Onderhoud Corsa d Opc

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Onderhoud Corsa d Opc

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    corsatuning

Hallo
      Wat voor onderhoud doen jullie zelf aan de auto?
      Zijn er nog speciale dingen wat anders is bij een Opc dan een normale Corsa?

Gr

Astranaut
      Deelnemer

Velgen-, lak-, interieuronderhoud en klein motoronderhoud doe ik zelf… (vloeistoffen, filters, intercooler, bakolie) Grote beurt laat ik over aan mijn Opelgoeroe; daar heb ik simpelweg niet de tijd en/of middelen voor. Nu heb ikzelf slechts alleen het OPC-blok (getuned tot 225pk).

Heb ook wel in een Nurburgring edition gereden en het verschil met een normale Corsa is met name het sportonderstel, 6-bak, diff en de turbo. Dat is echt compleet anders dan een gewone Corsa en beter dan het sportonderstel van mijn Astra. Qua onderhoud moet je dus rekening houden met extra oliewissels met topkwaliteit olie (dus alleen volsyntheet Opel olie met API SM en geen inferieure HydroCrack “syntheet” van de buurtsuper) Niet iedere 30K km wisselen maar eerder. Altijd de auto minimaal 10-20 minuten warmrijden en 1 minuut laten nadraaien na stevige rit; gewoonlijk zo’n 20-30 seconden anders gaat je turbo eraan.
        Van tijd tot tijd moet je de intercooler+slangen checken op vuil en lekkage. Zelf spuit ik er wel eens helmvizierreiniger op en spoel h’m door met zachte waterstraal tegen de insecten. Hoe beter ie koelt des te meer vermogen houd je over…..

Mvg, Astranaut

corsatuning

Dank je voor de goede info

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.