onderblok 2.0 uitvreesen als je 2.4 krukas plaatst??waarom??

Forumindex Forums Techniek Cih onderblok 2.0 uitvreesen als je 2.4 krukas plaatst??waarom??

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246311
    sh93
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 September 2011

      hallo,

      ik ben bezig met de revisie van mijn 2.4.
      nu las ik een tijdje geleden dat je,
      als je een 2.0 onderblok gebruikt voor de 2.4 krukas. dat je dat iets uit je olie kanaaltjes moet vreezen??
      klopt dit?? en waarom moet dit???
      het past zo tog ook… king:

      alvast bedankt :thumb

      #17989701
      keesjanvanzanten
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 April 2010

        simpel, anders raakt het bigend het blok. maar het is maar een klein beetje wat je weg hoeft te slijpen hoor.

        #17989702
        Deluxe77
          Lid sinds:
          13 March 2008

          Ligt er aan welk type 2.0 onderblok je hebt.
          Als ik het goed heb, de blokken waar een 0 onder de derde vriesplug aan de
          in/uitlaat zijde staat.
          Hoeven niet uitgefreesd te worden.

          #17989703
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Achter de drijfstangen hoort ±4mm ruimte te zitten, dit zal wel zo bepaald zijn ivm wervelingen, of iets dergelijks, alle 2.4 onderblokken hebben dat ook (die hoekjes eruit).

            De denkfout zit dat het alleen in het oliekanaal zit, toch is er nog een rand waar er ook een hoekje uitgehaald is aan de binnenzijde, ik heb er ooit wel fotos van gehad, maar helaas, die zijn weg.

            Maar doe je het niet, want het draait zo ook wel, je hebt de misterieuze 0 in je onderblok of je bent te lui om dit te doen, het is me om ‘t even. ;)

            #17989704
            sh93
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 September 2011

              bedankt voor jullie reacties.

              ik heb achter de drijfstang +-2mm
              dan haal ik er nog een beetje uit

              bedankt allebij :thumb

              #17989705
              sh93
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 September 2011

                @Deluxe77 wrote:

                Ligt er aan welk type 2.0 onderblok je hebt.
                Als ik het goed heb, de blokken waar een 0 onder de derde koelplug aan de
                in/uitlaat zijde staat.
                Hoeven niet uitgefreesd te worden.

                bedoel je met koelplug , een vriesdop aan de zijkanten van de cilinders?

                #17989706
                mr-turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  @henk 400rr wrote:

                  Achter de drijfstangen hoort ±4mm ruimte te zitten, dit zal wel zo bepaald zijn ivm wervelingen, of iets dergelijks, alle 2.4 onderblokken hebben dat ook (die hoekjes eruit).

                  De denkfout zit dat het alleen in het oliekanaal zit, toch is er nog een rand waar er ook een hoekje uitgehaald is aan de binnenzijde, ik heb er ooit wel fotos van gehad, maar helaas, die zijn weg.

                  Maar doe je het niet, want het draait zo ook wel, je hebt de misterieuze 0 in je onderblok of je bent te lui om dit te doen, het is me om ‘t even. ;)

                  :jerry
                  ja klopt, ook nog bij de olieaanzuiggallerij, maar dat is niet bij alle 4 de cilinders

                  #17989707
                  McLambo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 September 2004

                    Aangezien ik dit ook van plan ben, graag meer uitleg. Het is nu niet echt duidelijk.

                    op de foto hierboven is te zien dat er wat materiaal uit het onderblok weg is gehaald, ter hoogte van waar de drijfstangen voorbij slingeren.

                    Kun je dit gewoon met een vreeskop op de boormachine doen? Of is dit preciesiewerk?

                    En wat moet hier buiten nog gebeuren??

                    Ik hoor iets over
                    * oliekanaal
                    * aanzuigbuis

                    Kan deze informatie ietwat concreter? Dan begrijp ik het ook :wors :angel

                    #17989708
                    mr-turbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      phoe, het is al heel wat jaren dat ik het voor het laatst heb gedaan, je ziet vanzelf waar het uit moet, het belangrijkste is misschien nog wel het goed schoonmaken van het blok als je klaar bent

                      het nadeel is om goed te kunnen zien waar het allemaal eruit moet, zal je eerst de krukas en drijfstangen en zuigers moeten monteren, daarna weer alles eruit en heeeel goed schoonmaken :vertag

                      een freesstift of een powerfile werkt ook prima

                      dit komt niet zo nauw, als het maar goed vrijloopt….

                      #17989709
                      McLambo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2004

                        Ik heb zelf ook een 2.4 onderblok, dus als ik die 2 naast elkaar houdt, dan zou ik al een eind in de goeie richting kunnen frezen

                        #17989710
                        sh93
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 September 2011

                          @McLambo wrote:

                          Ik heb zelf ook een 2.4 onderblok, dus als ik die 2 naast elkaar houdt, dan zou ik al een eind in de goeie richting kunnen frezen

                          :thumb
                          ja zo ben ik het in iedergeval ook van plan king:

                          #17989700
                          hillclimber16V
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 November 2009

                            Waarschijnlijk ergens te vinden hier maar hoe ga je van een cih 2.0 naar een 2.4?
                            Krukas met grotere slag?
                            Cilinders opboren?
                            Zuigers van 2,4 plaatsen?
                            En kan de cilinderkop van de 2,0 er nog op?

                            Sorry voor de herhaling, altijd al met xe’s bezig geweest aan de binnenkant dan toch.

                            Ivan

                            #17989699
                            sh93
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 September 2011

                              @hillclimber16V wrote:

                              Waarschijnlijk ergens te vinden hier maar hoe ga je van een cih 2.0 naar een 2.4?
                              Krukas met grotere slag?
                              Cilinders opboren?
                              Zuigers van 2,4 plaatsen?
                              En kan de cilinderkop van de 2,0 er nog op?

                              Sorry voor de herhaling, altijd al met xe’s bezig geweest aan de binnenkant dan toch.

                              Ivan

                              klopt,

                              zo heb ik het gedaan.
                              onderblok van 2.0 lichtjes op laten hoonen.
                              krukas van 2.4 plaatsen.
                              met de zuigers van de 2.4 met nieuwe veren.
                              en de kop van de 2.0 er op, ik doe dit omdat deze kop bewerkt is, in en uitlaat poort zijn uitgefreesd en er ligt een snelle nokkenas ik (kop gereviseerd, onderblok ben ik nog mee bezig)
                              heb de 2.4 van,, 2000 hier op het forum gekocht gekocht :thumb

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.