onderhoudsbeurt

Forumindex Forums Modellen Corsa onderhoudsbeurt

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    tinuss

hallo mensen,

ik ben nieuw hier en ik zou graag wat tips willen wbt mijn autootje,het is een corsa 1.4 eco uit 97,op benzine,ik heb het idee dat ie niet 100% loopt.
      ik rij er nu een weekje of 4 in en heb hem van een handelaartje,heb ook geen idee hoe die onderhouden is.
      zelf dacht ik eraan om eerst eens de olie te verversen en filter,ook het brandstoffilter.
      verder zou ik niet weten wat ik zelf zou kunnen doen.
      ik heb toegang tot een complete werkplaats op het werk met brug en alles
      ik hoop dat jullie mij wat tips zouden kunnen geven.

alvast bedankt en een goed weekend!
      Martijn

Klopper

Als je niet weet wat de historie is, dan zou ik sowieso een grote onderhoudsbeurt er doorheen gooien…
        Je zou altijd nog even de olie na kunnen kijken. Is deze zwart, dan zou ik er niet te lang mee wachten.
        Ook de distributie-historie is belangrijk. 60.000 km max. Onbekend? Meenemen ;)

tinuss

is dat zelf te doen,die distributie? en wat kost zoiets over het algemeen?
          ik heb eens gehoord dat als ze die vervangen ze gelijk een of andere pomp meenemen,weet iemand hier meer over?
          volgende week heb ik vrij veel tijd over op het werk,kan ik daar mooi mee aan de gang en ik ben de auto dan toch ff niet nodig.
          en zijn er nog andere dingen waar ik naar kan kijken? koelvloeistof mss,hoeveel liter moet erin?

Klopper

Hoe goed de distributie te doen is, ligt aan het motortype. Deze staat op je kentekenbewijs (X14XE bijv).
            Bij de distributie is het verstandig, en eigenlijk bijna een norm en must, om de spanrol, waterpomp en geleiderollen mee te vervangen. Kosten zijn niet schrikbarend eigenlijk…
            Je zou eens kunnen kijken bij FSRS webshop kunnen kijken. Daar hebben ze compleet samengestelde sets voir onderhoud en distributie.
            Ik schat dat er zo’n 4,5L koelvloeistof in gaat, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Fearless
            Deelnemer

Gewoon kan van 5 liter kopen, das genoeg. Hou je mooi over om hem later bij tevullen

tinuss

bedankt alvast voor de reacties,ik neem iig de onderhoudsset van fsrs om mee te beginnen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.