Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Onbekende stekker in mn vectra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2013 om 13:22 #17255976
Beste opelvrienden,
Ik ben nu een trekhaak aan het monteren op de vectra (C2 GTS 2008)
Maar waar de stekker van de trekhaakkabel in moet zit al een stekker ingeplugd?!?!
Er zit ook een ongebruikt stekkertje bij mn reserve wiel, geen idee waar dit voor dient?
Het is wel OEM omdat beide in de originele kabelboom zitten gewikkeld.
Wie weet waar dit voor is?In de handleiding staat dat de dealer hem moet activeren maar de trekhaakboer zegt van niet.
Als dit wel nog moet, is dit dan met mijn op-com te doen of moet de dealer dit met de tech2 doen?Groeten Sikke…
7 maart 2013 om 18:36 #18113862die stekker die in het rec zit moet je eruit halen en die van de trekhaak moet je daarin doen
7 maart 2013 om 18:57 #18113863Dat snap ik, maar waar dient die stekker voor?
7 maart 2013 om 19:51 #18113864zo te zien voor een trekhaak
7 maart 2013 om 20:56 #18113865Is inderdaad om de trekhaak aan te sluiten, hierop kan je een universele OPEL trekhaak Connectorset monteren.
De sets welke specifiek voor de Vectra-C en Astra-H worden uitgegeven druk je inderdaad in de REC.
Willem
7 maart 2013 om 22:12 #18113866Bedankt voor de reacties, maar
Wat vreemd dat hij in de bak van het reservewiel uitkomt, terwijl het doorvoergat al ergens onder het linker achterlicht zit. Er zitten volgens mij minder dan 7 polen op die stekker dus lijkt me niet voor een trekhaak aangezien ik nu 13 polen heb (polen = aantal draden, niet de buitenlandse bouwvakkers )Weet iemand of ik de trekhaak nog moet inleren met de opcom of tech2?
Anders ga ik gewoon ff zoeken met de opcom hoor maar ik heb niet iets om te proberen qua aanhanger oid.Ik heb de nieuwe kabel wel al in de auto liggen maar nog niet ingeplugd, hoe belangrijk is het dat ik de accupool los haal voordat ik de stekker en de module inplug?
7 maart 2013 om 23:04 #18113867Het is Exact dezelfde stekker als in mijn Vectra..
ik heb wel alle aansluitingen aangesloten zitten.
11 of 12 als het goed is..
de constante en geschakelde + moet je zelf leggen..volgens mij was het inprikken en gaan..
Willem
8 maart 2013 om 06:35 #18113868Willem, mag ik jou vragen waar jij de constante + vandaan hebt gehaald?
De geschakelde + zat bij mij al op de stekker die de rec in ging. Ben nog opzoek hoe ik het kan doen voor de andere. Het gaat bij mij in een vectra c2 station.Groet,
Remco@wim-v6 wrote:
Het is Exact dezelfde stekker als in mijn Vectra..
ik heb wel alle aansluitingen aangesloten zitten.
11 of 12 als het goed is..
de constante en geschakelde + moet je zelf leggen..volgens mij was het inprikken en gaan..
Willem
8 maart 2013 om 08:29 #18113869Ik heb ze nog even geteld maar er zitten idd 7 draden/polen op. Wel omslachtig bedacht vind ik zelf, er zit dan een meter extra kabel aan EN je hebt een extra stekker in je koffer liggen EN je hebt dan alleen keuze uit een 7 polige stekker EN je moet nog een constante + trekken.
Terwijl ik nu gewoon 1 directe 13 polige kabel van af de trekhaak naar de REC heb liggen.Ik hoop dat iemand nog antwoord op mijn andere vragen kan geven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.