Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Onderhoud?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2013 om 07:15 #17258114
Hallo
Hoe doen jullie het onderhoud van jullie Insignia?
Mijn oliepeil geeft nog 60% aan. Laatste onderhoud heeft ie gehad in januari (groot onderhoud), heb nu 75000km op de teller staan…
Als het oliepeil op 0% staat, welk onderhoud moet ie dan krijgen? Kan ik dat onderhoud ook uitstellen en wachten tot de volgende grote beurt?
Dank
27 mei 2013 om 10:21 #18147194ik doe mijn onderhoud op de insignia veel te vroeg .
elke 15dkm nieuwe dexos olie . met olie additief marly zenox +filter
elke 30dkm luchtfilter mazoutfilter en pollen filter .
het onderhouds schema schrijft anders voor . maar vroeger kan zeker geen kwaad is mijn idee hier over .
dacht dat de voorschriften waren 1j /max 30dkm of volgens indicator op de wagen .
27 mei 2013 om 12:08 #18147195ok, dus als die op 0% staat moet ik een onderhoud doen? Wisselend klein en groot onderhoud of …?
Kan ik die computer ook gewoon negeren en gewoon om de 30 000km gaan?
28 mei 2013 om 10:35 #18147196normaal zal de onderhouds indicator je waarschuwen op 12of 8 % weet niet heel zeker .
in de garage gaan ze dan moete kijken welke km stand je hebt bij welke jaartal van de wagen en dan de beste oplossing kiezen wat wanneer vervangen zal moete worden .
je kan natuurlijk de indicator negeren of ressetten . maar dan draag jezelf de verantwoording als er wat stuk gaat .
28 mei 2013 om 11:32 #18147197ok, maar als je een interval van 30000km aanhoud, kan er toch niets echt iets misgaan?
Misschien dat de boordcomputer mij wel om de 10 000km laat gaan… :(
28 mei 2013 om 20:36 #18147198ja dat is mss wel waar maar da rijdt je wss veel korte stukjes . dus veel koudstarts . motor die nooit voldoende opgewarmd geraakt en dergelijke .
zal het zeker geen kwaad kunnen hoor .
doe snel even de controle . hoelang is het geleden dat hij onderhoud heeft gehad .
of hoelang rijdt je er al mee sinds je hem ingebruik hebt genomen .
bekijk het aant al km’s dan die er op staan en tel zo verder hoe je uit komt op 1j .ik zou toch goed opvolgen hoor . olie verzuurd ook als ze er te lang in zit . en ik denk dat motor schade rijden nooit echt de bedoeling is .
en tenslotte mijn idee als je met zo een mooie auto mag/kan rijden . waarom dan gaan besparen op onderhoud om achteraf dat gaan inboete . en met extra kosten komen
3 juni 2013 om 10:52 #181471991 jaar of 30000 km.
Boordcomputer geeft het niet voor niks aan.
Opel schrijft namelijk geen LongLife olie voor wat 2 jaar of 30000 kan zitten.
Mocht de boordcomputer het toch fout hebben, kunnen ze bij je dealer wel het een en ander nakijken in hun systeem.3 juni 2013 om 17:50 #18147200Mijn auto geeft na 20000 km ( 7 maanden ) aan dat hij onderhoud nodig heeft. De vorige keer was dat ook al zo. Toen moest hij gekeurd worden, en heb ik onderhoud uit laten voeren na 25000. Ik ben nu van plan om gewoon door te rijden tot 30000. Ik rij 100km (heen en terug) per dag, en dan 70% snelweg(130) en 30% autoweg(100)
Ik vind dat wel erg snel allemaal, ik vraag me af of dit wel klopt!!!!!!3 juni 2013 om 19:50 #18147201Als ik zo je onderschrift lees is het vast niet erg om iets meer onderhoud uit te voeren.
4 juni 2013 om 17:35 #18147202@harrynijhof wrote:
Als ik zo je onderschrift lees is het vast niet erg om iets meer onderhoud uit te voeren.
Ondanks het vermogen blijf ik het toch snel vinden.
Hoe is dat bij andere Insignia’s. Na hoeveel km geeft bij jullie de BC aan dat de olie op is?
4 juni 2013 om 20:33 #18147203mijn insignia duidt aan rond 1 j of 23dkm .
rijdt 30 km snelweg en 30 km gewone weg
smeer mijn auto om de 15dkm omdat voor mij ik niet bespaar op mijn onderhoud . vindt het dat je duidelijk hoort als er nieuwe motorolie dexos 2 + zenox marly olie additief verandert is .
5 juni 2013 om 19:28 #18147204@nicocorsa wrote:
mijn insignia duidt aan rond 1 j of 23dkm .
rijdt 30 km snelweg en 30 km gewone weg
smeer mijn auto om de 15dkm omdat voor mij ik niet bespaar op mijn onderhoud . vindt het dat je duidelijk hoort als er nieuwe motorolie dexos 2 + zenox marly olie additief verandert is .
Beste Nicocorsa, jij kijkt door een andere bril als ik, ik heb het idee dat je zelf in een garage werkt, dus alles al zelf kan doen, en met korting.
Wij als slachtoffers moeten voor een beurtje flink in de beurs.
Nogmaals ik vind het ook belangrijk dat de auto zijn beurten krijgt, maar na 20000 vind ik te vroeg. Als ik geen BC had gehad dan was ik ook na 30000 km gegaan, zoals ik eigenlijk al jaren doe. Ik heb altijd motoren gehad met veel vermogen 3.2V6 en 2.8V6Turbo, deze zijn ook nooit stuk gegaan bij een onderhoud van 30000 km.
Ik denk dat het een commercieele kwestie is, maar dat is natuurlijk mijn mening.6 juni 2013 om 05:40 #18147205En welk onderhoud doen jullie dan om de 30 000 km?
Bij mijn vorige auto, Opel Astra was het zo:
15000km: klein onderhoud (olie, oliefilter, …)
30000km: groot onderhoud (luchtfilter, pollenfilter, …)Hpp, je schrijft om de 30 000km, doe je dan telkens een groot onderhoud? Of slechts om de 60000km een groot onderhoud?
Ik hoor het graag :)
6 juni 2013 om 10:52 #18147206best hpp . ik zelf ben zoals jezelf zegt mechanieker . ja bij een gespecialiseerde opel garage .
en krijg mijn kortingen op onderdelen en dergelijke wel ja . doe mijn onderhoud daarom eigenlijk niet vroeger door de kortingen . enkel doe ik het vroeger omdat ik weet dat de cdti motor op brandstof erg gevoelig zijn zoals ook bij andere merken . en het gene wat die olie filter kost moet er toch jaarlijks uit dus ja bij mij is dat 9-11mnd .
als ik de prijs hier zou schrijven dan schrikken zich er vele maar . in ieders job zijn voordelen .dat compenseert een stel 20 ” banden kopen hahahah .
@ manolito . als ik me goed herinner is het altijd elke jaar of 30dkm olie en filter
elke 2j pollenfilter of 30dkm en remolie
dacht elke 60dkm luchtfilter en mazoutfilter .de benzine motoren ken ik niet van buiten . onderhouds schema’s varieren soms ook naargelang modeljaar
6 juni 2013 om 18:31 #18147207@nicocorsa wrote:
best hpp . ik zelf ben zoals jezelf zegt mechanieker . ja bij een gespecialiseerde opel garage .
en krijg mijn kortingen op onderdelen en dergelijke wel ja . doe mijn onderhoud daarom eigenlijk niet vroeger door de kortingen . enkel doe ik het vroeger omdat ik weet dat de cdti motor op brandstof erg gevoelig zijn zoals ook bij andere merken . en het gene wat die olie filter kost moet er toch jaarlijks uit dus ja bij mij is dat 9-11mnd .
als ik de prijs hier zou schrijven dan schrikken zich er vele maar . in ieders job zijn voordelen .dat compenseert een stel 20 ” banden kopen hahahah .
@ manolito . als ik me goed herinner is het altijd elke jaar of 30dkm olie en filter
elke 2j pollenfilter of 30dkm en remolie
dacht elke 60dkm luchtfilter en mazoutfilter .de benzine motoren ken ik niet van buiten . onderhouds schema’s varieren soms ook naargelang modeljaar
Beste Nicocorsa,
Ja daar heb je gelijk in, de 20 inch bandjes geven ze niet weg. Maar ik zou het niet willen missen, ik vind dat de wielen de auto echt compleet maken. Ja elke job z’n voordelen.
Ik laat elk jaar mijn auto een beurt geven en laat het aan de garage over welke beurt het dan moet zijn. Ik ga ervan uit dat zij dat beter weten dan ik.
Gemiddeld ben ik zo tussen de 300 en 400 euro kwijt, de ene keer wat meer andere keer wat minder.Gr. Hans
6 juni 2013 om 20:25 #18147208ja de 20″ maken de auto juist zo compleet . magook met zo grote wielkasten hahah.
ja je onderhouds prijs is wel vrij eerlijk . naar mijn mening . iedereen neemt daar zijn eigen beslissingen over . wanneer en hoe .
maar ja als iemand mij de vraag steld of dergelijke antwoord ik altijd . eerlijk en probeer ik de info te geven die ik ken en voor handen heb .
zo hoop ik mense te kunnen helpen als mede insignia fan liefhebber . het enigste waar ik niet goed tegen kan is mense die garage afschieten als zakken rollers . waar ze slecht geholpen worden . er zijn zo plaatsen maar niet elke garage is zo en veel hangt af wat de klant zelf verwacht en las het probleem niet opgelost is onmiddellijk laat weten voor een verder probleem oplossing . dan vanalles op internet schrijven. sorry mijn persoonlijke menigs uiting
ik sta voor elke klant klaar . te helpen elke dag van 8-18uur .
6 juni 2013 om 20:33 #18147209@nicocorsa wrote:
ja de 20″ maken de auto juist zo compleet . magook met zo grote wielkasten hahah.
ja je onderhouds prijs is wel vrij eerlijk . naar mijn mening . iedereen neemt daar zijn eigen beslissingen over . wanneer en hoe .
maar ja als iemand mij de vraag steld of dergelijke antwoord ik altijd . eerlijk en probeer ik de info te geven die ik ken en voor handen heb .
zo hoop ik mense te kunnen helpen als mede insignia fan liefhebber . het enigste waar ik niet goed tegen kan is mense die garage afschieten als zakken rollers . waar ze slecht geholpen worden . er zijn zo plaatsen maar niet elke garage is zo en veel hangt af wat de klant zelf verwacht en las het probleem niet opgelost is onmiddellijk laat weten voor een verder probleem oplossing . dan vanalles op internet schrijven. sorry mijn persoonlijke menigs uiting
ik sta voor elke klant klaar . te helpen elke dag van 8-18uur .
De ene garage is de andere niet. Maar door de band genomen zijn de dealers uiteindelijk de beste keuze, denk ik !!!!!!!!!!!
8 juni 2013 om 21:20 #18147210Ik ga elk jaar op groot onderhoud met mijn insignia (25 000km)
28 augustus 2013 om 08:36 #18147211Ik vond de onderhoudsprijzen van de Insignia erg meevallen. Bij mijn Alfa 159 (vorige auto) waren de prijzen 2 maal zo hoog voor een beurt.
Ik vind het amper de moeite om het zelf te doen. Volgend jaar gaat hij weer naar de dealer/servicepunt voor een beurt. Daar wordt ook alles
in een database geregistreerd van de auto. Als er campagnes open staan worden deze ook uitgevoerd. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.