Onderhoud corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Onderhoud corsa D

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    banjer

Beste,
      Heb een Opel corsa D 1.4 Benzine van 2006.
      Kan iemand aangeven wat ik bij een beurt moet vervangen en doen.
      Hij staat bijna op 60.000 km en wanneer de dictributie vervangen moet worden.

Heel veel dank.

corsaaatje

beste banjer,

wat heb je als laatste gedaan?,
        mij lijkt een kleine beurt, om de 15.000 van klein naar groot.

dus ben je toe aan een grote beurt wat heeft dat nodig:

de corsa d heeft geen distributieriem wat vervangen moet worden, dat is allenmaal ketting onderhoudsvrij aangedreven.

verder heeft de corsa wel een multi-V riem die moet wel nagekeken worden op scheurtjes enz, zonodig vervangen incl spanrol.

de filters, bougies de vloeistoffen en de brandstof pomp mogen ook wel vervangen worden,
        kijk je bandjes even na, en of je geen wiellagers kapot hebt, verder ook nog op de rest kijken of je geen speling hebt, en je auto is weer klaar voor gebruik.

ivm met de inspectie op je boardcomputer, moet je eventjes vragen hoe het bij de D weg te krijgen is, zover ben ik nog niet.
        gooi er ook maar zo’n flesje in de tank voor je brandstof systeem te reinigen dat is ideaal, trekt die weer wat feller op!:P

als ik iets vergeten ben want dat kan best. geef het dan a.u.b eventjes aan,

mvg, stephan

JFHSas

Brandstofpomp vervangen lijkt mij overbodig.
          Filters > ja en ook het pollenfiter
          Remblokken nakijken op dikte
          Evt. airco reinigen
          Reserveband evt. wat lucht bij

Insp. terugzetten
          Sleutel in contact > Knop dagteller indrukken en vast houden > Na 3 sec komt er insp 0 > vast blijven houden en rempedaal intrappen > beide vast blijven houden en contact aanzetten > insp. knippert > na 10 sec. komt er insp. 30000.
          Klaar :)

Anders met een Op-Com terugzetten

Rotho

mag toch voor hem hopen dat zn multi riem nog voorlopig niet aan vervanging toe is

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.