Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › Onder de motorkap Schoonmaken.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2011 om 10:09 #17736293
. :(
5 oktober 2011 om 19:21 #17736331Ben nieuw hier en vond dit topic toch interessant!
Ik ben van plan om dit weekend mijn opel een goede poetsbeurt te geven, ook onder de motorkap.
Als ik het goed begrijp kan ik alles onder de motorkap inspuiten met wd40??
Is dit niet schadelijk voor bepaalde leidingen?5 oktober 2011 om 19:45 #17736332AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zoals Fearless zegt is het juist goed.
11 oktober 2011 om 15:58 #17736333diesel werkt ook erg goed om te ontvetten :)
25 oktober 2011 om 14:15 #17736334Ik gebruik ook de combi van Autoglym!
echt een top combo.
Vergeet niet dat Dasty een ontvetter is en geen reiniger.
Alles lukraak met WD40 inspuiten geeft je ook niet een mooie gedetailde motorruimte.
wil je het een beetje schoonmaken en glansend hebben, ga gerust je gang en spuit het lekker in met WD40.
vind je het belangrijk dat het er gewoon mooi uit komt te zien, kies dan autoglym of een andere motorreiniger.autoglym is dus een duurzamere oplossing omdat het beter reinigt.
Hier nog maar even een mooie 50/50
25 oktober 2011 om 14:23 #17736335AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Bartezzz wrote:
Vergeet niet dat Dasty een ontvetter is en geen reiniger.
Alles lukraak met WD40 inspuiten geeft je ook niet een mooie gedetailde motorruimte.
wil je het een beetje schoonmaken en glansend hebben, ga gerust je gang en spuit het lekker in met WD40.
vind je het belangrijk dat het er gewoon mooi uit komt te zien, kies dan autoglym of een andere motorreiniger.Ik sta ook niet zo naar het motorblok te kijken van oooo wat is het netjes.
Het hoeft niet compleet gedetaild en weet ik het wat te zijn, zie ik gewoon het nut niet van op een motorblok maar dat zal aan mij liggen
Het moet er gewoon netjes uit zien en als je het even goed doet wordt het echt wel netjes..25 oktober 2011 om 14:27 #17736336en daar heb ik respect voor, ieder op zijn eigen manier. ;)
alleen ik weet van autoglym dat het geen/weinig kwaad kan op elektra,
ja die kun je dan weer gaan inpakken met alluminium folie, maar toch… king:25 oktober 2011 om 14:31 #17736337ik spuit hem normaal altijd ff in met dasty, rijd dan naar de garage, spuit hem in met motorreiniger, en daarna heeeel goed afspoelen, die motorreiniger is een nogal agresief spulletje, maar het werkt super.
heb helaas geen voor en na foto maar heb hem laatst ook ff gedaan, wat en verschil.
uiteraad krijg je niet super mooie zwarte slangen of zo, al scheelt er niet veel aan.
alle vet en zo is er wel af, dus ook van de slangen enzo, beetje wd-40 en je heb ze super mooi.25 oktober 2011 om 14:33 #17736338AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja daar pas ik goed mee op met het water en dasty.
Weet niet of Dasty zo goed ervoor is :)Heb waarschijnlijk van de week een Corsa B C14NZ te doen en heb nog een bus motorreiniger staan.
Zal dat eens proberen daarop en het resultaat hier posten incl foto.Geloof ook best dat dasty + wd40 niet te beste manier ervoor is hoor
25 oktober 2011 om 14:37 #17736339Lijkt me leuk Mr,F. ben benieuwd naar je resultaat.
de beste manier bestaat niet :D
want de beste manier zit tussen je oren, je vind het het beste omdat het goed werkt.
heb je iets gevonden dat voor jou beter werkt, dan ben je daar van weg :thumbik ben ook begonnen met dreft en wd40 ;)
25 oktober 2011 om 14:52 #17736340Kan het dan geen kwaad om zomaar met de hogedrukspuit of een emmer water in de motorruimte te spuiten?
Lijkt me niet erg lekker voor alle elektra, filters en sensoren.
Of zit ik er helemaal naast?25 oktober 2011 om 15:10 #17736305AnoniemLid sinds:
1 January 1970Sommige delen moet je afdekken en hoge druk zou ik niet doen.
25 oktober 2011 om 15:12 #17736304hoge druk inderdaad vermijden.
kleine stroom water kan geen kwaad.
als je goed kijkt onder je motor kap, dan zie je dat er een heeel groot gat onder je blok zit, dus water komt er toch wel.dingen als ECU endergelijke pak ik altijd in met allu folie :thumb (tip van carclean trouwens)
25 oktober 2011 om 15:21 #17736341AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik doe het met de tuinslang met sproeikop erop.
Dynamo, bobine, accu dek ik af.25 oktober 2011 om 15:23 #17736342perfect. king:
en nu een keer zonder sproeikop :afro
dan spetterd het water minder, een volle straal loopt makkelijker weg en blijft alles mooi droog.25 oktober 2011 om 15:25 #17736343AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nou, vooruit dan :thumbup
25 oktober 2011 om 16:48 #17736344wrm niet met hoge druk? gewoon goed uitkijken.
bij die garage komt de motorreiniger er gewoon normaal uit, niet onwijs hard maar ook niet zacht.
het afspoelen doe ik met hoge druk, en ik dek niks af, uiteraad ben ik wel voorzichtig.
op zo manier kom je er wel direkt achter hoe je blok is :P
het was starten lopen……
eerste stuk waren gewone weggetjes, dus mooi rustig rijden, toen ik een drukkere weg opdraaide, en dus ff door moest gassen…. prutel pruttel, net een trekker.
was beetje vocht in de verdeler kap gekomen, maar ja was ook alleen maar als ik het gas wat meer weg trapte, was ook zo weer weg.
verder helemaal niks geen problemen gehad.25 oktober 2011 om 16:53 #17736345achja, als dat het ergste is wat kan gebeuren he :)
24 december 2011 om 14:35 #17736346Ik heb de motorruimte van mijn Kadett afgespoten met de hogedrukreiniger.
Daarna met wasbenzine alle oude Tectyl verwijderd.Goed in de wax gezet en gewoon schoonhouden.
Hier enkele foto’s.
24 december 2011 om 15:19 #17736347Leuk om te lezen dat iedereen het op zijn eigen manier doet.
Wel even mijn persoonlijke op en aanmerkingen :
– Water in een ECU is direct een flink aantal euro’s schade.
– Dasty is een ontvettend huishoud middel en niet geschikt voor lak doeleinden : Dasty tast absoluut WEL je lak aan.
– In een Astra F zit 10% elecktronica tov bijvoorbeeld een Astra H. Je kan dus makkelijk roepen dat je gerust met een HD reiniger in je motorruimte kan spuiten als je een F hebt, maar als je een H hebt dan zou ik daar toch enorm mee oppassen.Voor de rest moet iedereen maar zien wat hij ermee doet, zelf zou ik het lekker uitstellen tot van de zomer zodat je ook zeker weet dat je de motorkap los kan laten staan en er ook 100% zeker van bent dat al het vocht is verdampt.
25 december 2011 om 21:37 #17736348Ik blijf er huiverig voor om de motorruimte schoon te maken.
ik doe het 1 keer per jaar: na de winter om de pekel er af te spoelen.
Dit doe ik dan gewoon met de tuinslang………..En moet ik dan toch even sleutelen daar, dan maar vieze handen/armen. Kan me niet schelen.
Rik :)
25 december 2011 om 21:46 #17736349AnoniemLid sinds:
1 January 1970Haha rik, het kan echt geen kwaad!
26 december 2011 om 01:34 #1773635026 december 2011 om 09:15 #17736351Nou, dan moet je die van mij niet zien !
Die is net zo haha
Maare, wat ziet mijn oog ? hangt jou verdelerkap er maar wat bij ?
Die zit bij mij toch echt ergens anders :jerryRik :)
26 december 2011 om 10:15 #17736352AnoniemLid sinds:
1 January 1970Sjezus Ralpuh!
De C18NZ:
Ingespoten met Dasty, in laten trekken en met een (oude) keukenborstel alles schoon gemaakt
Met de tuinslang afspoelen, drogen en met wd-40 inspuiten. Enja, deze motor was ook serieus smerig ondanks z’n 54.000 km! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.