Ik zat nog even te denken.
We moeten misschien in plaats van mogelijke oorzaken checken, eerst een aanname checken. Misschien heb je een turbodrukmetertje, t-stukje en 2 kleine stukjes slang wat je tijdelijk tussen de slang kan zetten bij je nieuwe terugslagklepje, “aan de kant van de turbo” (dus niet aan de gasklepkant).
We verwachten daar onderdruk (veel als je tijdens het rijden op hoge toeren je gas loslaat en ik verwacht weinig onderdruk als je op boost rijdt, maar in ieder geval geen overdruk).
Zo kan in ieder geval gecheckt worden of de hele V3 kit ombouw functioneert, voordat we verder gaan zoeken naar waarom niet.
Als dit nu allemaal goed blijkt te zijn, hebben we misschien nog een mogelijke verdachte waarom hij zoveel olie gebruikt onder boost. Ik hoop het niet, maar misschien hebben de seals in je turbo de geeft gegeven. Ik weet niet met hoeveel druk je rijdt, maar ik heb me laten vertellen dat 1,2 a 1,3 bar toch wel echt de grens is voor de seals in dit type turbo.
Om eerlijk te zijn heb ik zelf iets van 10.000 km op 1,5 bar gereden, dus hoeft daarvan niet direct kapot te gaan, maar ben nu met een groter uitlaatsysteem terug naar 1,2 bar, terwijl ik nog meer vermogen overhoudt.
Gr,
The Duke