onbekende foutcodes

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) onbekende foutcodes

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18312638
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Toen ik mijn Kadett kocht liet hij me in de straat van de verkoper al staan. Had een hele testrit achter de rug, ree als een zonnetje, net vers overgeschreven en betaald zette ik hem even aan de kant om mijn vriendin te bellen nooit meer starten. Bleek dat de eerste eigenaar een startonderbreker had geknutseld door de + van de bobine te schakelen met een stoelverwarmingsschakelaar, en daar had ik onderweg nieuwsgierig op lopen drukken. De bobine kreeg kennelijk ook geschakelde plus vanuit de kabelboom, maar eenmaal uit ging die dus nooit meer aan. Had niks bij me, dus de anwb er bij en die had het binnen vijf minuten gevonden.

      Veruit het vaakst als ik storingen in een auto had was het terug te herleiden naar gerommel van vorige eigenaars. Dit maakt het op fora ondersteuning bieden altijd heel lastig, zeker met c20xe motoren, en zeker als het een ombouw is geweest. Er is aan deze motoren haast altijd gerommeld en de inbouw is vooral elektrisch vaak erbarmelijk slecht uitgevoerd.

      De locale Opel specialist heeft het niet veel makkelijker, sowieso is de kennis daar van deze oudere motoren vaak niet heel groot, en hebben ze vaak ook weinig zin in het nakijken van een omgebouwde auto. Je kan beter een écht goeie hobbyist hebben met heel veel ervaring met deze motoren.

      #18312639
      corsa14slow
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 December 2011

        schaam, schaam, diepe schaamte. Jullie mogen allemaal lachen. (dat doe ik nu namelijk ook)
        Ik heb de oorzaak gevonden!!
        Nadat ik de paarse relais had gevonden ben ik naar de brandstof pomp gaan kijken, bij het los halen zag ik het direct; Ik had helemaal geen halve tank meer, eerder Geen tank :angel

        Ff wat benzine er in gegooid en het draait weer :D

        dus dit weekend maar eens ff ‘t vlotter aanpakken, en voor de zekerheid ff een volle jerrycan in de kofferbak plaatsen ;)

        Oh, wat betreft de lokale Opel specialist: ik ben er al vaker geweest en ze hebben me tot nu toe altijd zeer goed geholpen. Ze weten wel degelijk wat en hoe qua de oudere motorens.

        #18312640
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Vlotterballetje denk ik lek, heb ik vier keer in 1 jaar gehad met steeds weer een nieuwe van opel classic parts. Toen maar een van een cj21 jeep gekocht van messing, werkt weer perfekt!

          #18312641
          Oenatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ha, ik moest lachen. top dat ie het weer doet

            #18312642
            corsa14slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 December 2011

              ga er ff eentje pakken van de sloop, neem aan dat die krengen allemaal het zelfde zijn, tenminste die van een corsa B, kwestie van de pomp overzetten.

              Eén ding: dit gebeurt me geen 2e keer :angel

              #18312643
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Bij jou hoeft dus niet de hele tank leeg, mijn Kadett E1 heeft geen in tank pomp, en dan zit die vlotter op het laagste punt. Ik kan wel een boek schrijven over de ergernis die ik er van heb gehad…

                #18312644
                corsa14slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2011

                  dit is alles:

                  #18312645
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Ja, ik ken ze, heb ook een paar E2 Kadettjes gehad, daar zit het ook zo, met een deksel onder de achterbank. Veeeeeeeel handiger, hoewel je die pompen soms wel veel harder hoort zoemen, bij extern is dat compleet stil.

                    #18312613
                    corsaracer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 January 2005

                      @corsa14slow wrote:

                      ga er ff eentje pakken van de sloop, neem aan dat die krengen allemaal het zelfde zijn, tenminste die van een corsa B, kwestie van de pomp overzetten.

                      Eén ding: dit gebeurt me geen 2e keer :angel

                      NEE!!!!!! niet alle pompen zijn hetzelfde!!!!!!!!
                      neem er minimaal 1 van een 16v corsa/tigra
                      eentje van een 8v is niet voldoende voor een c20xe!!

                      #18312612
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Inderdaad!! Dacht effe enkel aan de vlotter, die boeit niet zo, maar de pomp is beslist niet zomaar bruikbaar!

                        #18312611
                        corsa14slow
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 December 2011

                          @corsaracer wrote:

                          @corsa14slow wrote:

                          ga er ff eentje pakken van de sloop, neem aan dat die krengen allemaal het zelfde zijn, tenminste die van een corsa B, kwestie van de pomp overzetten.

                          Eén ding: dit gebeurt me geen 2e keer :angel

                          NEE!!!!!! niet alle pompen zijn hetzelfde!!!!!!!!
                          neem er minimaal 1 van een 16v corsa/tigra
                          eentje van een 8v is niet voldoende voor een c20xe!!

                          Nee, dat weet ik ;) ‘t ging me om t gehele ding waar de pomp + vlotter aan vast zit.

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.