onbekend met het vervangen van thermostaat en gloeispiralen

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) onbekend met het vervangen van thermostaat en gloeispiralen

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Anoniem

Hallo,

Bij de Combo 1.9 CDTI van een maat wil ik de thermostaat en de gloeispiralen vervangen.. Ik heb deze dingen nog nooit gedaan. Iemand tips?

Boven de gloeispiralen zit in het midden een of ander blok met stekkers erop. Dit moet er dus af. Wat is dit en kan dat zomaar erafgeschroefd worden?

De thermostaat zit hier in het thermostaathuis, kan ik deze zomaar weghalen, de koelvloeistof natuurlijk opvangen en dan thermostaat er in drukken of draaien??
      Ik neem aan dat alle koelvloeistof wegloopt, dus kan ik hem weer helemaal opnieuw vullen (en dus niet bijvullen)?

Ik hoor jullie graag als je ervaring hebt!

groetjes,
      Sander

otdh
      Deelnemer

ey

die doos bovenop met de stekkers is de ECU, als je ff de -pool los gooid kan je die gewoon loshalen
        voordat je de bougies eruit probeert te draaien, zorg ervoor dat de motor goed heet is, deze breken namelijk nogal snel

thermostaat is huisje los, pakking evt weghalen, nieuwe erin en de kvs bijvullen, t systeem loopt niet helemaal leeg

wim-v6
        Deelnemer

Het is trouwens een 1.7DTi, geen 1.9CDTi

ECU kan je gewoon loskoppelen..

Wees wel voorzichtig met het uitdraaien van de Gloeistiften, Voorkeur is met GOED warme motor losdraaien, komen ze makkelijker los..

Willem

Anoniem

Je hebt gelijk, foutje, inderdaad, een 1.7.. Ik laat de motor inderdaad goed warmdraaien, de olie wordt ook ververst dus dan komt alle troep lekker mee..

Voor die gloeispiralen dus een lange dop gebruiken die er overheen kan schuiven, of kan een sleuteltje ook?

wim-v6
            Deelnemer

en het is ook geen CDTi, ik zie de hogedrukleidingen van de 1.7DTi met Rotatiepomp, en niet de Commonrail haha..

Willem

Peter_89
              Deelnemer

Thermostaat kun je beter met een koude motor vervangen. sleutelt wat makkelijker. En warme koelvloeistof over je handen is niet fijn.

Anoniem

zit die thermostaat los achter dat huis, of moet je die op een bepaalde manier verwijderen?

wim-v6
                  Deelnemer

Zou ik zo gauw niet duven zeggen eigenlijk..

Willem

Anoniem

Vandaag de thermostaat vervangen, en de gloeistiften gedaan, tevens olie en filter..

allemaal goed te doen, nu wordt het weer lekker warm in de auto van mn maatje, en de temperatuur meter komt ook weer omhoog!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.