Onderhoudsbeurten Opel Dealer

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Onderhoudsbeurten Opel Dealer

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 77)
  • Auteur
    Edvries
    Deelnemer

origineel gepost door Rubyvectra_A

origineel gepost door Edvries
      [quote
      Overigens zei ik al dat de OD in Purmerend ( v. Linden en sprankhuis oid ) wel een goede ( en grote ) dealert is !! :P

Hmmm…. ik had het in mijn verhaal over hen… maar dan die in Hoorn en Enkhuizen…..

Cremers in Schagen schijnt weer wel ok te zijn…

Ik ga vast niet naar cremers!!!!! En ik kom uit Schagen
      Ben er een keer geweest om mijn niet vrijgegeven cd30 mp3 te laten “resetten” ze zeiden dat ze het wel wilde proberen met tech 2 voor 50 euri aan “datakosten” en dat de kans dat het zou lukken minder dan 50% was….

Ook de verkopers zijn zacht gezegd, niet erg professioneel.
      kreeg een bod op een inruil auto, deze was veel te laag dus hij terug naar kantoor en toen kwam er een bod van jawel 150 eur meer!!! nog eens bellen op kantoor……….en toen mocht ik mijn handen dichtknijpen met 250 euro meer!!!!!
      Ik heb vriendelijk bedankt.

Wat ik wel een hele goeie vind, is erkend opel reparateur Glas in Hoogwoud!!! echte service, ze kennen je bij naam, en schappelijke prijzen (voor onderhoud),

Maar Cremers, nee voor mijn niet.

Groet Tim. [/quote]

Zo zie je maar weer… hahahaha, Had gehoord dat Vledder daar wel tevreden over was…(die geeft ook wel heel veel geld uit bij die gasten hahaha) Hoogeboom in Noord-Scharwoude, ook een aanrader!!

Laagvlieger
      Deelnemer

Zo zie je maar weer dat het gewoon per garage verschilt.
        En voor zowel universeel als dealer…Groot = fout

Universeel zo en zo goedkoper is ook niet waar.
        Op langere termijn gezien kan het zelfs stukken duurder zijn.
        Een onderhoudsbeurt bv omvat veel meer dan alleen het motorbeurtje en de bandenspanning.
        Er zit ook nog een carrosserie aan een auto….
        Daarbij veel beurten die uitgevoerd zijn door een universeel wordt de volgende beurt op 1 jaar/15.000 km gezet.
        Terwijl de interval van die auto bv 2 jaar/50.000 km is…..
        Wie draait wie dan een poot uit? Dat zijn bijna 3 beurten meer!

Waar ik ook nog even op wil inhaken is dat veel mensen DENKEN dat Fram en MANN filters enzo goedkoper zijn omdat het imitatie is.
        Dat is dus in veel gevallen niet waar!
        Zo’n 650401 oliefilter bv.
        origineel GM rond de €4.
        Bij Fram kosten ze dik €7 als ik het me goed herinner.

En daar gaat het vaak mis.
        Denken dat het duurder is omdat het origineel is.

speaker
        Deelnemer

Dit is het laatste wat ik er over ga zeggen:

die 4 euro is waarschijnlijk INKOOP , maar zeker niet wat op de bon staat bij het afrekenen !!
          En een oliefiltertje kost bij brezan oid idd 5,56 incl. btw.

Iedereen moet lekker doen waar hij zich goed bij voelt.
          Ik voel me in iedergeval vaak genaaid bij de VOD.
          FF snel toch een voorbeeldje. De slotvangers van de vec waren rond om een beetje verroest. Apk-afkeur volgens opel-keurmeester. Maar omdat de vec toen nog geen 5 jaar was zouhet misschien wel onder carrosserie-garantie vallen van Opel ,mits de auto al die tijd bij opel in onderhoud is geweest. Dat was ie , dus nieuwe afspraak gemaakt…… Expertise-bedrijf zou het komen beoordelen en daarna werden de HELE achterpanelen geheel vervangen. Ik breng hem ‘s ochtends en bel ‘s middags rond 5 uur hoe het er mee gaat. ‘Nou meneer, hij is klaar, u kunt hem komen halen’ , Ik zeg, dat is snel?!
          Dus die man aan de andere kant zegt : ‘tja een apk duurt niet zo lang hoor ‘
          :wtf
          Ik zeg: ‘HUH?! …… er zou toch een expertise……… en die schermen……… en toen niet door de apk….. en HUH ?!

Tja zegt die man:’je auto is 1 keer een maand te laat geweest voor zijn onderhoud , dus vervalt de carrosserie-garantie ! ‘ ………………’maareh hij is nu wel goedgekeurd , dus kom hem maar halen’
          Dus ik vraga hoe dat dan mogelijk is dat ie wel goedgekeurd is. ‘Tja’ zegt de man ‘ hij is de 2e keer gekeurd door een andere keurmeester en die vond het niet zo erg ! ‘

En daar kan je het dus mee doen als klant zijnde.

Toch nog een ander voorbeeldje:
          De airco deed het niet, dus ik breng hem naar de VOD. Hun een berekeningetje gemaakt. Kosten 350 euro.
          Dus maar laten uitvoeren. Wordt ik later gebeld,’ ja er is nog wat stuk, dus het wordt 750 euro’. Dus ik zeg’ laat maar zitten dan ik kom hem wel halen.’ ‘nee’ zegt die man , ‘ het kost je sowieso 350 euro omdat dat onderdeel er al inzit’
          Dus als ik hem zou halen was ik 350 euro lichter en deed de airco het nog niet.
          Dus hand over mijn hard gestreken en laten maken.
          Die airco heeft het dus 3 weken gedaan en daarna was ie weer stuk.
          Ik weer terug naar de VOD. Daar zouden ze het onderzoeken ( 68,50 p/uur ) maar het was zeker niet door de onderdelen, want die waren immers nieuw, dus op garantie hoefde ik bij voorbaat niet te rekenen.

DUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS………………………..

Dit was echt het laatste wat ik er over zeg. Ieder z’n eigen mening . Respect !

arjontje
          Deelnemer

origineel gepost door Laagvlieger
            Zo zie je maar weer dat het gewoon per garage verschilt.
            En voor zowel universeel als dealer…Groot = fout

Universeel zo en zo goedkoper is ook niet waar.
            Op langere termijn gezien kan het zelfs stukken duurder zijn.
            Een onderhoudsbeurt bv omvat veel meer dan alleen het motorbeurtje en de bandenspanning.
            Er zit ook nog een carrosserie aan een auto….
            Daarbij veel beurten die uitgevoerd zijn door een universeel wordt de volgende beurt op 1 jaar/15.000 km gezet.
            Terwijl de interval van die auto bv 2 jaar/50.000 km is…..
            Wie draait wie dan een poot uit? Dat zijn bijna 3 beurten meer!

Waar ik ook nog even op wil inhaken is dat veel mensen DENKEN dat Fram en MANN filters enzo goedkoper zijn omdat het imitatie is.
            Dat is dus in veel gevallen niet waar!
            Zo’n 650401 oliefilter bv.
            origineel GM rond de €4.
            Bij Fram kosten ze dik €7 als ik het me goed herinner.

En daar gaat het vaak mis.
            Denken dat het duurder is omdat het origineel is.

Dat dat onderdeel goed koper is is in mijn ogen 1 van de weinigen. Ik maak vaak zelf mee dat de VOD met origineel spul duurder is.

Ik doe al het onderhoud zelf aan mijn auto omdat ik monteur ben.
            maar ik bel wel de vod en de onderdelen boeren af wat het kost.

En begin nu niet van, ja jij kan het voor de inkoop prijs doen e.d.
            ik weet ook wat de bruto prijzen zijn.

Nick-GSI
            Deelnemer

ooit wel eens overwogen om andere dealers te bellen over prijzen? Bij elke dealer betaal je andere prijzen.

noxbox

Bij een VOD of een Mannetje of een vakgarage; het is allemaal anders en je krijgt ook overal wat anders. Net als bij al die andere prijsvechters. Alleen zou je mogen verwachten dat je het niet beter kunt krijgen dan bij je eigen VOD. En dát is dus helaas niet waar.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik vor een vakantiebeurt naar de VOD ging. Auto was een Astra 1.7 caravan (dieseltje) van de zaak maar altijd bij de dealer in onderhoud geweest.
                Auto opgehaald, volgende dag niet starten, zekering gloeibougies door en een nieuwe ook gelijk weer door. Naar de garage: wachten, wachten en ja, wat ik zei klopte: de strip waarmee de gloeibougies zijn doorverbonden was ook doorverbonden met de motorbevestiging.
                Reparatie duurde bijna een uur, werd gedaan door een jongen die moest vragen waar het gereedschap lag…
                Daarna moest het dor de chef werkplaats bekeken worden die even geen tijd had het af te tekenen. En ik maar wachten in de baas zijn tijd.
                Daarna naar het werk. Wat nu, ik had ineens een turbo met turbosound! Gebeld, volgende morgen weer naar de garage.
                Bleek de slang van de turbo niet met een klem vast te zitten en was die er op de snelweg afgeblazen.
                Boodschappen gedaan, eindelijk alles goed, behalve gerammel uit het vooronder. Lag nog een schroevendraaier… Ik kreeg niet het idee dat ze hem gemist hadden en al helemaal niet dat het ze wat uitmaakte dat ie weer terug was.

Kijk, ik heb ook wel eens een koppeling uit elkaar gehaald en een schroefje overgehouden waarna je weer overnieuw kunt beginnen. Maar ik verwacht dat een VOD geen fouten maakt en als er fouten gemaakt worden dat je daar iets van spijt op de gezichten kunt aflezen én dat het vlot en kostenloos wordt afgehandeld. Dan werk ik liever met amateurs die (het woord zegt het al) hun geklus liefhebben.

Als ik van de VOD of welke sleutelaar dan ook op aan kan betaal ik met plezier een 10tje voor de ruitenwisservloeistof. Als ik het werk zelf moet gaan nakijken dan heb ik eerder de neiging een rekening terug te sturen.

Laagvlieger
                Deelnemer

Waar het mij om gaat…….

Wees asjeblieft niet zo negatief. Ze zijn niet allemaal slecht.
                  En das erg jammer voor de dealers die WEL hun best doen.
                  En met zo’n negatief beeld wordt het ook nooit positief, omdat je er al heen gaat met een negatief gevoel.

@Speaker
                  :
                  Dat Aircovoorbeeld is niets raar aan hoor. Alleen dat laatste deel dan wel. Als de dealer dat op die manier uitgelegt heeft dan is dat niet netjes.

Kijk…Je airco werkt niet.
                  Je wil hem laten hem repareren.
                  Dealer of garage kijkt erna. Constateert een lekke condensor bv, en zegt kost €350.
                  Ze zetten er een nieuwe condensor in.
                  Blijkt er nog een lek te zitten of bv compressor kapot, ik zeg maar wat.
                  Dus bijkomende kosten!
                  Daar kan de dealer/garage niets aan doen!
                  Ok wordt gerepareerd.
                  Na 3 weken doet ie het weer niet!
                  Ok, terug naar de dealer/garage….
                  Dan gaan hun kijken wat er aan scheelt. Is het een van de onderdelen die vervangen zijn of is het iets dat hun gesloopt hebben, dan is dat gewoon volledige garantie.
                  Dat is je recht.
                  Is het iets anders…..bv in de tussentijd is er een steen door de condensor gekomen. Dan is het voor jouw rekening.
                  Dat is de normale gang van zaken bij dealers/Bovag garages.
                  En wel zo eerlijk lijkt mij.

Edvries
                  Deelnemer

Speaker:
                    Dit was echt het laatste wat ik er over zeg. Ieder z’n eigen mening . Respect !

Ahhhhh toe, je schrijft zo boeiend!!!!! :P

speaker
                    Deelnemer

Edvries
                      Deelnemer

Whahahaha..

speaker
                        Deelnemer

Uuuh Eer, gaat het wel goed met je??? Beetje stress thuis, gezien je avatar???

Edvries
                          Deelnemer

Daar is dit niet het juiste topic voor Peet…

speaker
                            Deelnemer

Laagvlieger
                              Deelnemer

Geef nou even eerlijk antwoord over dat airco verhaal.
                                Of de dealer dat ECHT zo gezegd heeft zoals jij beweerd.

speaker
                                Deelnemer

Denkje dat ik zo’n verhaal verzin ofzo.
                                  Is gewoon gebeurd zoals ik zei !!

Overigens is het misschien voor jou heel normaal als je een prijs-opgave krijgt van 350 euro en dat het later 750 euro wordt en als je daar niet mee akkoord wilt gaan dat het sowieso 350 euro kost.
                                  350 euro is voor veel mensen hierzo al een hoop geld voor een reparatie , dus 750 euro helemaal.

Echt einde verhaal nou ! :thumbdown

Laagvlieger
                                  Deelnemer

Tuurlijk is een hoop geld.
                                    Maar dat weet je als je auto rijd he!!!
                                    En zeker Airco’s kosten een hoop geld.
                                    Het blijft techniek. Je kunt er niet doorheen kijken.
                                    En ja die €350 moet betaald Dat is logisch. Zou jij het eerlijk vinden als de dealer dat betaald?
                                    Jij hebt een kapotte Airco….de dealer niet!

Maar als dat zo is als je zei ben je zelf ook stom, want je hebt garantie. Als je dat niet claimt dan ben je dief van je eigen portemonnee.

Ik kan dan net zo goed stoppen met tips enzo geven hier. Als het toch niet gewaardeerd wordt…….

En ik vind prima. Afgelopen nu.
                                    Ik weet wat voor type je nu bent, Zulke kortzichtigen zie ik vaak zat bij de balie.
                                    Ik weet wel beter.
                                    Ik hoop maar voor jou dat je de dealer nooit nodig hebt.
                                    Echte storingen kan de universeel niets mee.

Good luck!

Famempeters

Laagvlieger sla je nou niet een beetje door ????? dat je je werk verdedigd okee maar laat ieder in zijn eigen waan .
                                      ik geef nog een voorbeeld

mijn omega b2 van 2000 geeft in de display storing dimlicht

na mijn eigen bescheiden zoek actie met het instructie boekje en al eerder deze storing zoeken naar het kappotte lampje maar alles werkte en deed het .dat is de enige aanwijzing in het boekje .
                                      Dus op naar de door jou geprezen VOD
                                      EN JA HOOR DE CHEF MET EEN//zij zeggen de man voor de elektrick komen er bij boekje er bij en lichten controleren zelfs achterlicht lampjes omgewisseld
                                      dan maar aan de kast en geen storing ??? ojee mannen in paniek zijn inmiddels bijna een uur bezig .

wat denk jij nou wat de reactie was op dit relaas ..meneer we kunnen het niet vinden is al een wat oudere wagen word erg moeilijk ,als u even meeloopt naar de balie maken we de bon even ?????????????? men zou een bon gaan maken van anderhalf uur arbeidsloon ????????? en dat was het het.

gevraagt naar hun verstand en niet betaald dus boos,thuis bet ik vakgarrage Nipon hier in hoofddorp daar was de wagen gekeurd en men was vol lof over deze 3,2 v6 in sport uitvoering vertel wat er loos is en wat schetst mijn verbazing Bert kijk is achter je linker wielen tussen de draag armen zitten senzoren voor je automatische hoogte regeling Xeon koplampen en spuit daar een bus wd 40 op leeg of maak die stangetjes goed schoon likkie vet en je storing is 100 % weg .

ohh en ik betaal 2,68 inkoop voor een olie filter en je kan ze vast wel die orgineel via autohandel OPEL.

moet ik verder gaan ik denk laten we deze TOPIC sluiten ieder gaat lekker waar hij denk goed af te zijn .

en kijk is hoeveel mensen er weer opvakantie op pad zijn met slecht onderhouden wagens of denken dat ze goed in onderhoud zijn

spreek bij mij af ik ben liefhebber en sleutel met plezier en niet commercieel ja ook ik verdien een paar centen !!!!!

ik wens jou veel succes bij de zaak waar je werkt

speaker
                                      Deelnemer

Tuurlijk is een hoop geld.
                                        Maar dat weet je als je auto rijd he!!!
                                        En zeker Airco’s kosten een hoop geld.
                                        Het blijft techniek. Je kunt er niet doorheen kijken.
                                        En ja die €350 moet betaald Dat is logisch. Zou jij het eerlijk vinden als de dealer dat betaald?
                                        Jij hebt een kapotte Airco….de dealer niet!

Maar als dat zo is als je zei ben je zelf ook stom, want je hebt garantie. Als je dat niet claimt dan ben je dief van je eigen portemonnee.

Ik kan dan net zo goed stoppen met tips enzo geven hier. Als het toch niet gewaardeerd wordt…….

En ik vind prima. Afgelopen nu.
                                        Ik weet wat voor type je nu bent, Zulke kortzichtigen zie ik vaak zat bij de balie.
                                        Ik weet wel beter.
                                        Ik hoop maar voor jou dat je de dealer nooit nodig hebt.
                                        Echte storingen kan de universeel niets mee.

Good luck!

Stakker……………….:thumbdown Laat ik me toch weer verleiden om wat te zeggen.
                                        Kortzichtig ben ik echt niet !
                                        Gelukkig kennen de meeste forumleden me beter !
                                        Als ik akkoord was gegaan met opels voorstel om het te onderzoeken, dan was ik zeker 1 tot 2 uur onderzoekskosten kwijt geweest. Is toch zo’n 130 euro. Uiteraard zeggen ze dan ‘sorry meneer, maar het was wat anders, dus valt niet onder de garantie’
                                        Je hebt in het eerste APK – verhaal kunnen lezen dat het vertrouwen een beetje weg is in de VOD.

Verder heb ik deze week zelf , bij mijn garage, de airco gerepareerd. Nieuwe condensor á 75 euro , afvullen 60 euro en toen ie het nog niet deed een nieuwe speol in de pomp á 70 euro. Is 205 euro. Zou ik nog arbeidsloon er bijmoeten rekenen dan reken ik ff ruim. 2 uur x 35 euro = in totaal 275 euro. Kom ik nog niet aan de 350 euro die de VOD rekende in het begin. ( en al helemaal niet de 400 die daarna nog bij kwam )

Ik snap dat je je werk wilt verdedigen, maar dan hoef je niet zo uit te vallen . Ik noem jij toch ook geen kortzichtige eikel die aan de andere kant van de balie staat en waarbij alleen zijn bedrijfie waar ie werkt hem heilig is.
                                        De benoeming ‘universeel’geeft al aan dat jij vind dat de VOD de enige goeie is.

Maargoed……………………………..
                                        Dit is echt het laatste wat ik zeg. We zullen het toch nooit eens worden. Jij bent te vreden met je werk. Wees blij. Bij van Voorden zitten een paar chagerijnen die daar niet voor hun plezier zitten ! :o

Maareh….. moet er niet meer gewerkt worden ?????
                                        :jerry

Laagvlieger
                                        Deelnemer

Voorbeelden heb ik niets aan.
                                          Ik weet er ook zat van beunhazen, universeeltjes en handige knooiers. Alleen ik meldt het hier niet want dat heeft gee nzin. Niet elke beunhaas is een prutser. Niet elke universeel is slecht….
                                          Dat is het ENIGE waar het mij om gaat.
                                          SCHEER ZE NIET OVER 1 KAM!!!!!
                                          Alle buitenlanders zijn toch ook niet slecht???
                                          Dat is het probleem.

Ik ken een hoop Opel dealers in DEZE regio en deze werken netjes en volgens afspraak.
                                          Ik heb zelfs gewerkt bij een grotere……..in een andere Regio.
                                          Hier zou IK mijn auto ook niet brengen….

En idd. We zien wel wie er stranden in de vakantie.
                                          In elk geval geen auto’s van ons.

Suc6

Edvries
                                          Deelnemer

punt.:P

speaker
                                            Deelnemer

uit:thumbup

Famempeters

weltrusten:angel

Rubyvectra_A
                                                Deelnemer

Voorbeelden heb ik niets aan.
                                                  Ik weet er ook zat van beunhazen, universeeltjes en handige knooiers. Alleen ik meldt het hier niet want dat heeft gee nzin. Niet elke beunhaas is een prutser. Niet elke universeel is slecht….
                                                  Dat is het ENIGE waar het mij om gaat.
                                                  SCHEER ZE NIET OVER 1 KAM!!!!!
                                                  Alle buitenlanders zijn toch ook niet slecht???
                                                  Dat is het probleem.

Ik ken een hoop Opel dealers in DEZE regio en deze werken netjes en volgens afspraak.
                                                  Ik heb zelfs gewerkt bij een grotere……..in een andere Regio.
                                                  Hier zou IK mijn auto ook niet brengen….

En idd. We zien wel wie er stranden in de vakantie.
                                                  In elk geval geen auto’s van ons.

Suc6

Hahahaha, mooie kreet die laatste!!! iedere auto kan langs de kant komen te staan dealer onderhoud of niet……. Een storing is zo voor elkaar, zeker met de moderne elektronica.

maar wel mooi die overtuiging!
                                                  Groeten Tim (hahahaha, sorry)

aapje1963
                                                  Deelnemer

Prijzen Opel dealer….

Ik dacht ik zal Opel dealer van Voorden in Almere eens mailen om te vragen welke olie en wat een olie verversing incl olie filter kost.

Ik ben best wat gewent…maar dit slaat echt alles qua uitkleden van een vaste klant 175,00 euro voor alleen een olie wissel 5W30 incl filter.

Vorig jaar was dit nog bij dezelfde dealer rond 147.00 euro

Hoezo wil men klanten houden…

jraaf
                                                    Deelnemer

@arnold,

Opmerkelijk idd. Ik betaal daar onder de €100,00 voor inclusief BTW.
                                                      En dat is zonder de huidige opel kortings actie :afro

Groet jraaf

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 77)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.