Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Onderhoudsbeurten Opel Dealer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2009 om 08:20 #17210577
Hallo mensen,
wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen al die beurten wat je bij een opel dealer krijgt. Want de ene keer betaal je rond de 100 euro en dan rond de 200 euro. En er is een beurt rond de 300 euro.
Ik heb alleen gehoord van een kleine en een grote beurt.
Groetjes Dani
9 juli 2009 om 08:34 #17498506Waarom niet aan je dealer zelf vragen? Die kunnen het je haarfijn uitleggen.
9 juli 2009 om 08:36 #17498507Ga gewoon naar een ‘algemene’ garage die alle merken doet. En vraag wat ze precies allemaal doen bij een grote of kleine beurt. De prijzen zijn bij deze garages ook een stuk minder hoog dan bij de OD
9 juli 2009 om 11:16 #17498508Is niet waar!
Wij zijn concurrerend kwa pijzen!!
Zoek gewoon de juiste dealers.Het verschil wat je bedoelt zit hem in het soort beurt.
Niet bij elke grote beurt hoeven de bougies vervangen te worden, of het luchtfilter, of het brandstoffilter.
Opel heeft daar een schema voor en daarvoor verschillen de prijzen van beurt op beurt. Dat verschil zie je bijv. tussen de 30.000 km en de 60.000 km beurt. 90.000 km beurt is weer gelijk aan de 30.000 alleen zit er in sommige gevallen een distributieriem bij:)9 juli 2009 om 11:18 #17498509ik kom net van de dealer van de Astra GTC zijn eerste onderhoud, koste me 64€
9 juli 2009 om 11:23 #17498510Klopt dat is een 30.000 km beurt.
Die zijn niet duur.9 juli 2009 om 15:30 #17498511Vod en concurerend :P laat me niet lachen Peter inderdaad beter bijvoorbeeld prijs opvragen bij een vakgarage zal je zien eerlijke prijs een voorbeeld de VOD vraagt hier in het 2 verdieners dorp 82,50 ex btw per uur staat een leerjongen de beurt te doen (moet het ook leren)bij de vak garage staat een monteur en eigenaar te werken voor 42 e ex btw per uur ..concurerend heet dat .
en laagvlieger ik heb een hele doos vol voorbeelden voor je hoe ze op hun bek gaan ,en ik weet waar ik het over heb ex werkplaats chef :hmmz Volvo je moet is weten wat de opdracht tot scoren is binnen een garage omzet omzet omzet .
9 juli 2009 om 20:03 #17498512origineel gepost door Laagvlieger
Is niet waar!Wij zijn concurrerend kwa pijzen!!
Zoek gewoon de juiste dealers.Het verschil wat je bedoelt zit hem in het soort beurt.
Niet bij elke grote beurt hoeven de bougies vervangen te worden, of het luchtfilter, of het brandstoffilter.
Opel heeft daar een schema voor en daarvoor verschillen de prijzen van beurt op beurt. Dat verschil zie je bijv. tussen de 30.000 km en de 60.000 km beurt. 90.000 km beurt is weer gelijk aan de 30.000 alleen zit er in sommige gevallen een distributieriem bij:)?????????????????????????????????????????????
Sorry ?????????????
Ooh , je werkt bij Opel! Tja……………………….
Ff een voorbeeldje. Bij de VOD in Almere betaal ik ( ik meen mij te herinneren , 3 jaar geleden ) 360 euro voor een GROTE beurt.
Mijn eigen garage ( 1 mans garage ) vraagt voor de zelfde grote beurt 160 euro.Kan je wel gaan schreeuwen ‘Kan niet ‘ , maar kan wel ! En om de simpele reden dat van Voorden 72,50 per uur rekend en mijn garage 35 euro.
En van Voorden gebruikt allemaal onderdelen met GM er op , en mijn garage gebruikt gewoon goede producten alleen zonder GM , en dus een heel stuk goedkoper.DUS………………… VOOR DAT JE WEER OVER CONCURREREND BEGINT…………….. is echt gewoon onzin !
Tuurlijk heeft de VOD een grotere garage , waar meer verlichting brand , etc, etc.
Maar concurrenten zijn het niet ! NO WAY ! :D
ps. en qua service wil ik ze al helemaal niet vergelijken !
9 juli 2009 om 20:19 #17498513Klopt dat is een 30.000 km beurt.
Die zijn niet duur.nee nee zen 10000km beurt :D
10 juli 2009 om 06:35 #17498514Peter ..
het is nog erger hoor let op .
verleden jaar ik had die 3,2 v6 omega nog bel ik naar de vod voor prijsopgave voor de 2 tussen dempers en een achterpot krijg die prijs natuurlijk dat is het probleem niet echter niet op vooraad(let op ik ben daar geen geregistreerde klantking:)moesten hem bestellen s,middags ga ik naar van Rijsbergen voor prijsopgave wat strekt mijn verbazing DE VOD HAD GEINFORMEERD NAAR DE LEVERTIJD EN PRIJS .ben terrug gegaan naar de Vod en vanaf dat moment waren ze mijn vriend niet meer:swearprijs opel 2 x tussen pot zat per pot e 75 verschil in en de eind pot was het nog erger Rijsbergen 125 e en de vod 299 e maar je krijgt dus het zelfde voor je dure geld let op zonder montage he dat was gewoon de tijd daar voor nodig zou ongeveer 1 uur zijn nou dat is het enigste wat klopte was ik er ook mee bezig .
is wel 275 e op zo,n pijp moet ik wel zeggen is mijn inkoop prijs bij rijsbergen
vraag een week of 4 terrug prijs distributie vervangen 17 dti astra 575 ex btw zo plop uit het handje ,vraag bij DE VAK garage komt op 450 e let op he inkl btw,, zelf goede riemkit gehaald met spanner en loop rollen mijn prijs e 136 ex btw zeg maar 150 e inkl en tot mijn grote verbazing had ik die zooi met goed 1 1/2 uur weer rijdend . tja handige mensen verdienen op deze manier wat extra .en opel vrienden maak gebruik van elkaar, OOK IK VRAAG DINGEN AAN WIM v6 :thumbup
dus laten we het woord concureren nou niet meer gebruiken
let op de Vod heeft mooie werkplaatsen nog veel mooier schowrooms maar dat moet jij als relatie klant wel zelf betalen hoor .10 juli 2009 om 14:01 #17498515En zal ik eens gaan opnoemen wat ik ben tegengekomen aan gepruts van de universeeltjes?
Het is ERG jammer dat er een hoop dealers zijn (en dan vooral de groten in de grote plaatsen) die er idd een zooitje van maken.
Zoek een kleine dealer in een kleiner plaatsje.
Mooie showroom hebben wijk niet….mooie werkplaats ook niet.
Je moet ze niet allemaal over 1 kam scheren want dat doe ik ook niet met de universeeltjes. En wij hebben MENIG klant overgehouden die het zelf ook zeggen dat we kwa prijs gelijk liggen aan de universeel.
MAAR!!! dan krijg je ook een uitgeklede beurt NET zoals de universeel doet!
betaal je iets meer dan krijg je de volledige onderhoudsbeurt zoals bedoelt door Opel. Mits het een beetje goede dealer is natuurlijk.maar zo werkt het bij de universeeltjes ook. Je hebt goeden en slechten. bedenk ook dat als je met een storing bij de universeel komt hun hem gewoon naar de dealer brengen!
@famempeters en speaker….
In welke Branche zijn jullie werkzaam dat jullie het zo goed weten?En denk even na over X20DT(L)(H) pompen……
Bij wie die voornamelijk stuk gaan om maar even een voorbeeld te noemen.10 juli 2009 om 15:14 #17498516@Laagvlieger: Een Opeldealer is een Opeldealer dus die scheren we wel over één kam en ik heb al wat verschillende dealers hier in de buurt meegemaakt en op één na ( Opel in Purmerend ) zijn ze allemaal uit op je geld , maar niet bezig met wat een garage hoort te doen, en dat is servive geven ( en dat is niet een koppie koffie aanbieden )
Tuurlijk zullen er ook ‘goede’ Opeldealers zijn , maar de meeste zijn grote garages.‘Mijn’ garage is ook een universeeltje , maar de beste man heeft 10 jaar bij Opel in R’dam gewerkt en werkt nu voor zich zelf. Dit universeeltje heeft , net als meerdere universeeltjes, gewoon een uitleesapparaat ( van 5 á 6 duizend euro ) waarmee ze alle merken kunnen uitlezen. Bij hem kost het uitlezen 10 euro , bij de OD betaalde ik telkens 30 euro !!
Maargoed………………………………………….. Jij bent gelukkig met je werk bij de OD en dat vind ik prima , maar heb jij er dan ook gewoon vrede mee dat er een hoop mensen zijn die liever naar een andere garage gaan.
Enne………………. wat bedoel je met:
En denk even na over X20DT(L)(H) pompen……
Bij wie die voornamelijk stuk gaan om maar even een voorbeeld te noemen.Snap ’em niet helemaal.
Dieselpompen gaan toch stuk bij diesels??? ( behalve bij de mijne ondanks z’n 310DKM ! :D )10 juli 2009 om 15:31 #17498517Dan is de universeel dus ook de universeel.
Als het zo simpel is. En er zijn meer kleinere dan grotere.
Das kwestie van zoeken omdat de kleinere niet overal adverteren en doen.Ok, Jouw garage…..Dus ook iemand opgeleid door Opel….
Dus als die man ineens reparateurschap van Opel zou beginnen is het ook een geldwolf? Omdat er dan Opel op de gevel zou staan.
Ok. Uitleesapparaat van 5 a 6K. Vergeet niet dat je met een Niet opel tester niet alle gegevens kan vrijgeven. Dus voor bepaalde zaken/diagnoses zal hij toch naar de dealer moeten.en over de pomp. Jouwe doet het goed, maar dat scheelt dat je er een ex-opel monteur aan werkt.
Universeeltjes vervangen ze niet/niet goed met vervroegde uitval tot gevolg.Kom op allemaal. Niet zo kortzichtig.
10 juli 2009 om 15:49 #17498518Ik snap wel wat je bedoeld,maar………………………….. vergeet toch niet dat jouw uurloon ( berekend door Opel ) rond de 60 á 70 euro per uur ligt ( en jij daat nog niet de helft van krijgt ) en de universele garages ( een groot deel althans ) maar 35 ‘s 45 euro per uur vraagt.
Daarbij komt dat ( even als voorbeeld ) een GM-brandstof filter net zo goed is als een van Fram oid maar dat daar ook een prijsverschil in zit !!Dus ik denk dat een VOD niet goedkoper / het zelfde kan zijn als een universele.
als de garage waar ik kom ineens een OD zou worden, zou hij dus ook duurder worden omdat ie dan GM/Opel onderdelen moet gebruiken. Toch?!!
Kortom .. ik zal niet meer naar een VOD gaan , maar gelukkig zijn er ook genoeg mensen die wél graag naar de VOD gaan. Gelukkig maar !! ( daarbij komt dat de garagehouder een vriend van me is en ik één van zijn bruggen kan gebruiken en gewoon mijn eigen klusjes kan doen !! ;))
10 juli 2009 om 17:12 #17498519Mannen laten we ieder in zijn waarde laten ieder heeft zijn ervaring heb jaren mijn lease auto OPEL bij gar Mets Assendelft gekocht en in onderhoud gehad sub dealer deze deed z,n werk wel goed maar als met grote problemen de toenmalige gar ZWART er bij moest als hoofd dealer werd het ook een zooitje.ik denk dat inderdaad de grote jongens er een beetje potje van maken .
verder laagvlieger mijn beroep na jaren werkplaats chef bij Volvo dealer nu al 20 jaar projectleider werktuigbouw mijn leeftijd schrik niet 59 jaar jong dus weet echt wel waar ik het over heb en Peter ook dondersgoed.
dus ieder blij met hoe het gaat bij z,n eigen onderhouds punt
ik doe alles zelf ook voor andere ennn meest OPELbert met veel genoegen vectra b1 ennn station
10 juli 2009 om 17:43 #17498520Marcel heeft wel een punt vind ik.
Er zit wezenlijk verschil in dealers. Absoluut. Maar ook in de universele. Dus in mijn optiek niet helemaal eerlijk dit zo uit te vlakken. Maar goed.In mijn ‘Opel-rijdende carriere’ sinds 1999 heb ik verschillende Opels gereden, onderhouden en gekocht bij verschillende dealers.
Grote en kleinere bedrijven. De grote(re) dealer bedrijven vielen me vaak tegen met het oog op service en klant gerichtheid.. slordig. Maar dit kan ook bij de grote universeel voorkomen.
Kom nu al jaren bij mijn ‘dorps-dealer’, waar ik letterlijk vrijdag middag een borreltje aan de bar mee kan drinken. Prettige zaak, vakkundig, goede service, geen zeikerds mbt. uitlezen=uurtje-factuurtje met vork geschreven, nee gewoon fatsoenlijk en eerlijk.
Beurten netjes met certificaat erbij, (master-garantie) gratis jaartje ANWB pechhulp, (paar jaar terug met me Astra F X20XEV destijds keer gebruik van moeten maken, accu defect, echt super keurig en snel en vakkundig geholpen). Bandje kapot o.i.d. wordt gelijk prompt geregeld. Accu leeg, met uurtje waren ze er om het te verhelpen.. Nee met die mensen kan ik lezen & schrijven wat dat aangaat.
De grote zaken als Motorhuis (waar ik een auto heb gekocht lang terug en aan verbonden was ivm garantie) hebben mijn voorkeur niet. Fred Jansen ben ik ooit ook is geweest om te kijken voor inruil (Astra F Vectra B) in Huizen, ben ik maar weggelopen, arrogante verkopers, inruil prijzen beledigend, niet welwillend, wat een horken.. me Vivaro bus gekocht bij Van Voorde Almere, een redelijk zaak, uiteindelijk na aankoop niets meer mee te maken gehad, want me bus werkt meer dan 2 jaar lang geheel probleemloos.. En ja heb ook een keer een Vectra V6 gekocht bij een universeel, maar dat was goed bevallen !! Had een prijzige garantie kwestie, maar het werd telefonisch allemaal afgehandeld, kan bij me eigen dealer (Opel dealer dus) laten herstellen, en de rekening kon hun kant op, en prompt betaald. Ook me huidige Omega komt bij een Subaru dealer vandaan (maar werkplaats was/is ook universeel) en dat is ook zeer goed bevallen, goede service etc..
Ieder z’n ding en keuzes. Dat moeten we gewoon respecteren lijkt mij. Deze verhalen zullen altijd en overal uit een (blijven) lopen.
Vind het meer dan logisch dat Marcel voor zijn zaak staat.
Als je (als voorbeeld) bij de AH werkt ga je toch ook niet scanderen bij de prijsvechters (Aldi / Lidl) je boodschappen te doen..Kom op mannen..
Merk wel vaker hier, dat mensen en/of bedrijven die spullen (bedrijfsmatig) verkopen en/of bepaalde diensten verlenen, ervan beticht worden dat ze er ”nog wat aan verdienen”, of dat als de VOD ergens iets inkoopt voor bedrag XX het verkoop voor bedrag YY.. Wat denken jullie nou, dat brood vanzelf op de plank komt ?? De kachel vanzelf brand ? Moet de dealer het maar voor niets doen, of tegen break-even of een marginele marge, omdat je zo’n simpatiek ‘Opel-rijdend-vriendje’ ben ?? De salarisen daar moeten ook betaald worden…Sorry hoor overal moet wat verdient worden, natuurlijk is er een grens voor het acceptabele. En als je een garage of dealer te duur vind, ga je toch lekker zelf sleutelen, niemand die daar bezwaar tegen heeft, alleen de milieu politie of buren misschien als je ‘t voor de deur op de stoep doet.
10 juli 2009 om 17:44 #17498521Oke, hier mijn verhaal…. Ik heb ook uitermate slechte ervaringen met de Opel dealer. Mijn pomp is inderdaad stuk gegaan (x2.0DTH). Ik naar de Opel dealer en die kon hem voor 3300 ex de BTW weer rijdend maken. Een hele lijst met zaken die vervangen moesten worden Aangezien ik er echt geen verstand van heb vind je al snel alles goed maar nu dacht zelfs ik dat het wel goedkoper kon. Ik naar een garage waar ik (de avond ervoor stomtoevallig langs reed) allemaal Opels zag staan. Blijkt daar een Opel monteur eigenaar te zijn die 22 jaar voor Opel Met in Alkmaar had gewerkt en nu voor zichzelf was begonnen. Effe staan praten en hij beaamde toch alles wat hierboven geschreven staat. Hij was verder gegaan met Opel omdat hij het gewoon goede degelijke auto’s vond. Hij heeft mijna uto wel 3 x voor niks uitgelezen en adviseerde mij zelf op zoek te gaan naar een pomp omdat dat goedkoper was dan dat hij het kon regelen. Zo gezegd zo gedaan. pomp zelf gehaald en hij heeft hem er voor 300 euro ingezet. Hij sleuteld gewoon voor de helf als waar ze bij de dealer voor sleutelen.Hij kende die auto zo goed dat hij meteen al had voorspeld wat de foutcodes waren en dat kwam precies uit!! Voor nog minder dan 1700 euro reed ik weer! Tot nu toe niks meer gehad en dit verhaal is uit 2007. Vervolgens ben ik nog twee maanden door de Opel dealer elke dag gebeld (soms meerdere keren per dag) met de mededeling dat ik mijn onderdelen moest komen ophalen die ze besteld hadden. Ik heb helemaal niks besteld!!! Nu kan ik me weer gaan opwinden over die gasten maar laat ik dat maar niet doen.
Mijn conclusie is dat een universeel altijd goedkoper is! En het zal gerust zo zijn dat er goede dealers tussen zitten tuurlijk, alleen hoor je daar weinig van. Mensen klagen immers liever dan dat ze complimenten uitdelen.En die pompen staan gewoon slecht aangeschreven, dat weet iedereen. (behalve ik voor ik m kocht :cry)
oow ja, dit is geen aanval op laagvlieger oid, dit is gewoon mijn verhaal.
Mvgr,
Eric.
10 juli 2009 om 18:03 #17498522@ Jerremy; Tuurlijk brand de kachel niet voor niks en hoeft de VOD het niet voor een vriendenprijsje te doen, maar ( de grote ) Opeldealers zijn gewoon duurder !
Kleintjes heb ik geen verstand van omdat hier in de buurt alleen maar grote zitten ( Van Voorden / Fred Janssen )Maareh… iedereen moet doen waar hij zich zelf goed bij voelt. En ik heb het gevoel ( sowieso bij Van Voorden ) dat als ik aankom en ze het kenteken vragen en invoeren , er automatisch ‘draai deze klant maar een poot uit’ in beeld komt te staan. Want het is elke keer daar weer raak !!
Overigens zei ik al dat de OD in Purmerend ( v. Linden en sprankhuis oid ) wel een goede ( en grote ) dealert is !! :P
@edvries: wat seh jij?.com@ Famempeters: 59 ?????????:o :P
10 juli 2009 om 18:16 #1749852310 juli 2009 om 18:18 #17498524[quote
Overigens zei ik al dat de OD in Purmerend ( v. Linden en sprankhuis oid ) wel een goede ( en grote ) dealert is !! :P[/quote]
Hmmm…. ik had het in mijn verhaal over hen… maar dan die in Hoorn en Enkhuizen…..
Cremers in Schagen schijnt weer wel ok te zijn…
10 juli 2009 om 18:29 #17498525“De universeeltjes” klinkt wel een beetje minderwaardig lijkt mij :hmmz;)
10 juli 2009 om 20:17 #17498526Is niet hoe ik het verzonnen heb hoor !! :P
10 juli 2009 om 20:34 #17498527origineel gepost door Edvries
[quote
Overigens zei ik al dat de OD in Purmerend ( v. Linden en sprankhuis oid ) wel een goede ( en grote ) dealert is !! :PHmmm…. ik had het in mijn verhaal over hen… maar dan die in Hoorn en Enkhuizen…..
Cremers in Schagen schijnt weer wel ok te zijn… [/quote]
Ik ga vast niet naar cremers!!!!! En ik kom uit Schagen
Ben er een keer geweest om mijn niet vrijgegeven cd30 mp3 te laten “resetten” ze zeiden dat ze het wel wilde proberen met tech 2 voor 50 euri aan “datakosten” en dat de kans dat het zou lukken minder dan 50% was….Ook de verkopers zijn zacht gezegd, niet erg professioneel.
kreeg een bod op een inruil auto, deze was veel te laag dus hij terug naar kantoor en toen kwam er een bod van jawel 150 eur meer!!! nog eens bellen op kantoor……….en toen mocht ik mijn handen dichtknijpen met 250 euro meer!!!!!
Ik heb vriendelijk bedankt.Wat ik wel een hele goeie vind, is erkend opel reparateur Glas in Hoogwoud!!! echte service, ze kennen je bij naam, en schappelijke prijzen (voor onderhoud),
Maar Cremers, nee voor mijn niet.
Groet Tim.
10 juli 2009 om 22:51 #17498528origineel gepost door speaker
@ Jerremy; Tuurlijk brand de kachel niet voor niks en hoeft de VOD het niet voor een vriendenprijsje te doen, maar ( de grote ) Opeldealers zijn gewoon duurder !
Kleintjes heb ik geen verstand van omdat hier in de buurt alleen maar grote zitten ( Van Voorden / Fred Janssen )Maareh… iedereen moet doen waar hij zich zelf goed bij voelt. En ik heb het gevoel ( sowieso bij Van Voorden ) dat als ik aankom en ze het kenteken vragen en invoeren , er automatisch ‘draai deze klant maar een poot uit’ in beeld komt te staan. Want het is elke keer daar weer raak !!
Uiteraard, maar je bent er uiteindelijk wel altijd zelf bij. Er is natuurlijk wezenlijk verschil tussen marktconforme prijzen en woekerprijzen. Bij grote reparaties o.i.d. moet de klant ten allen tijde ingelicht worden / om toestemming gevraagd worden alvorens te vervangen of repareren. Als de auto al uitelkaar ligt is de zaak wel weer anders natuurlijk..
O.K. ben met je eens, dat verschilt per situatie / omstandigheid, en ook misschien kennis die men er zelf van heeft. Dat scheelt. Als mijn wagen voor groot onderhoud, of voor specifieke zaken ter reparatie bij dealer en ze bellen mij aangaande status, of ik bel zelf hoe het er voor staat, ga ik gewoon zelf langs en ff kijken wat ze allemaal aan het doen zijn, vindt wel interessant, wil die (kapotte) onderdelen die ervanaf komen wel is zien. Als men tegen problemen of bepaalde zaken aanloopt die ook of beter gelijk vervangen kunnen worden en valt zodoende duurder uit oid, prima kijk ik zelf ook wel ff mee wat er aan de hand is. Waarom niet.
Dat de grote dealer bedrijven duurder zijn zou zomaar kunnen. Wellicht andere targets, maar ook (overhead)kosten. Bij veel garage’s / dealer bedrijven wordt de omzet door werkplaats en magazijn voor een groot deel gedragen. Zou uiteraard niet een legitieme reden kunnen en mogen zijn eigenlijk, maar ik ken die systemen en structuren van Opel niet zo specifiek.
Geloof niet dat men het Kwik Fit princiepe toepast.
Dat als heel autorijdend NL maar minimaal 1 keer bij Kwik Fit komt, voor een bepaald bedrag spendeerd, maakt het ze geen donder uit als al die klanten evt. ontvreden (genaaid) het pand verlaat, en nooit meer terugkomt.Dat zijn pas commercieel gerichte doelstellingen, die helemaal niets van doen hebben met het werken in het belang van de klant, en er alleen maar op uit zijn je een poot uit te draaien, of op z’n minst je zoveel mogelijk geld afhandig te maken. :thumbdown
En ook daar zullen weer verschillen zijn. Het wil niet zeggen dat je er per definitie genaaid wordt. Ongetwijfeld zijn daar mensen die er werken, die een humane kant en manier van handelen hebben.. :)
11 juli 2009 om 06:15 #17498529Hey gasten,
ff een duit in het zakje doen van mijn kant;
Ik heb tot op heden, sinds november 2007 is dat, alleen maar goede ervaring met de VOD. Ik kan het dan ook oprecht een Vod noemen.
Zijn altijd behulpzaam en denken mee over mods die ik in de auto wil hebben. Sommige dingen doen ze zelfs gratis. Ze zullen zeker niet de goedkoopste zijn maar op elke werkuitvoering die ze doen heb ik wel twee (2) jaar garantie. Kortom, ik ben een tevreden klant. Ze geven zelf ook aan dat ze niet de goedkoopste zijn maar ik merk dat ik wel ‘ waar’ voor mijn geld krijg, en dan heb ik het niet over de koffie terwijl ik wacht als de monteur weg is met mijn auto voor een proefrit.Waarschijnlijk heb ik het goed getroffen, want dat er ‘ bagger’ tussen zit is zeker waar. Terug komend op de discussie universeel en merk dealer. De universeel zal altijd goedkoper kunnen werken om dat deze minder ‘ overhead’ (leidinggevende etc.)heeft en geen targets aan de broek heeft van de importeur of de overkoepelende organisatie.. Mijn devies, zoek een adres waar je naar je eigen maatstaaf behandeld wordt en stick to it. Loyaliteit vanaf de kant van de klant wordt ook beloont.
Safe driving Jurgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.