onderhoud historie onbekend, wat nu ?

Forumindex Forums Modellen Astra onderhoud historie onbekend, wat nu ?

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    ultra1993

Ik heb nu bijna 3 maanden een opel astra 2002 1.6 16v edition hij rijd nog perfect en ben er nog zeer tevreden over echter heb ik totaal geen onderhoudshistorie, alleen dat de distributieriem vorig jaar 28.000km terug vervangen is. Omdat ik best veel rij waarvan regelmatig grote afstanden wil ik deze auto zo goed mogelijk onderhouden. Dit is denk ik niet te achterhalen omdat ik dus ook niet weet bij welke garage die is gebracht de laatste jaren, wat zou ik nu dan het beste kunnen doen?

En kan ik ergens de onderhoudintervals terugvinden zodat ik netjes op tijd mijn auto kan laten onderhouden, dit kan ik nergens vinden namelijk?

usbstick
      Deelnemer

Langs de opel garage rijden, als er in het verleden bij een bovag (als het goed is) garage onderhoud is geweest of belangrijke gebeurtenissen zoalls een lekke koppakking,dan kunnen ze dat terug zien,is dit niet het geval en hebben ze het onderhoud zelf gedaan,dN is er niks terug te vinden, het lijkt me dan ook een goed plan om een grote onderhoudsbeurt te geven,en als je met zekerheid kan zeggen dat de dis vorig jaar is vervangen dan hoef je je daar voorlopig niet druk op te maken.

In ieder geval,suc6 en veel veilige kilometers met je opel

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

ultra1993

Ok bedankt, ik zal morgen even naar een opel dealer bellen. Vanwege de ongunstige openingstijden van de werkplaats is het onmogelijk voor mij om langs te gaan zonder vrij te vragen. Van de distributieriem zit er een sticker onder de motorkap dus ga er vanuit dat dit klopt.

En om hoeveel kms/tijd is het aan te raden een onderhoudsbeurt te doen?

TedMechanic
          Deelnemer

@ultra1993 wrote:

Het voordeel van een Astra G of later is dat er vanzelf een lampje aan gaat als die een beurt wilt.

ultra1993

@TedMechanic wrote:

@ultra1993 wrote:

Het voordeel van een Astra G of later is dat er vanzelf een lampje aan gaat als die een beurt wilt.

Ok, is dit betrouwbaar dan? want dan zou ik ook kunnen wachten tot het lampje aan gaat?

Ik heb net 2 opel dealers gebeld maar die weten alleen dat deze auto nooit bij hun is geweest.

Ik weet nu wel waar de distributieriem is vervangen maar moet langs gaan met de auto want hun kunnen niet terugzien of er verder wat aan gedaan is.

Verstuurd van mijn GT-I8160 met Tapatalk

TedMechanic
              Deelnemer

Voor nu is dat niet betrouwbaar, maar wel voor de volgende keer.

Als je niet weet wanneer de laatste beurt was, dan zou ik nu een grote beurt doen, het lampje resetten en dan geeft de auto daarna vanzelf aan wanneer die de volgende beurt wil.

Famempeters

Ik denk ook wat de laatste al zegt nu beurtje geven en je service indicatie resetten en dan de volgende beurt doen als je lampje dat aan geeft maar nu ff zekerheid in zake remmen en dat soort dingen .
                  waar kom je weg ander kunnen misschien ik of een van de Forum mensen je helpen met onderhoud zal stukken goedkoper uitvallen .

Bert

Andre_Ede

Wat je kunt doen is in schrijven bij Myopel, misschien dat er in dat systeem nog info over de auto zit.

ultra1993

Ik heb een myopel account aangemaakt maar helaas is er helemaal niks bekend.

Ik ga volgende week op vakantie dus nu even geen tijd en geld voor een grote beurt. Volgende week zaterdag eerst naar die garage misschien weten hun nog wat. Anders die week erna even een grote beurt laten doen en hopen dat er niet veel kosten bij komen haha.

Famempeters

Ik zou wel vooraf ff vragen met wat voor een bedrag je rekening moet houden ,mijn dochter heft een VW Polo van 1 1/2 jaar en vraag ivm uitbreiding garantie 1 jaar 400€ wat ze moet doen een beurtje laten geven let op 535€ ex btw of je bek niet verder open kan.nu kost de uitbreiding van de garantie 1050€ heb het nu maar zelf gedaan inkl remblokken net 100€ origineel MAN delen ut Duitsland via http://www.voordeelparts.nl en natuurlijk het werk maar ik doe nou net ff meer als bij de VW ze bekijken he maar . .

ultra1993

Ja kan hoog oplopen soms. Ik praat zoiezo altijd eerst over de prijs en de kosten van een grote beurt kan een hoop schelen bij een aantal garages.

Ik breng mijn auto altijd bij een kleine garage in de buurt. Voordeel daar is wel dat het goedkoop is en ze altijd eerst bellen voor ze iets extras doen.

Wat is een beetje normale prijs voor een grote beurt? bij de dealer was het 335 geloof ik.

usbstick
                          Deelnemer

Tja, wat is normaal, als je bedenkt dat er een goede 100 euro aan materiaal in gaat zitten, de rest is allemaal manuren wat je betaald..

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

testdrive
                            Deelnemer

En is het niet een idee om zelf de filters te bekijken omde toestand ervan tebepalen?
                              weet je tenminste zeker wat wel en niet nodig is

ultra1993

Als ik heel eerlijk ben heb ik daar de ballen verstand van. Ik weet niet eens waar ze allemaal precies zitten.

Na mijn vakantie zal ik even naar mijn garage gaan hij vind het ook nooit erg om eerst even te kijken of zoiets wel nodig is.

Famempeters

ik als vraag 160€ voor een beurt met de daarvoor staande delen dus olie , olie filter en bougie,s . en geen lidl, aldi olie zonder de discussie of die goed is of niet goed .
                                  en ik doe nou net ff wat meer wielkasten en bodem nalopen ff vleugje parafine er onderdoor tegen vliegroest zodat het er netjes uit ziet, motor blok is schoon als de auto weg gaat . allemaal van die kleine dingetjes. beetje liefde voor het werk en het MERK .
                                  ik heb ook diverse adressen die ik mijn mensen bekent maak voor onderdelen uitlaat werk en banden en zo .tegen voor hier in Nederland inkoop prijs of minder .
                                  ook tot tevredenheid bij Forum leden .

TigrA 16V

Stel er is altijd onderhoud gepleegd zoals het hoort? Gaat het er dan nooit meer iets stuck? Dan heb ik het niet over wpomp, rollen en riem dat is echt noodzakelijk. k vindt het allemall betrekkelijk. Want met of zonder veel/regelmatig onderhoud gaan er gewoon dinge kuduko. :(

Once TigrA always TigrA

Famempeters

Ik heb je mail naar beste kunnen en ik denk inschikkelijk beantwoord .
                                      maar bedenk goed onderhoud heeft even tijd nodig dus het is niet van je komt aan rijden gaat er naast zitten en een half uur later is het klaar , ik denk dat ik je een heel net aanbod heb gedaan via Mail

Bert

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.