onderhoud astra X1.6SZR 97

Forumindex Forums Modellen Astra onderhoud astra X1.6SZR 97

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Roeluzzz
    Deelnemer

Mijn autotje is weer toe aan een lekkere beurt en ik vroeg me af wat jullie gebruiken/adviseren qua type’s Olie en bougies.

Ik kan wel blind vertrouwen op de medewerkers van Heuts of andere “speciaalzaak”, maar daar heb ik in het verleden slechte ervaringen mee gehad met simpelere zaken zoals de juiste lampenkap enzo :)

Zijn er bepaalde type’s olie die beter zijn dan andere voor een toch al wat oudere auto? syntheet vs mineraal, 10w 15w 5w enz enz
      en zijn er bougies die beter functioneren dan anderen? hoeft niet persee vermogen te boosten maar een lekkere snorrende motor vind ik al top!

xladage
      Deelnemer

Onze SZR kreeg wat moeite om de olie bij de klepstoters te krijgen. Ben toen van 10W40 naar 5W40 gegaan, tot grote tevredenheid.
        Er zijn veel goede merken / types, maar gebruik zelf sinds jaar en dag Shell Helix (zeg niet dat het de beste is, maar bevalt goed, dus waarom iets anders ;))

Bougies gebruik ik altijd BOSCH. Nooit problemen mee

Nick-GSI
        Deelnemer

Ik rij met 5w30 in me f x16szr, verder alle filters en bougies origineel opel

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.