Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Onderhoud/gebruik Z22YH
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2012 om 07:40 #18033099
Was hier gisteravond ook nog een topic geopend van iemand met een Z12XE die de ketting waarschijnlijk ook op had na 79k.
Vraag me zelf wel eens af of die kettingen nog steeds wel kunnen gezien het huidige vermogen/koppel van motoren…21 juni 2012 om 07:53 #18033100Dat lijkt mij wel. Ze kunnen de kettingen natuurlijk altijd robuuster uitvoeren, maar goed das duurder etc. Ik hoor ook ontzettend slechte geluiden van VW met de kettingen. Dat moet echt een drama zijn?
21 juni 2012 om 07:58 #18033101De huidige TSI-motoren van de VAG-groepen zijn inderdaad uitgerust met slechte kettingen. Dit is veroorzaakt door hun te hoge eisen aan een leverancier, die met een oude (onscherpe) stans heeft gewerkt om aan de prijzen te kunnen voldoen.
Daardoor zitten er gewoon nog braampjes aan de kettingschakels e.d.21 juni 2012 om 08:47 #18033102Citroen en Pusjoo hebben hetzelfde euvel met die THP 1.6 kettingen… Is een constructiefout van onze vrienden uit Beieren…
21 juni 2012 om 08:50 #18033103aja het zal ons jeuken wij rijden opel, niet? ;)
21 juni 2012 om 08:53 #18033104Tja, blijkbaar doen we het niet veel beter ;)
21 juni 2012 om 08:57 #18033105busted…. :(
aja die van mij wordt hopenlijk gemaakt dus ik kan binnenkort weer :D nu is het nog ff afwachten.
21 juni 2012 om 09:08 #18033106:thumb
Let op dat de kettingen van de balansassen ook gelijk mee genomen worden, nu ze daar toch aan het werk zijn.21 juni 2012 om 09:14 #18033107Wordt meegenomen denk ik hij riep nog iets van 2 kettingen vervangen. Hoor net het prijsje… 1200 ex btw. Mag hopen dat dit allemaal op de bovag gaat.
21 juni 2012 om 09:38 #18033108Dan worden die kettingen inderdaad ook meegenomen. Ik hoop ook voor je dat het onder garantie valt.
21 juni 2012 om 09:40 #18033109Baba, dat is balen. Als het gewoon goed gemaakt wordt is er niks aan de hand. Maar bij mij was er een bout afgebroken en dit hebben ze uitgeboord. Dit gaf (denk ik) de latere problemen. Ik kon er goed van af komen. Heb nog diverse 2.2 proefgereden maar had hier geen vertrouwen meer in.
Laat je niet afschrikken voor de rest zij het fijne motors en op de reparatie zit ook weer garantie. Vraag een duidelijk beschrijfing en bonnnen van wat er is gedaan.
Ik zag een opmerking over Leaseplan, heb je hem daar gekocht dan?
Deze hebben het in mijn geval netjes opgelost,
ik heb ook al kettingen gezien bij 30dkm dus de km stand zegt niks.Als je nog info wilt hoor ik het wel.
Ik zal er van uitgaan dat het garantie is, anders even de bovag inlichten!
Als je natuurlijk binnen het termijn en voorwaarden hebt voldaan.21 juni 2012 om 09:46 #18033110Hey Supermotard, LP heeft het nu in beraad en zou contact opnemen met de garage. de auto is 3 weken geleden aangeschaft en heeft sindsdien nog geen 1000 kilometer gereden dus ik neem aan dat de bovag nog geldt ;). ik hoop alleen niet dat ze me weer ergens anders naartoe sturen. Mijn gevoel zegt me dat de opel dealer toch het beste de reparatie aan hun eigen blokken kan uitvoeren. De bosch carservice wilde in ieder geval zijn vingers er niet aan branden die gaf gewoon eerlijk aan dat hij geen ervaring had met kettingen.
even afwachten tot vanmiddag anders ga ik zelf eens bellen met LP. laten we hopen dat dit allemaal niet nodig is.
21 juni 2012 om 09:51 #18033111Ik heb nog heel veel mail verkeer met leasplan hier over.
Maar die van mij stond bij de Opel dealer en die hebben het verprutst is mijn mening.
Of het was al niet goed, ik weet niet wat er tussen de dealer en leaseplan is gebeurt.
Bij mij hebben ze alles betaald, zelfs kromme schijven.Maar ik neem dan ook niet zo snel ergens genoegen mee.
Ze gaven ook aan dat ze eigelijk nooit autos terug namen.
Maar dat is dus ook gebeurt. Ze zijn zeker schappelijk geweest.
Dus eigenlijk geen verkeerd wordt over Leaseplan!21 juni 2012 om 09:56 #18033112Mijn ervaring is tot nu toe ook super. in het verleden altijd bewust voor leaseauto’s van LP gekozen omdat zij vaak niet moeilijk doen waar je dat ook niet wilt. Ervaringen met ING-carlease (alphabet) zijn anders….
Maar goed rest niks dan af te wachten.
21 juni 2012 om 10:18 #18033113Als hij netjes wordt vervangen is het geen probleem toch, succes.
Wil je nog wat weten of delen kan je altijd pm sturen21 juni 2012 om 13:28 #18033114Oi Kogel is door de kerk, de auto is morgen klaar met alles vervangen. Dat maakt deze jongen bijster gelukkig :) primaire en scundaire kettingen alle pakkingen en de polyriem. Dat hebben ze me wijs gemaakt in ieder geval.
Nu maar hopen dat ik er de komende minimaal 100.xxx kilometer geen last meer van krijg :)
21 juni 2012 om 13:32 #18033115Nice :thumb
21 juni 2012 om 19:16 #18033116Heb het hele verhaal gelezen en ben blij dat het je zo vergaat.
Ik heb geen Vectra maar wil wel 1 als volgende auto. Wil ook graag een 2.2 hebben, maar dat kettingrammelverhaal schrok wel af.
21 juni 2012 om 20:25 #18033117Klein beetje -offtopic
Risl, waarom mag een Z22YH eigenlijk geen E10? en geldt dit ook voor mijn Z22SE? (nou tank ik in het buitenland toch meestal 98 omdat ie daar harder moet werken) maar ben benieuwd of het iets met de directe injectie te maken heeft of niet.
21 juni 2012 om 20:30 #18033118Hey wagnas, ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben. Heb ook van mensen hier op het forum gehoord dat die ketting 400.xxx meegaat. Maar goed ik ben idd blij dat dit onder bovag wordt vervangen totaal prijs was 1445 euro incl btw. Das voor iedereen schrikken denk ik….
Het belangrijkste, we hebben de auto nu 3 weken en ik ben er erg blij mee zelfs met deze problemen, je weet dat als je een auto hebt dat dit kan gebeuren. Dus wederom naast onderhoud en gebruik ook een beetje geluk hebben. Laat je niet tegenhouden maar maak wel gebruik van het forum en dit soort topics en doe er je voordeel mee, doe ik ook ;)
22 juni 2012 om 11:54 #18033119Auto net opgehaald. Kan het zijn dat de auto beter en sneller reageerd? Heb het idee dat ie nu ietsjes pitteger is?
22 juni 2012 om 12:07 #18033120Hmmm, lijkt me vreemd, tenzij ze een volledige onderhoudsbeurt hebben uitgevoerd met nieuwe filters, olie, bougies e.d.
Wel is de kleptiming mogelijk iets beter, maar om nou te zeggen dat er meer vermogen uit komt?22 juni 2012 om 20:08 #18033121Bij de OPEL motoren gaat het wel goed, bij de GM USA motoren (Z22SE Z22YH Z20NEL Z20NEH Z20NHH)
Bij de Opel motoren (X10XE Z10XE Z10XEP X12XE Z12XE Z12XEP Z14XEP Z14XER en nieuwer) is een rammelende of versleten ketting, versleten of kapotte of versleten kettingspanner voornamelijk te wijten aan de omgang met de motoren, en vooral het onderhoud ervan.
Willem
22 juni 2012 om 20:33 #18033122Wat kun je er zelf aan doen dan willem? Olie op peil houden had ik al begrepen zijn er nog andere dingen dan?
22 juni 2012 om 20:59 #18033123kortere interval voor oliewissel, goede kwaliteits oliegebruiken, 5w40 / 5w30
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.