(on) gelukkige eigenaar zafira Z18XER lpg, koprevisie :(

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) (on) gelukkige eigenaar zafira Z18XER lpg, koprevisie :(

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    tvdr
    Deelnemer

Hallo forumleden,

Tegen beter weten in toch een Zafira b cosmo 1.8 met lpg gekocht. Had wat negatieve dingen over deze combinatie gelezen, maar de autoverkoper verzekerde mij dat dit allemaal onzin was….en gaf mij een aantal maanden garantie.

En je raad het al, problemen, de auto loopt slecht stationair als hij koud is en slaat af en start dan lastig. Dit allemaal op benzine.

Nu staat hij bij de garage, ze kunnen de kleppen niet meer stellen, advies: koprevisie !

De handelaar gaat dit voor mij oplossen zegt ie, maar ik vraag me af of ik dan wel van de problemen af ben?

Als ze nu de kop geschikt maken voor LPG, moeten de kleppen dan bv nog steeds om de 30.000 km gesteld worden…?

bvd

wim-v6
      Deelnemer

Jup, kleppen controleren iedere 30.000km.
        De een blijft goed, de ander gaat net zo hard achteruit als met een normale cilinderkop

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

tvdr
        Deelnemer

Wat een ellende zeg, echt jammer hoor, nou ik ga even verder treuren, bedankt voor je antwoord.

Gelukkig valt het onder zijn garantie, maar is wel zuur als het dan nog steeds ellende kan gaan geven…

koenelsenaar
          Deelnemer

Gewoon gas uit laten bouwen, probleem opgelost.

Haasje17
            Moderator

Wel eerst koprevisie en dan uitbouwen.
              Zijn prima motoren op benzine, op gas gewoon niet aan beginnen.

tvdr
              Deelnemer

:( ik snap het,
                maar dan had ik natuurlijk 1tje zonder gas genomen….

stefanDTI

Waarom dan toch gekocht ? , het forum staat er echt vol mee dat een Z18XER absolut niet goed op gas loopt….

Snel ergens anders inruilen ?

CarloAstra
                  Deelnemer

Je kan beter dan nog een diesel kopen! Met al de extra reparaties als gevolg van het LPG is dat nog voordeliger.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

tvdr
                    Deelnemer

Ja jammer, had voor de koop wel gegoogeld en wat negatieve info gevonden maar de verkoper heeft mij ervan overtuigd dat dat allemaal onzin was….. Maar het moet maar inruil worden of zoiets want dan ben ik met een diesel idd beter af… Wel een heerlijke auto verder, ben Zafi fan geworden

stefanDTI

Weetje , de. Autoverkopers lullen altijd maar wat met doel om jou die ene auto te laten kopen.
                        Altijd op eigen gevoel af gaan !

Maar succes met iets anders zoeken.

CarloAstra
                        Deelnemer

Gelukkig heb je ook Zafira met diesels erin!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Haasje17
                          Moderator

Of je koopt een CNG.

tvdr
                            Deelnemer

Zit ff te kijken naar cng, ook leuk zeg, wel lastig tanken :(

Dolby
                              Deelnemer

Wie zegt dat gas goedkoper is dan diesel. Ik heb jaren gas gereden en nu jaren diesel. Voor mij geen gas meer. Het enige positieve is aan de pomp dat je dan goedkoop uit bent. Maar de rest kost je alleen maar flink geld. Ik heb zelf 2 3g gas auto’s gehad met alleen maar ellende. Voor mij nooit meer gas. Het onderhoud was allemaal duurder en vooral storing gevoelig.

Wat een pech met je gas Zafira. Hoop dat ze het voor je kunnen oplossen.

asconahobbyist
                                Deelnemer

@dolbiy,ben het toch niet met je eens.
                                  Heb veel gasauto’s gehad,eigenlijk nooit wat met t gas gehad.
                                  Een Astra G x16szr van 221000 tot 323000 gereden,een Astra G coupe met z18xe van 180000 tot 245000 en een zafira z16xe van 160000 naar nu 210000,en al deze km’s eigenlijk niks met het lpg systeem gehad,en vroeger nog astra F c16se,calibra c20ne en ascona 16sh en e18nv op gas,nooit wat mee gehad :shock:

BOB3dD

Ik ben juist naar gas overgeschakeld om van alle diesel miserie :thumbdown verlost te zijn , als je op 120 000 km aan je derde turbo en tweede EGR klep zit :shock: weet je het wel :thumbdown . Ik ben nu de trotse bezitter van een van de eerste tourers CNG in vlaanderen :thumb en het rijd perfect , 5€/100km verbruik . Mijn vorige was een zafira DTI en was de slechtste wagen die ik ooit heb gehad :???: . Tanken doe ik in de buurt bij Colruyt maar dit blijft wel een prblm in belgie want er zijn slechts 16 cng stations . De regering doet op een paar Flutinitiatieven na , geen promotie , De gasmaatschappij geeft nu wel 2000€ cadeau en opel Belgium verdubbeld dit cadeau nog eens . Verder heb ik bij de dienst in verkeer 70€ inschrijving betaald bij aankoop , dit is ondertussen gezakt tot 30€ , de wegenbelasting kost me jaarlijks 265€ :D .

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.