Onderhoud Inisgnia Sports Tourer 2.0

Forumindex Forums Modellen Insignia Onderhoud Inisgnia Sports Tourer 2.0

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Moi-online

Hallo

Mijn Opel Insignia Sports Tourer 2.0 van 2011 moet zijn 120 000km onderhoud krijgen.

Wat houdt dit in? Wat moet er allemaal gebeuren?

Omdat het bekend is dat de merkgarage duur kan uitvallen ben ik op zoek naar alternatieve, goedkopere, oplossingen…

Is dit zelf te doen?
      Wat kan dit kosten in de garage?

warhamstr
      Deelnemer

Oliedop losdraaien, en weer vastdraaien.

net doen of je een remklauw vervangt, want die gaan vaak stuk oid.

En jezelf even wijsmaken dat je de ruitensproeier hebt bijgevuld.

Tenminste, zo doen veel garages ‘groot onderhoud’

Oh, en even aan de computer om de melding “inspectie” weg te halen.

sig63
        Deelnemer

Tja, dan ben je wel een oen als je daar blijft gaan…. een dealer die dat één keer durft te doen is vervolgens zijn vergunning kwijt!

120.000 is een gewoon groot onderhoud (bv. ook remvloeistof – zie de factuur aan 60.000 km); poly V riem is pas op 150.000

mogelijke bijkomende zaken zijn remblokken en eventueel ook remschijven
          zaken die tegen dan ook wel eens stuk gaan zijn gloeikaarsen en turboslang, maar dan zou je al een melding gekregen hebben.

Moi-online

Allez, onderhoud laten doen, dan toch maar in de garage. Incl. remblokken vooraan ben ik 460euro kwijt. Duur of normaal?

Nog een vraag. Garage zegt dat ik na 1 jaar OF 30000km moet terugkomen voor onderhoud. Maar ik doe maar 15000km per jaar. Ik zie dat ze er longlife olie in doen, kan ik dan gewoon 2j wachten, tot ik dus mijn 30000km gedaan heb?

Garage zegt: neen, want Opel schrijft elk jaar onderhoud voor.

Maar is dit om geld te verdienen of ECHT nodig?

arjontje
            Deelnemer

Nee elk jaar of 30000 km. Dus wat eerst komt telt.
              In olie zitten dopes (toevoegingen) die dopes verliezen hun werking waardoor de olie minder goed wordt.

hpp
              Deelnemer

Een ieder moet dat voor zichzelf uitmaken waar en wanneer onderhoud wordt gegeven. De dealer zal altijd zeggen wat hem het beste uitkomt, logisch gezien hun dure panden en mensen. Je kan proberen om langer door te rijden gaat er iets kapot is dat op dat moment jou verantwoording. Ik denk dat het wel meevalt allemaal, de waarheid ligt meestal ergens in het midden.
                Mijn eigen ervaring: ik rij altijd door tot de km grens. Meestal rond de 15 maanden. Nooit geen problemen gehad, ik rij wel vrij nieuw ( 1 – 2 jaar)

KRSA2000
                Deelnemer

Haha! Fijn… zadel jij de volgende eigenaren op met de evt problemen van achterstallig onderhoud! Weet ik dat geen auto van jou moet kopen.

sig63
                  Deelnemer

Zo nauw steekt het inderdaad niet, zeker niet bij een recente auto.
                    Maar als je zelf amper naar je auto omkijkt is 2 jaar toch te lang; een onderhoud is niet enkel olieverversing he, maar er worden ook nog wat andere vitale onderdelen gecontroleerd.
                    En als er niets aan de hand is, is het enkel de prijs van een oliewissel en dat is niet het einde van de wereld (nog niet zo lang geleden moesten auto’s trouwens elke 5000 km binnen)

midnight black
                    Deelnemer

Goed onderhoud is heel belangrijk, inderdaad wat KRSA2000 zegt, je kunt behoorlijk langer doorrijden over het algemeen zonder problemen en dan komt er in 1 keer een hele dikke rekening…. Misschien is met 15000km per jaar die longlife olie niet nodig echter moet uiteraard wel de specificaties van fabrikant aanhouden.

hpp
                      Deelnemer

@sig63 wrote:

Zo nauw steekt het inderdaad niet, zeker niet bij een recente auto.
                        Maar als je zelf amper naar je auto omkijkt is 2 jaar toch te lang; een onderhoud is niet enkel olieverversing he, maar er worden ook nog wat andere vitale onderdelen gecontroleerd.
                        En als er niets aan de hand is, is het enkel de prijs van een oliewissel en dat is niet het einde van de wereld (nog niet zo lang geleden moesten auto’s trouwens elke 5000 km binnen)

Ik bedoel na 14 maanden onderhoud. Bij 30000 km. Die 1 a 2 jaar is de leeftijd van mijn auto. :D : :D

hpp
                        Deelnemer
                          KRSA2000 wrote:
                          Haha! Fijn… zadel jij de volgende eigenaren op met de evt problemen van achterstallig onderhoud! Weet ik dat geen auto van jou moet kopen.[/quotei

Iedereen mag zijn mening geven en ervaringen delen. Jij wordt persoonlijk, jammer !!

Achterstallig onderhoud is toch echt iets anders.

sig63
                          Deelnemer

@hpp wrote:

Ik bedoel na 14 maanden onderhoud. Bij 30000 km. Die 1 a 2 jaar is de leeftijd van mijn auto. :D : :D

was ook een antwoord aan TS, geen repliek op jou… ;)
                            is wel een luxe hoor: moet je wellicht ook nooit lampjes of ruitenwissers vervangen, geen navigatie updaten, … polish en wax zijn je wellicht ook niet bekend :D

angi458
                            Deelnemer

Mijn Insignia 2.0 cdti 4×4 heeft 136000 kilometer op de teller.

Volgende week gaat deze voor groot onderhoud.

In deze onderhoudsronde wordt meegenomen:
                              -APK
                              – grote onderhoudsbeurt (Interieurfilter, Luchtfilter, oliefilter incl olie)
                              – Poly V-riem vervangen
                              – Distributieriem vervangen incl waterpomp

Wat er ontbreekt in de offerte is een brandstoffilter en een pollenfilter, maar met dat laatste zal ongetwijfeld het interieurfilter bedoeld worden.
                              En de remvloeistof moet volgens mij ook standaard bij groot onderhoud vernieuwd worden, hoe zit dat precies?

En heeft de versnellingsbak geen onderhoud nodig?

sig63
                              Deelnemer

er staat me binnenkort hetzelfde te wachten, maar ik vrees dat ik er ook remschijven ga moeten bij pakken

remvloeistof is in principe om de 2 jaar (maar ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit op mijn factuur zien staan) – zal vervat zit in ‘groot onderhoud’ – brandstoffilter idem (kost ook niet zoveel)

versnellingsbak heb ik bij mij nog nooit geweten, ook niet bij vorige auto’s

KRSA2000
                                Deelnemer

Remvloeistof eerste wissel na 1jr daarna elke 2jr idd.
                                  Versnellingsbak olie staat geen interval, maar ik wissel de olie elk 2jr ivm intensief gebruik.
                                  Bij normal gebruik zou ik 4-5jr aanhouden.

KRSA2000
                                  Deelnemer

Remvloeistof wordt vaak ‘vergeten’ of overgeslagen.
                                    Je kan een onopvallend merkteken op je reservoir zetten als je twijfels hebt of het vervangen en/of gecontroleert wordt.

NelisZ20LER
                                    Deelnemer

Ik breng hem ieder jaar netjes weg voor de beurt, rijd misschien 7000 km in het jaar.

Remvloeistof is bij mij 1,5 jaar geleden gedaan geloof ik.

Nick-GSI
                                      Deelnemer

remvloeistof moet om de 2 jaar gedaan worden, wij controleren het bij elke beurt

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.