Onderdruk in carter opel astra j 1.4t

Forumindex Forums Modellen Astra Onderdruk in carter opel astra j 1.4t

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Tuur69
    Deelnemer

Oké

Ja de pijl gaat idd richting de intake gasklephuis dus moet goed zijn.

Super bedankt iig voor je snelle reacties en het meedenken naar een oplossing.

Ik ga er nog over nadenken en dingen controleren.

Ik hou je op de hoogte 👊

the-duke
      Deelnemer

Ik zat nog even te denken.
        We moeten misschien in plaats van mogelijke oorzaken checken, eerst een aanname checken. Misschien heb je een turbodrukmetertje, t-stukje en 2 kleine stukjes slang wat je tijdelijk tussen de slang kan zetten bij je nieuwe terugslagklepje, “aan de kant van de turbo” (dus niet aan de gasklepkant).

We verwachten daar onderdruk (veel als je tijdens het rijden op hoge toeren je gas loslaat en ik verwacht weinig onderdruk als je op boost rijdt, maar in ieder geval geen overdruk).
        Zo kan in ieder geval gecheckt worden of de hele V3 kit ombouw functioneert, voordat we verder gaan zoeken naar waarom niet.

Als dit nu allemaal goed blijkt te zijn, hebben we misschien nog een mogelijke verdachte waarom hij zoveel olie gebruikt onder boost. Ik hoop het niet, maar misschien hebben de seals in je turbo de geeft gegeven. Ik weet niet met hoeveel druk je rijdt, maar ik heb me laten vertellen dat 1,2 a 1,3 bar toch wel echt de grens is voor de seals in dit type turbo.
        Om eerlijk te zijn heb ik zelf iets van 10.000 km op 1,5 bar gereden, dus hoeft daarvan niet direct kapot te gaan, maar ben nu met een groter uitlaatsysteem terug naar 1,2 bar, terwijl ik nog meer vermogen overhoudt.

Gr,
        The Duke

Tuur69
        Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>Waar zou ik dat metertje moeten plaatsen?</p>

Tuur69
          Deelnemer

Is het mogelijk te communiceren via een directere weg?

the-duke
            Deelnemer

wat wil je, mailen / bellen ?

Gr,
              The Duke

Tuur69
              Deelnemer

Bellen /appen

the-duke
                Deelnemer

Hier hoe je hem aan kunt sluiten met een T-stukje, lang slangetje en een metertje.

aansluiting turbodrukmeter

Je hebt een PM met contactdetails

Gr,
                  The Duke

luukopel
                  Deelnemer

Hallo , ik lees zojuist de topic over de onderdruk bij de opel astra 1.4t. Ik heb zo’n zelfde probleem , met heel veel olie in het inlaatspruitstuk. Ik ben benieuwd hoe dit is opgelost. Vrgr en bedankt alvast.

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.