf 2 jaar bij een opel dealer gewerkt
mijn ervaring is als ze je kunne naaie doen ze het ook
en het is belachelijk duur1 oktober 2012 om 16:16 #17498573Oke de standaard knop op de kassa, Ruitenwissers, kleine onderdelen, Ruitensproeiervloeistof.
Al doe je hem tot de rand vol voor dat je gaat, ze krijgen er steen vast toch nog zeker een litertje in :jerry1 oktober 2012 om 17:08 #17498574Ff leuk verschil tussen dealers hier in regio:
Opel Hekkers in Weert: systeemupdate, duurde 1 week voor ik eindelijk prijs doorkreeg a €65,-
Opel Valkenswaard: binnen 3 uur mailtje retour of ik ze even kon bellen om probleem uit te leggen, waarom ik dacht dat ik een systeemupdate nodig had, gebeld en kon direct volgende ochtend terecht.
Kosten moest ik rond €50,- schatten. Eenmaal daar, bon wordt gescand, tijd gaat lopen, software update klaar, bon wordt direct uitgescand en moest €35,- afrekenen voor de software update..Al met al dus al een verschil van €30,-
Opel Valkenswaard is wel fijn en vriendelijk, mag je ook gewoon meekijken, maar qua personeel moet je wel de ouderen daar hebben, want meeste daar werken er 30 jaar en weten echt wel de ins en outs.
Nog anders voorbeeld van Valkenswaard: vorige week auto uit laten lijnen, gebeld kost €60,- excl.
Mannetje loopt naar balie om af te rekenen en die man zegt das dan €150,-, dus mijn vriend zegt, nee er is €60,- excl. gezegt aan de fone, oh oke meneer, als dat verteld is zullen we gewoon €60,- ecxl. moeten rekenen.Overigens was grote beurt aan mijn a vec voor paar jaar terug bij dealer even duur als bij een bovag garage!
1 oktober 2012 om 17:12 #17498575@speaker wrote:
Maargoed…. goede olie is nou eenmaal duur !! Wil je goedkoop dan moet je bij de Lidl olie halen ( 5 ltr voor 10 euro) , maar dan weet je zeker dat je niet erg lang rijdt! :angel
Mits je het zelf kan… Beetje goed op internet zoeken en je hebt voor 60 euro 8 liter castrol olie
1 oktober 2012 om 17:37 #17498576Bv Opel Broekhuis Lelystad
5W30 olie Total.
147,82 euro incl filter en reset interval en.. 17 punten check (hollen ze ff om en onder je auto…;-)
Er zit dus best verschil in..
1 oktober 2012 om 18:26 #17498577gelukkig heb ik daar geen last van , handig als je zelf bij de dealer werkt :D
Doe ik af en toe wel hoor ;)
1 oktober 2012 om 18:53 #17498578@Nick-GSI wrote:
gelukkig heb ik daar geen last van , handig als je zelf bij de dealer werkt :D
Kunnen we niet tegen aan hahahhahaha
Waarom klus je niet
2 oktober 2012 om 06:53 #17498579@kimmiej666 wrote:
@speaker wrote:
Maargoed…. goede olie is nou eenmaal duur !! Wil je goedkoop dan moet je bij de Lidl olie halen ( 5 ltr voor 10 euro) , maar dan weet je zeker dat je niet erg lang rijdt! :angel
Mits je het zelf kan… Beetje goed op internet zoeken en je hebt voor 60 euro 8 liter castrol olie
Full of half syntheet ??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.