Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › onderhoudsbeurt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2013 om 18:27 #17258686
Ik wil zelf een onderhoudsbeurt aan mijn opeltje (X18XE1, 2001, 130.000km) uit gaan voeren, maar wie kan mij op weg helpen met de keuze van de juiste onderdelen ik kom er niet helemaal uit. Ik kan natuurlijk alles demonteren maar dan heb je nog de verschillende uitvoeringen en meningen ;)
1. voor het verversen van de olie kan ik kiezen tussen 10W40 of 5W40 ACEA-A3, 5Ltr., wat raden jullie aan voor dit type auto?
2. voor het oliefilter kan ik kiezen uit verschillende hoogte(n) 89 of 79 mm bij M18x1,5?
3. hetzelfde geldt voor de bougies er zijn er met meer polen en verschillende electrodenafstand, welke is het best geschikt voor dit ….type auto?
4. het luchtfilter heb je in verschillende hoogtes 42 of 48mm, schilt niks maar toch?groet gregory
20 juni 2013 om 18:37 #18153865Ik zou 5W40 pakken gooi ik ook in m’n Z18XE
Voor de rest van de onderdelen zou ik even langs de onderdelen boer gaan deze kunnen aan de hand van je kenteken het desbetreffende onderdeel opzoeken.
Kan namelijk zijn dat je auto net in een overgangsjaar valt en dat jij net dat andere type filter hebt.
En ook altijd je interieur filter mee pakken.
En als extra misschien brandstof filter?
20 juni 2013 om 19:42 #18153866@Opeltje17 wrote:
Ik zou 5W40 pakken gooi ik ook in m’n Z18XE
Voor de rest van de onderdelen zou ik even langs de onderdelen boer gaan deze kunnen aan de hand van je kenteken het desbetreffende onderdeel opzoeken.
Kan namelijk zijn dat je auto net in een overgangsjaar valt en dat jij net dat andere type filter hebt.
En ook altijd je interieur filter mee pakken.
En als extra misschien brandstof filter?
ja doet ik…brandstoffilter neem ik ook mee, misschien stomme vraag maar waar zit het interieurfilter ?
20 juni 2013 om 20:42 #18153867Zit onder de paravan(plastic kap tussen de ruiten wissers en de motorruimte) rubber loshalen en de kap omhoog halen zit in het midden.
21 juni 2013 om 10:32 #18153868in een x18xe1 gaan qua bougies gewoon de bkr5ek van ngk pakken.
21 juni 2013 om 17:43 #18153869@Opeltje17 wrote:
Zit onder de paravan(plastic kap tussen de ruiten wissers en de motorruimte) rubber loshalen en de kap omhoog halen zit in het midden.
ooh oké thanks!
21 juni 2013 om 17:49 #18153870in interieurfilters heb je 3 uitvoering , actief kool, pollen en de standaard uitvoering? WELKE RADEN JULLIE AAN?
21 juni 2013 om 18:35 #18153871ik kies altijd standaard, ding kost niet veel, gewoon elk jaar vervangen.
gebruikt jouw vec olie? dan is 10 w 40 beter wel altijd een vol synthetische nemen.
21 juni 2013 om 18:42 #18153872@remutr wrote:
ik kies altijd standaard, ding kost niet veel, gewoon elk jaar vervangen.
gebruikt jouw vec olie? dan is 10 w 40 beter wel altijd een vol synthetische nemen.
nee, gebruikt haast geen olie. Behalve vorig jaar met de vouwwagen zo`n 3500 km bergje op en af, moest toen onderweg een litertje bijvullen.
22 juni 2013 om 05:10 #18153873Dan zou ik er 5 w 40 in doen.
ben zelf erg tevreden over castrol magnatec, In De Meern zit nog een goedkoop bedrijfje.
5 liter castrol voor € 35,00.
22 juni 2013 om 14:40 #18153874Gewoon lang de onderdelenboer gaan (Gamo,Brezan,Cartal) hun kunnen alle onderdelen op zoeken aan de hand van je kenteken.
22 juni 2013 om 16:02 #18153875Heb alles besteld en toch voor de zekerheid alles gedemonteerd en opgemeten.
Thanks :thumb
23 juni 2013 om 06:48 #18153876Je heb alleen geen lekker sleutel weer vandaag.
29 juni 2013 om 16:53 #18153877Heb vandaag maar eens wat tijd vrij gemaakt om het onderhoud aan de VEC uit te voeren, waarvan ik dacht ik met een uurtje werk wel klaar zou zijn.
Moet je niet doen……er vanuit gaan :( Als eerst was het oliefiltertje wat ik op kenteken besteld had niet juist. Dit was er één van het type met behuizing dus ik gauw maar naar de VOD gereden en ja hoor nu het juiste filter. Hierna getracht de carterplug los te draaien en heb er twee sleutels op verziekt :swear . Toen maar het zware gereedschap zie linksonder in de wat wazige foto, waarschijnlijk olie over de lens, erbij gepakt, wat ging dat gemakkelijk zeg…… een moordenaar noemen ze het stuk gereedschap ook wel eens, maar met recht, ik heb hiermee al diverse echt vastzittende onderdelen los gekregen. Je kunt er ontiegelijk veel kracht mee uitoefenen.
Verder verliep alles wel vlekkeloos en was met alles toch nog binnen 3 uurtjes klaar.
6 juli 2013 om 06:11 #18153878Netjes toch :thumb
Goed bezig :thumbup
6 juli 2013 om 19:19 #181538797 juli 2013 om 14:10 #18153880@greg wrote:
… Hierna getracht de carterplug los te draaien en heb er twee sleutels op verziekt :swear . Toen maar het zware gereedschap zie linksonder in de wat wazige foto, waarschijnlijk olie over de lens, erbij gepakt, wat ging dat gemakkelijk zeg…… een moordenaar noemen ze het stuk gereedschap ook wel eens, maar met recht, ik heb hiermee al diverse echt vastzittende onderdelen los gekregen. Je kunt er ontiegelijk veel kracht mee uitoefenen…
Laat me raden: torx carterplugje? Ik ken het ‘plezier’ daarvan… ;) Laatst nog even twee torx boutjes uit de voorbumper verwezen naar de eeuwige jachtvelden en vervangen voor gewone standaard boutjes. Had geen zin om assteunen te kopen, wielen te demonteren, modderkuipen los te halen om ‘even’ de voorbumper eraf te pakken…
7 juli 2013 om 17:00 #18153881@Lemmens wrote:
@greg wrote:
… Hierna getracht de carterplug los te draaien en heb er twee sleutels op verziekt :swear . Toen maar het zware gereedschap zie linksonder in de wat wazige foto, waarschijnlijk olie over de lens, erbij gepakt, wat ging dat gemakkelijk zeg…… een moordenaar noemen ze het stuk gereedschap ook wel eens, maar met recht, ik heb hiermee al diverse echt vastzittende onderdelen los gekregen. Je kunt er ontiegelijk veel kracht mee uitoefenen…
Laat me raden: torx carterplugje? Ik ken het ‘plezier’ daarvan… ;) Laatst nog even twee torx boutjes uit de voorbumper verwezen naar de eeuwige jachtvelden en vervangen voor gewone standaard boutjes. Had geen zin om assteunen te kopen, wielen te demonteren, modderkuipen los te halen om ‘even’ de voorbumper eraf te pakken…
Ja klopt, ik heb er zo`n nieuw carterplug bijbesteld, maar ook dit was een torx versie :swear, wa`s niet te zien op de foto.
Nu maar niet zo vast gezet :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.