Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Onderhoud..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2012 om 16:37 #17244808
Goede middag
Had even een paar vragen over het onderhoud aan een V6.
Wat mij tot nu toe bekend is..
-Inlaat pakking
-Distrubutie+spanrollen 40000 km
-Waterpomp 40000 km
-Kleppendeksel pakking
-Bougies + bougies kabels rond de 80000-100000 km
-En bij elke beurt de warmtewisselaar chekken op lekkage.Tis me verteld en hier en daar wat op internet gekeken dus pin me der niet op vast.
Daarom stel ik de vraag hier bij de mensen die al wat langer en meer ervaring met de V6 hebben.
greetz bouke3 januari 2012 om 18:24 #17967265over welke V6 hebben we het hier? C25xe of een X/Y25-26-30SE?
Distributie + rollen: 60000km
Waterpomp: uhh nog nooit kapot gezien, zit ook NIET op de distributie
Kleppendekselpakkingen: NIET vervangen, kleppendeksels trekken vaak krom,dan heeft n andere pakking ook geen nut meer
Bougies: 30000km ( of eerder ) kabels + bobine rond de 120000
inlaatpakking alleen van toepassing op de C25xe motorenWarmtewissellaar check… tja je ziet vanzelf wanneer je olie in je koelvloeistof krijgt….
Beurt, elke 10 tot 15000km:
Olie+filter
Luchtfilter
Interieurfilter3 januari 2012 om 19:39 #17967266we hebben het over inderdaad een C25xe
is de waterpomp dan aangedreven via een v-snaar?
en dat van die inlaatpakking?
dus dan is het meestal nieuwe kleppendeksels de op zetten of laten vlakken?
greetz3 januari 2012 om 20:31 #17967267Ja, waterpomp dmv multiriem idd. Inlaatpakking idd, die groene papieren tussen bovendeel inlaat en kruisstuk (x-stuk is deel waar injectoren inzitten) C25XE is standaard kunststof klepdeksels, valt weinig aan te vlakken, setje nieuwe (duur), anders de vorm vastere aluminium viarant van Vectra B X25XE en dan 2 keuzes; voorste klepdeksel aanpassen (vuldop olie verplaatsen) of V6 afdek kap aanpassen of weglaten.
3 januari 2012 om 20:33 #17967268@otdh wrote:
over welke V6 hebben we het hier? C25xe of een X/Y25-26-30SE?
Distributie + rollen: 60000km
Waterpomp: uhh nog nooit kapot gezien, zit ook NIET op de distributie
Kleppendekselpakkingen: NIET vervangen, kleppendeksels trekken vaak krom,dan heeft n andere pakking ook geen nut meer
Bougies: 30000km ( of eerder ) kabels + bobine rond de 120000
inlaatpakking alleen van toepassing op de C25xe motorenWarmtewissellaar check… tja je ziet vanzelf wanneer je olie in je koelvloeistof krijgt….
Beurt, elke 10 tot 15000km:
Olie+filter
Luchtfilter
InterieurfilterBougies om de 30.000 ? dacht dat longlife was. Bij de Y en Z motoren kunnen ze geloof ik 60.000 volgens Opel..
3 januari 2012 om 21:05 #17967269op mijn werk hebben we erg veel opels in onderhoud met alle motortype’s…
ik heb dr al n paar gehad die na 35000km cilinderoverslag kregen (met uitlezen)
dit kwam dus gewoon omdat de bougies gewoon op warenbij n c25xe word zelfs gewoon 15000 aangehouden/opgegeven
3 januari 2012 om 22:02 #17967270dank voor de reacties hier kan ik wat mee! :D
4 januari 2012 om 17:38 #17967271@otdh wrote:
op mijn werk hebben we erg veel opels in onderhoud met alle motortype’s…
ik heb dr al n paar gehad die na 35000km cilinderoverslag kregen (met uitlezen)
dit kwam dus gewoon omdat de bougies gewoon op warenbij n c25xe word zelfs gewoon 15000 aangehouden/opgegeven
Dat is geen C25XE geweest… die geeft geen storing op Overslaan, net als de X25XE en X30XE motoren.
Bougies bij ALLE V6en 60.000km indien de juiste bougies geplaatst zijn, de Latere Y en Z motoren zelfs 90.000km.
Bij mijn 2.5 V6 altijd iedere 60.000 vervangen (mee met de distri), nooit problemen mee gehad (ik plaats dan altijd NGK BKR5EK bougies)..
Voorgeschreven Bosch FLR8LDCU+ Bougies willen wel Verbranden in de V6 motor.
Willem
4 januari 2012 om 17:53 #17967272was een y26se…
ik heb er echt al meerdere gehad die t probleem hadden
enne, bij alle motoren,behalve die met een C25xe inlaat is het wissellen van bougies poepen zonder douwen…
kost je hooguit 30euro extrawij monteren altijd orriginele opel bougies(net zoals filters e.d.)
dus zou idd daardoor kunnen komen4 januari 2012 om 17:56 #17967273De originele voor de Y26SE Y30SE Y32SE Z32SE zijn Bosch bougies, en daar heb ik het eigenlijk helemaal niet op.
deze 4punts bosch gevallen zouden 90.000 mee moeten kunnen.
Ik heb ze er nu ook in, de 4punts bosch gevallen (nieuwe motor / Y30SE)
Ik doet ze denk om de 50 of 60.000km als ze het uithouden, en vervang ze de eerste vervanging gelijk voor NGK’s
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.