Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › omstekkering cockpit van orig. naar gsi??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2012 om 07:51 #17245607
heb het zelf vroeger meerdere keren gedaan, maar ik weet het niet meer. had zelfs een stekker liggen met de juiste kleurvolgorde: wie weet hoe dat ook al weer zat met de kleurvolgorde van de ronde meerpolige stekker voor een gsi tellerset? weet wel dat je de witte (grootlicht) en nog een andere om moest zetten naar een andere halfronde stekker.
ik heb nl nu een asci b met orig tellerset, maar daar moet een gsi tellerset in.
wie kan me helpen? scheelt mij weer zoeken hahah22 januari 2012 om 12:14 #17980842heb hier in de schuur wel een tekening liggen, moet ik die even opzoeken, en door de scanner halen.
(wordt m vandaagnietmer)
22 januari 2012 om 18:30 #17980843Staat dat ook niet op MANTA CABRIO BOLG???
22 januari 2012 om 21:42 #17980844kijk maar ff in de schuur. zowiezo wel makkelijk om zoiets op het forum te hebben. vaak knipte ik op de sloop de stekkertjes af. had je altijd een voorbeeld. maar jah…….. ben die weer kwijt of verbouwd voor de grootlicht/toerenteller stekker :???:
22 januari 2012 om 21:45 #17980845en ik ga es ff proberen om mn orig km/h teller in de gsi cockpit te zetten. heb dan wel geen dagteller, maar wel een teller die klopt qua w-waarde en op al mn gsi sets zijn of de naalden van de km/h tellers kapot of ze zijn lelijk beschadigd of de w-waardes kloppen niet… de frontjes hed ik al in de vaatwasser liggen. die worden lekker schoon. 1 met oliedruk en een met ecometer. kan ik nog kiezen, maar ze zijn dan al wel lekker schoon
23 januari 2012 om 21:38 #17980846heb even gekeken vanavond, maar zo 1 2 3 kon ik m in het stapeltje papierwerk niet vinden, morgen de rest doorspitten. ja, dr lig nogal wat documentatie, en nu ik er toch in aan het trekken ben, zoek ik het direct maar een beetje uit, het ligt van allerlei wagens doorelkaar. dus nu maar eens sorteren.
mocht ik m tegen komen gaat ie door de scan heen. mantablog kon ik zosnel niks op vinden, enkel naar digidash toe.23 januari 2012 om 22:12 #17980847http://www.mantablog.nl/digitaal-dashboard-kadett-gsi-inbouwen-manta-b/” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier vind je het :thumbup24 januari 2012 om 12:48 #17980848heb m gezien. top… alleen nog ff zoeken op het dash bij welke van de 2 de groene (rpm) en de witte(groot licht) moet komen. maar das een kwestie van ff goed kijken op de printplaat. en ghanz: blijven zoeken. wel handig om zoiets op de site te hebben.
bij deze ook nog even de melding dat ik een dezer dagen er 1 of 2 weken tussenuit ben. mijn meissie staat op het punt te bevallen van ons 2e zoontje. dus niet dat jullie denken dat ik er geen reacties meer op geef, maar ik ben dan even druk met genieten en verzorgen.
groeten daan25 januari 2012 om 21:43 #17980849heb m gevonden, nu nog die :swear scanner aan de praat krijgen :argue maargoed, is een tekening van @thijsje, welke hij heeft gemaakt aan de hand van beide tellersets. was in zijn bolide ook een orginele karige uitvoering, en nu een gsi setje ! paar draadjes omsolderen en klaar, en inderdaad, goed de print bekijken en je bent er achter
goodluck verder, en we horen het wel wanneer je weer papa geworden bent :thumbup
27 januari 2012 om 01:34 #17980850en ik ga es ff proberen om mn orig km/h teller in de gsi cockpit te zetten. heb dan wel geen dagteller, maar wel een teller die klopt qua w-waarde en op al mn gsi sets zijn of de naalden van de km/h tellers kapot of ze zijn lelijk beschadigd of de w-waardes kloppen niet… de frontjes hed ik al in de vaatwasser liggen. die worden lekker schoon. 1 met oliedruk en een met ecometer. kan ik nog kiezen, maar ze zijn dan al wel lekker schoon
Heb ik ook gedaan een paar jaar terug, past prima!
Alleen niet vergeten om het “glas” ook mee te wisselen, omdat je geen dagteller hebt is er ook geen nulstelknop.
Tip: Doorzichtig kunststof krijg je weer bijna als nieuw door het te polijsten met ordinaire tandpasta. (ook handig voor de gsm)29 januari 2012 om 14:02 #17980851Manta / Ascona B
Omschrijving van de grote 11 polige stekker achterop het instrumentenpaneel zonder toerentellerDe stekker heeft bovenaan een kunstof pen zitten welke in het klokkensetje steekt
De onderstaande tabel teld vanaf de opening van de kunstof pin achterop de klokkenset.
En draaid linksomPIN NR DRAADKLEUR AANSLUITING
1 Blauw Temp meter
2 Wit Contr. Lamp Gr licht
3 Zwart / Rode streep Contr. Lamp Alarm licht
4 Blauw / Groene streep Contr. Lamp Oliedruk
5 Zwart / Groene streep Contr. Lamp Knipperlicht R
6 Zwart / Witte streep Contr. Lamp Knipperlicht L
7 Bruin / Witte streep Contrl. Lamp Handrem/Kopp.
8 Blauw / Witte streep Contrl. Lamp Laadstroom
9 Zwart Geschakelde Plus ( + 15 )
10 Bruin Massa ( – 31 )
11 Blauw / Zwart Brandstof meter29 januari 2012 om 14:06 #17980852De klokkenset met toerenteller heeft een extra stekker aansluiting . en een 11 polige stekker aansluiting. Welke hieronder benoemd worden op de zelfde wijze als bovenstaand
PIN NR DRAADKLEUR AANSLUITING
1 Zwart / Rode streep Contr. Lamp Alarm licht
2 Zwart / Witte streep Contr. Lamp Knipperlicht L
3 Zwart / Groene streep Contr. Lamp Knipperlicht R
4 Bruin / Witte streep Contrl. Lamp Handrem/Kopp.
5 Blauw Temp meter
6 Bruin Massa ( – 31 )
7 Blauw / Groene streep Olie drukmeter ( optie)
8 Blauw / Zwart Brandstof meter
9 Blauw / Witte streep Contrl. Lamp Laadstroom
10 Blauw / Groene streep Contr. Lamp Oliedruk
11 Zwart Geschakelde Plus ( + 15 )En de 2 polige stekker
PIN NR DRAADKLEUR AANSLUITING
1 Groen Bobine klem 1 / toerenteller
2 Wit Contr. Lamp Gr licht3 februari 2012 om 20:39 #17980853zo… hoppa… gelukt. alleen mn toerenteller en mn oliedrukker doen het niet. mss de draden verwisseld… aangezien de toerenteller niks doet en de oliedrukker strak in het eindhoek trilt. als ik me niet vergis staat ie strak in de hoek als ie helemaal niet aangesloten zit.
3 februari 2012 om 20:41 #17980854maar het lijkt me zo sterk. zijn wel beiden zwarte draden die motorruimte in gegaan zijn, maar ik zou toch zweren dat ik het goed heb gedaan
5 februari 2012 om 11:16 #17980855wissel ze van de oliedruksensor eens om,
en wat betreft het toerenteller signaal, draadje vanaf bobine klem 1 naar je dash op de 2 polige stekker leggen
5 februari 2012 om 20:16 #17980856ja dat weet ik, waar de draden moeten. ik zal ze eens wisselen. heb ik ze met naar de motorruimte door voeren waarschijnlijk toch verwisseld. krijg je er van als je 2 zwarte draden gebruikt hahaha. we gaan het testen v d week
9 februari 2012 om 04:53 #17980857hoppa…. alles doet het. ben zo blij als een kind met een doos lolly’s……..
iedereen bedankt voor de hulp. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.