Onderblok 20seh 1.8se kop+nokkenas …

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Onderblok 20seh 1.8se kop+nokkenas …

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233939
    Noordpoolgsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 March 2009

      Wegens gesprongen koppaking tussen cilinder 3-4 was ik een aan het kijken naar ander oplossing voor net iets meer compressie bij mn seh blokje.

      Kan dus een een 1.8 8v kop met inlaat en nokkenas (297 graden ?)kopen.

      Nu weet ik dat een 85 er gsi met 1.8 8v 115 pk standaart had en een latere 2.0 8v dezelfde aantal pk’s.
      Lijkt me dus dat de compressie van de 1.8 8v hoger ligt dan een 2.0 8v.

      Mijn vraag is nu : Win ik veel met het overzetten van de 1.8 kop op een 2.0 seh onderblok ???
      Onderblok ligt hier al los komen andere lagerschalen ,arp bouten en nieuwe zuiger/olie schraap veren in.

      Blok gaat gebruikt worden inde autocross

      Graag even wat meer info omtrend deze ombouw. :afro

      #17832426
      nielsheldens
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2009

        hallo ,welke ondergrond rij je op ,en welk inlaat spruitstuk (of webers ,tb`s)

        #17832427
        Noordpoolgsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 March 2009

          niels

          Ondergrond is gewoon zand en met gewone winterbanden met maxprofiel (in deze klasse mag geen noppen/opgesneden)

          Dus wat is wijsheid ?

          #17832428
          nielsheldens
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2009

            ik zou blijven rijden met de seh ,waarom met een 1.8 cilinderkop ,een 2.0 kan ook hard lopen ?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.