Onderhoud..

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244808
    bouke_gsi
      Lid sinds:
      2 January 2012

      Goede middag
      Had even een paar vragen over het onderhoud aan een V6.
      Wat mij tot nu toe bekend is..
      -Inlaat pakking
      -Distrubutie+spanrollen 40000 km
      -Waterpomp 40000 km
      -Kleppendeksel pakking
      -Bougies + bougies kabels rond de 80000-100000 km
      -En bij elke beurt de warmtewisselaar chekken op lekkage.

      Tis me verteld en hier en daar wat op internet gekeken dus pin me der niet op vast.
      Daarom stel ik de vraag hier bij de mensen die al wat langer en meer ervaring met de V6 hebben.
      greetz bouke

      #17967265
      otdh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2010

        over welke V6 hebben we het hier? C25xe of een X/Y25-26-30SE?

        Distributie + rollen: 60000km
        Waterpomp: uhh nog nooit kapot gezien, zit ook NIET op de distributie
        Kleppendekselpakkingen: NIET vervangen, kleppendeksels trekken vaak krom,dan heeft n andere pakking ook geen nut meer
        Bougies: 30000km ( of eerder ) kabels + bobine rond de 120000
        inlaatpakking alleen van toepassing op de C25xe motoren

        Warmtewissellaar check… tja je ziet vanzelf wanneer je olie in je koelvloeistof krijgt….

        Beurt, elke 10 tot 15000km:
        Olie+filter
        Luchtfilter
        Interieurfilter

        #17967266
        bouke_gsi
          Lid sinds:
          2 January 2012

          we hebben het over inderdaad een C25xe
          is de waterpomp dan aangedreven via een v-snaar?
          en dat van die inlaatpakking?
          dus dan is het meestal nieuwe kleppendeksels de op zetten of laten vlakken?
          greetz

          #17967267
          Jerremy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2004

            Ja, waterpomp dmv multiriem idd. Inlaatpakking idd, die groene papieren tussen bovendeel inlaat en kruisstuk (x-stuk is deel waar injectoren inzitten) C25XE is standaard kunststof klepdeksels, valt weinig aan te vlakken, setje nieuwe (duur), anders de vorm vastere aluminium viarant van Vectra B X25XE en dan 2 keuzes; voorste klepdeksel aanpassen (vuldop olie verplaatsen) of V6 afdek kap aanpassen of weglaten.

            #17967268
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              @otdh wrote:

              over welke V6 hebben we het hier? C25xe of een X/Y25-26-30SE?

              Distributie + rollen: 60000km
              Waterpomp: uhh nog nooit kapot gezien, zit ook NIET op de distributie
              Kleppendekselpakkingen: NIET vervangen, kleppendeksels trekken vaak krom,dan heeft n andere pakking ook geen nut meer
              Bougies: 30000km ( of eerder ) kabels + bobine rond de 120000
              inlaatpakking alleen van toepassing op de C25xe motoren

              Warmtewissellaar check… tja je ziet vanzelf wanneer je olie in je koelvloeistof krijgt….

              Beurt, elke 10 tot 15000km:
              Olie+filter
              Luchtfilter
              Interieurfilter

              Bougies om de 30.000 ? dacht dat longlife was. Bij de Y en Z motoren kunnen ze geloof ik 60.000 volgens Opel..

              #17967269
              otdh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 March 2010

                op mijn werk hebben we erg veel opels in onderhoud met alle motortype’s…

                ik heb dr al n paar gehad die na 35000km cilinderoverslag kregen (met uitlezen)
                dit kwam dus gewoon omdat de bougies gewoon op waren

                bij n c25xe word zelfs gewoon 15000 aangehouden/opgegeven

                #17967270
                bouke_gsi
                  Lid sinds:
                  2 January 2012

                  dank voor de reacties hier kan ik wat mee! :D

                  #17967271
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    @otdh wrote:

                    op mijn werk hebben we erg veel opels in onderhoud met alle motortype’s…

                    ik heb dr al n paar gehad die na 35000km cilinderoverslag kregen (met uitlezen)
                    dit kwam dus gewoon omdat de bougies gewoon op waren

                    bij n c25xe word zelfs gewoon 15000 aangehouden/opgegeven

                    Dat is geen C25XE geweest… die geeft geen storing op Overslaan, net als de X25XE en X30XE motoren.

                    Bougies bij ALLE V6en 60.000km indien de juiste bougies geplaatst zijn, de Latere Y en Z motoren zelfs 90.000km.

                    Bij mijn 2.5 V6 altijd iedere 60.000 vervangen (mee met de distri), nooit problemen mee gehad (ik plaats dan altijd NGK BKR5EK bougies)..

                    Voorgeschreven Bosch FLR8LDCU+ Bougies willen wel Verbranden in de V6 motor.

                    Willem

                    #17967272
                    otdh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 March 2010

                      was een y26se…

                      ik heb er echt al meerdere gehad die t probleem hadden
                      enne, bij alle motoren,behalve die met een C25xe inlaat is het wissellen van bougies poepen zonder douwen…
                      kost je hooguit 30euro extra

                      wij monteren altijd orriginele opel bougies(net zoals filters e.d.)
                      dus zou idd daardoor kunnen komen

                      #17967273
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        De originele voor de Y26SE Y30SE Y32SE Z32SE zijn Bosch bougies, en daar heb ik het eigenlijk helemaal niet op.

                        deze 4punts bosch gevallen zouden 90.000 mee moeten kunnen.

                        Ik heb ze er nu ook in, de 4punts bosch gevallen (nieuwe motor / Y30SE)

                        Ik doet ze denk om de 50 of 60.000km als ze het uithouden, en vervang ze de eerste vervanging gelijk voor NGK’s

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.