Onderhoud winterwielen

Forumindex Forums Modellen Grandland X Onderhoud winterwielen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    CJX
    Deelnemer

Zo, afgelopen weekend de winterwielen weer van de GLX afgehaald, en de zomerwielen gemonteerd.

Daarna de winterwielen grondig schoongemaakt en in de Turtle Wax gezet zodat ze weer klaar zijn voor de zomeropslag. Ik moet zeggen dat ik toch zeer tevreden ben met de ‘houdbaarheid’ van deze originele Opel lichtmetalen velgen. Na 5 winters zijn ze echt nog zo goed als nieuw zonder ook maar een enkele stoeprandschade. Tsja. Zuinig op mijn spullen. B-)
      IMG_0640IMG_0639IMG_0638IMG_0637

jopsa
      Deelnemer

mooi.

Anoniem

Precies zo deed ik dat jaren terug ook. Ik maakte de velgen goed schoon, en zette ze daarna in de autowax. Ook alle kleine steentjes uit het profiel verwijderen. Banden spoot ik in met banden of siliconen spray. Ze gingen op een speciale standaard, met een passende hoes er over, in een houten tuinkast, tot de volgende wissel. Nu blijven de velgen met zomerbanden er gewoon altijd onder.

CJX
          Deelnemer

Gisteren voor de zoveelste keer de zomerwielen eens extra gewassen. 😎 Dat doe ik gemiddeld eens in de 2 weken. Zo blijven ze echt zo goed als nieuw

Deze 19 inch velgen  zijn inmiddels al weer bijna 5 jaar oud, maar nog steeds geheel zonder stoeprandschade en krassen. 👌

Bij de bandenwissel eind van het jaar ondergaan ze dezelfde behandeling als de winterwielen,

IMG_0645

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.