Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › onbekende foutcodes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2016 om 08:14 #18312638
Toen ik mijn Kadett kocht liet hij me in de straat van de verkoper al staan. Had een hele testrit achter de rug, ree als een zonnetje, net vers overgeschreven en betaald zette ik hem even aan de kant om mijn vriendin te bellen nooit meer starten. Bleek dat de eerste eigenaar een startonderbreker had geknutseld door de + van de bobine te schakelen met een stoelverwarmingsschakelaar, en daar had ik onderweg nieuwsgierig op lopen drukken. De bobine kreeg kennelijk ook geschakelde plus vanuit de kabelboom, maar eenmaal uit ging die dus nooit meer aan. Had niks bij me, dus de anwb er bij en die had het binnen vijf minuten gevonden.
Veruit het vaakst als ik storingen in een auto had was het terug te herleiden naar gerommel van vorige eigenaars. Dit maakt het op fora ondersteuning bieden altijd heel lastig, zeker met c20xe motoren, en zeker als het een ombouw is geweest. Er is aan deze motoren haast altijd gerommeld en de inbouw is vooral elektrisch vaak erbarmelijk slecht uitgevoerd.
De locale Opel specialist heeft het niet veel makkelijker, sowieso is de kennis daar van deze oudere motoren vaak niet heel groot, en hebben ze vaak ook weinig zin in het nakijken van een omgebouwde auto. Je kan beter een écht goeie hobbyist hebben met heel veel ervaring met deze motoren.
9 maart 2016 om 20:32 #18312639schaam, schaam, diepe schaamte. Jullie mogen allemaal lachen. (dat doe ik nu namelijk ook)
Ik heb de oorzaak gevonden!!
Nadat ik de paarse relais had gevonden ben ik naar de brandstof pomp gaan kijken, bij het los halen zag ik het direct; Ik had helemaal geen halve tank meer, eerder Geen tank :angelFf wat benzine er in gegooid en het draait weer :D
dus dit weekend maar eens ff ‘t vlotter aanpakken, en voor de zekerheid ff een volle jerrycan in de kofferbak plaatsen ;)
Oh, wat betreft de lokale Opel specialist: ik ben er al vaker geweest en ze hebben me tot nu toe altijd zeer goed geholpen. Ze weten wel degelijk wat en hoe qua de oudere motorens.
9 maart 2016 om 20:46 #18312640Vlotterballetje denk ik lek, heb ik vier keer in 1 jaar gehad met steeds weer een nieuwe van opel classic parts. Toen maar een van een cj21 jeep gekocht van messing, werkt weer perfekt!
9 maart 2016 om 20:47 #18312641ha, ik moest lachen. top dat ie het weer doet
9 maart 2016 om 21:21 #18312642ga er ff eentje pakken van de sloop, neem aan dat die krengen allemaal het zelfde zijn, tenminste die van een corsa B, kwestie van de pomp overzetten.
Eén ding: dit gebeurt me geen 2e keer :angel
9 maart 2016 om 21:35 #18312643Bij jou hoeft dus niet de hele tank leeg, mijn Kadett E1 heeft geen in tank pomp, en dan zit die vlotter op het laagste punt. Ik kan wel een boek schrijven over de ergernis die ik er van heb gehad…
9 maart 2016 om 22:28 #18312644dit is alles:
9 maart 2016 om 22:50 #18312645Ja, ik ken ze, heb ook een paar E2 Kadettjes gehad, daar zit het ook zo, met een deksel onder de achterbank. Veeeeeeeel handiger, hoewel je die pompen soms wel veel harder hoort zoemen, bij extern is dat compleet stil.
10 maart 2016 om 13:29 #18312613@corsa14slow wrote:
ga er ff eentje pakken van de sloop, neem aan dat die krengen allemaal het zelfde zijn, tenminste die van een corsa B, kwestie van de pomp overzetten.
Eén ding: dit gebeurt me geen 2e keer :angel
NEE!!!!!! niet alle pompen zijn hetzelfde!!!!!!!!
neem er minimaal 1 van een 16v corsa/tigra
eentje van een 8v is niet voldoende voor een c20xe!!10 maart 2016 om 17:32 #18312612Inderdaad!! Dacht effe enkel aan de vlotter, die boeit niet zo, maar de pomp is beslist niet zomaar bruikbaar!
10 maart 2016 om 18:11 #18312611@corsaracer wrote:
@corsa14slow wrote:
ga er ff eentje pakken van de sloop, neem aan dat die krengen allemaal het zelfde zijn, tenminste die van een corsa B, kwestie van de pomp overzetten.
Eén ding: dit gebeurt me geen 2e keer :angel
NEE!!!!!! niet alle pompen zijn hetzelfde!!!!!!!!
neem er minimaal 1 van een 16v corsa/tigra
eentje van een 8v is niet voldoende voor een c20xe!!Nee, dat weet ik ;) ‘t ging me om t gehele ding waar de pomp + vlotter aan vast zit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.