Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Onderhoud aan mijn Signum V6 diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2011 om 06:56 #17234200
Hallo allemaal,
Heeft iemand enig idee wat er bij een onderhoudsbeurt gedaan moet worden met een km stand van een ton precies?.
Zat zelf te denken aan:
luchtfilter
pollen / intereur filter
olie + olie filter
remolie.. indien nodig blokken en schijven
Brandstof filter ? (heeft een diesel deze en waar zit tie? )Vraag me ook af of er een ketting of een riem in zit.
Heb me laten vertellen dat de 3.0 v6 cdti beide heeft??
Riem voor aandrijving pomp … ketting voor nokken etc?.hoor graag van jullie
Groetjes
Marcel
17 maart 2011 om 14:14 #17835832Fijn dat niemand reageerd…..
17 maart 2011 om 15:05 #17835833Een beetje geduld is ook wel op z’n plek. Iedereen dropt hier zijn hulp vrijwillig!
Verder heb ik weinig verstand van de V6-CDTI, behalve dan dat ie een superr geluid heeft!:angel
De filters en oliën kan nooit kwaad om deze te vervangen.17 maart 2011 om 15:44 #17835834Niet zo’n gangbaar modelletje misschien daarom weinig reacties
18 maart 2011 om 11:49 #17835835Misschien makkelijker om het in het vectra-gedeelte te vragen. Zijn meer V6-jes en is identiek aan de vectra.
( vraag me toch wel eens af waarom de Signum miet gewoon in dat gedeelte staat !?! )18 maart 2011 om 12:31 #17835836Even googlen levert het volgende op.
Plaats van de brandstoffilter.
Er blijken twee types motoren te zien, althans 2 verschillende typeaanduidingen.
In hoeverre ze verschillen weet ik niet maar allebei hebben ze een distributieRIEM.En dan is er inderdaad nog de multiriem voor de aandrijving van de randapparatuur.
Distributieriem vervangen lijkt me een serieuze hap.
Veel succes ermee. :thumbup18 maart 2011 om 14:00 #17835837[rquote=1894214&tid=144563&author=speaker]Misschien
( vraag me toch wel eens af waarom de Signum miet gewoon in dat gedeelte staat !?! ) [/rquote]Dat vroeg ik me nou dus ook al af. Gezien ze nagenoeg identiek aan elkaar zijn!
20 maart 2011 om 20:50 #17835838Heb je een onderhouds boekje bij de auto??? zoja, dan kun je hier toch de onderhouds schema’s in zien, hierin staat ook beschreven wat er gedaan dient te worden bij elke beurt.
24 maart 2011 om 22:52 #17835839[rquote=1891628&tid=144563&author=Marcel28]Hallo allemaal,
Heeft iemand enig idee wat er bij een onderhoudsbeurt gedaan moet worden met een km stand van een ton precies?.
Zat zelf te denken aan:
luchtfilter
pollen / intereur filter
olie + olie filter
remolie.. indien nodig blokken en schijven
Brandstof filter ? (heeft een diesel deze en waar zit tie? )Vraag me ook af of er een ketting of een riem in zit.
Heb me laten vertellen dat de 3.0 v6 cdti beide heeft??
Riem voor aandrijving pomp … ketting voor nokken etc?.hoor graag van jullie
Groetjes
Marcel
[/rquote]de V6 diesel heeft een riem en een tandwielstelsel.
de riem vervangen stelt niet veel voor.hij moet volgens mij om de 10 jaren en/of 150.000 km
en i.d.d. kijk even in je boekje wat de laatste beurt was.
weet je geen history dan gewoon olie,oliefilter,brandstoffilter, luchtfilter en interieurfilter vervangen.remolie om de 2 jaar vervangen.gewoon een verse start maken met je onderhoud.4 april 2011 om 11:05 #17835840Heren,
Mijn excuses.. was idd iets te snel met reageren.
Het kopt idd dat er 2 v6 diesels zijn. De oude tot 2005 heeft iets van 178pk de nieuwe 184, de mijne nog iets meer ( eds getuned )
Motor geeft idd een super geluid.
Teller staat nu op 104000km zal zo rond de 110000 de floeistofjes laten vervangen, dan meteen de schijfremmen vervangen.Nogmaals bedankt voor de reacties!
Groetjes
Marcel -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.