onbekend met het vervangen van thermostaat en gloeispiralen

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) onbekend met het vervangen van thermostaat en gloeispiralen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254783
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo,

      Bij de Combo 1.9 CDTI van een maat wil ik de thermostaat en de gloeispiralen vervangen.. Ik heb deze dingen nog nooit gedaan. Iemand tips?

      Boven de gloeispiralen zit in het midden een of ander blok met stekkers erop. Dit moet er dus af. Wat is dit en kan dat zomaar erafgeschroefd worden?

      De thermostaat zit hier in het thermostaathuis, kan ik deze zomaar weghalen, de koelvloeistof natuurlijk opvangen en dan thermostaat er in drukken of draaien??
      Ik neem aan dat alle koelvloeistof wegloopt, dus kan ik hem weer helemaal opnieuw vullen (en dus niet bijvullen)?

      Ik hoor jullie graag als je ervaring hebt!

      groetjes,
      Sander

      #18099583
      otdh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2010

        ey

        die doos bovenop met de stekkers is de ECU, als je ff de -pool los gooid kan je die gewoon loshalen
        voordat je de bougies eruit probeert te draaien, zorg ervoor dat de motor goed heet is, deze breken namelijk nogal snel

        thermostaat is huisje los, pakking evt weghalen, nieuwe erin en de kvs bijvullen, t systeem loopt niet helemaal leeg

        #18099584
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Het is trouwens een 1.7DTi, geen 1.9CDTi

          ECU kan je gewoon loskoppelen..

          Wees wel voorzichtig met het uitdraaien van de Gloeistiften, Voorkeur is met GOED warme motor losdraaien, komen ze makkelijker los..

          Willem

          #18099585
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Je hebt gelijk, foutje, inderdaad, een 1.7.. Ik laat de motor inderdaad goed warmdraaien, de olie wordt ook ververst dus dan komt alle troep lekker mee..

            Voor die gloeispiralen dus een lange dop gebruiken die er overheen kan schuiven, of kan een sleuteltje ook?

            #18099586
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              en het is ook geen CDTi, ik zie de hogedrukleidingen van de 1.7DTi met Rotatiepomp, en niet de Commonrail haha..

              Willem

              #18099587
              Peter_89
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 August 2006

                Thermostaat kun je beter met een koude motor vervangen. sleutelt wat makkelijker. En warme koelvloeistof over je handen is niet fijn.

                #18099588
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  zit die thermostaat los achter dat huis, of moet je die op een bepaalde manier verwijderen?

                  #18099589
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Zou ik zo gauw niet duven zeggen eigenlijk..

                    Willem

                    #18099590
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Vandaag de thermostaat vervangen, en de gloeistiften gedaan, tevens olie en filter..

                      allemaal goed te doen, nu wordt het weer lekker warm in de auto van mn maatje, en de temperatuur meter komt ook weer omhoog!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.