Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › onderdelen auto invoeren aus Deutschland
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2013 om 10:43 #18128683
http://nos.nl/artikel/499354-regeling-oldtimers-versoepeld.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
En met de bovengenoemde regeling ben ik met deze 5 bak en 2.8(!)H met dat kwart tarief nog redelijk af.
Volgende keer maar even goed onder de kap kijken, want het is een 2.8H ipv 3.0H.
Moet wel de spruitstuk pakking met de uitlaat vervangen want die is wat lek. Voor de rest een easy cruiser met wat werk :)
25 april 2013 om 15:03 #18128707nu kan je ineens in een heuse monza rijden, weer eens wat anders dan altijd sleutelen haha.
beetje knappe basis dat die tijdje mee kan? of is het echt met een reden zwart van onderen?
maar gekocht als 3.0 en blijkt 2.8? dat is wel weer een domper, zit er ook verschil in de koppen trouwens van een carb of injectie motor? de kanalen etc?
25 april 2013 om 15:32 #18128708AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb je een Monza voor weinig binnen gevist,
zit er een andere blok in dan er werd voorgespiegeld :hmmzDaar zal ik flink van balen, ff ombouwen naar je andere ‘project,
waar de koets beter is, zal dan geen optie cq verbetering worden.
Misschien voorlopig lekker cruisen, hier en daar op meetings,
hoor je wel of er nog iemand is die een goede 30E of C30NE
weet te liggen voor een aanvaardbaar prijsje. ;)Maar je gaat nu eerst een tijdje genieten van je open dakje :jerry
25 april 2013 om 17:48 #18128709Ja, ach dom van me. Hij is niet hard, maar ook niet rot genoeg om aan stukken te slijpen. Beetje het bekende bak en braadwerk rond de veerpoten, en een stuk in de dorpel gelast. Daarom is ie zwart. Maar ach als ik de ronals + bak + oud ijzer zou verkopen dan ben ik uit de kosten. Maar hij is nog te mooi om uit elkaar te trekken. Zie het niet als reserve onderdelen bak voor de project auto, maar meer als extra monza. En ach, dit heeft ook wel wat. Heb een open dak, de rest boeit niet :afro :afro :afro :afro
26 april 2013 om 19:04 #18128710even wat plaatjes:
Heb de achterklep van de paarse over gezet. Die er in zat was goed ver heen, en de gasveren werkten niet meer.
Hele kofferbak is nog onverprutst, krik zat nog op de originele plek en geen rot in reservewielbak. Zelfs onder het kofferbak rubber was de boel niet gaar :)
Onder de kap wel dezelfde narigheid, maar dat is dichtgelast door een van de vorige eigenaren. Voor de rest ontsteking vervangen. Volgende stap is de achter ruitenwisser weer monteren in de paarse klep. Spatborden en motorkap van de paarse gaan ook over, en voor een klein prijsje kan ik de boel laten spuiten. Maar dat komt tzt nog.
29 april 2013 om 20:56 #18128711AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lijkt me een betere basis te hebben dan de ‘paarse’ :thumb
Die narigheid onder de motorkap krijg je er vaak bij,
als het nog niet ‘verprutst’ is, is er nog wat leuks van te maken.
Bij meer tijd, schermen ff lospeuteren, kijken naar evt meer aanwezige narigheid. :hmmzWil je er later iets moois van maken, pak even een paar emmers water,
in de waterafvoeren onder de parafon, van de afwatering gieten,
blijft het binnen in de wagen onder het dash droog, je weet wel waar,
scheelt dat voorlopig hoopjes bak en braadwerk,
en kun je voorlopig zonder laarzen aan heerlijk cruisen door weer en wind :mrgreen: ;)29 april 2013 om 21:17 #18128712Even mijn ervaring hierzo..
Ik heb vorig jaar een Opel Blitz uit Berlin naar Nijmegen gereden.
Als je een EU-kennzeichen haalt (was volgens mij iets van plm. 125,- euro) dan kan je 4 dagen rijden in de EU
Je bent ook WA verzekerd.
Ik ben onderweg nog aangehouden door der polizei, maar alles was in orde, hij keek alleen naar het 4 daags EU kenteken met de bijbehorende papieren, en vroeg mijn paspoort. (diegene die het 4 daags kenteken besteld, moet erbij zijn, hoeft niet perse de chauffeur te zijn)
Het is erg eenvoudig, kijk op http://www.transit-plate.eu” onclick=”window.open(this.href);return false; (je kan bovenin je taal kiezen)
Het enige nadeel is het verzenden naar NL, das gelijk 35,- euro duurder, maar dat kan je voorkomen, door de platen op het adres van de eigenaar in duitsland aan te laten komen.
Dan ter plaatse bij de auto de gegevens invullen, met pen op het bijbehorende papier, dit MOET kloppen, anders een dikke bekeuring bij aanhouding.
Later heb ik van een maat van me gehoord dat het nog goedkoper kan, want deze firma die de site heeft, schijnt een tussenstation te zijn, en je kan het ook direct bestellen ergens, maar daar heb ik me niet meer in verdiept, ik had de Blitz toen al thuis staan.
Binnen die 4 dagen ben ik er ook mee naar de RDW gereden, die waren ook bekend met deze platen dus weer geen probleem.Als je de auto wil slopen voor de onderdelen..gewoon niet invoeren denk ik dan!
Er staat namelijk niets officieel op naam, dat viel mij op bij de RDW, want bij invoeren ging hij Toen pas uit het duitse bestand, en werd ie nederlander.Misschien ben je ermee geholpen
Grtz Geurt
p.s. als je de taal bij het bestellen op “duits” zet scheelt het meteen die 35,- euro verzendkosten
betaaladres en leveradres kan je af laten wijken29 april 2013 om 21:29 #18128713@MonzaRon wrote:
sowieso koopcontract tekenen, kun je downloaden bij elke duitse autosite,
die samen invullen, voor verkoper voldoende bewijs,
opdat je niet achteraf verhaal gaat halen.voor jou bevestiging dat wagen van jou is, wel zorgen dat de duitse ‘brief’ erbij is,
het belangrijkste papiertje, staan bijna alle gegevens over de auto,
daar staat geschiedenis in verwerkt, ook het aantal aantal eigenaren.
Heb je of krijg je die erbij dan bestaat er voor jou nog een mogelijkheid om de
wagen in Nl weer de straat op te krijgen, mits hij goedgekeurd wordt door het RDW.Zo niet, dan heb je een slopert thuis, handig voor onderdelen, waaronder het motorblok,
daar waar het hier waarschijnlijk om euh……draait. :thumbDit is inderdaad in Duitsland ook belangrijk!
Plus dat de RDW in nederland de Tüv klakkeloos overneemt!
Mijn Blitz had nog 3 maanden Tüv, dus dat had niet veel zin.Een duits koop contract kan je hier vinden: http://www.adac.de/_mmm/pdf/2013_Kaufvertrag%20privat_33300.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
4 mei 2013 om 21:03 #18128714http://www.strassenverkehrsamt.de/kfz-zulassung-kurzzeitkennzeichen” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan een brief naar de KBA in Flensburg dat je het kenteken/fahrzeugbrief wil lozen und fertig ist rudie.
kosten: €70 en een postzegel.
5 mei 2013 om 22:26 #18128715AnoniemLid sinds:
1 January 1970@GeeBee wrote:
Dit is inderdaad in Duitsland ook belangrijk!
Plus dat de RDW in nederland de Tüv klakkeloos overneemt!
Mijn Blitz had nog 3 maanden Tüv, dus dat had niet veel zin.Dat ‘klakkeloze’ geldt niet bij elk RDW keuringsstation,
Mn A1 ging in Duitsland glansrijk door een uitgebreide Duitse TüV keuring,
een voorwaarde die ik stelde bij aankoop. :???:Hier in NL linea recta naar RDW, invoeren en apk keuren,
daar kleine scheurtjes ontdekt in een paar rubbertjes,
mocht van RDW met ruitenkit of andere sluitende kit gerepareerd worden,
hebben een garage gevonden, dichtbij rdw keuringstation,
die nieuwe rubbertjes heb geplaatst, Monza kon daarna aan de verdere RDW keuringseisen voldoen. :thumbHeb zelf navraag gedaan over de keuring,
volgens RDW verschillen de keuringen nogal tussen die in NL en D,
vraag welke, daar geen duidelijk antwoord op gekregen,
waarschijnlijk wilden zij even laten zien hoe goed ze bij het RDW zijn.
De grootste winstpunt na dit ‘geschil’ was het volgende, na 2 keuringen, mn A1 is echt goed :D7 mei 2013 om 20:45 #18128716Ow oke dan…zou best kunnen dat er misschien verschil in zit dan.
Bij de RDW in Arnhem gaat het in ieder geval vrij makkelijk.
Net wat je zegt, met 2 keuringen zit je erg goed !Grtz Geurt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.