Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › omp koppeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2011 om 17:37 #17240084
Iemand ervaring met een omp torsie sinterplaat en drukgroep?
Is voor op mijn 16v met sper en slicks.Standaard koppeling gaat slippen na enkele starts.
14 juli 2011 om 17:56 #17905134gaat goed hoor, heb ik ook achter me LET hangen.
alleen drukgroep heb ik mijn twijfels over of die echt ‘versterkt’ is…..
14 juli 2011 om 18:23 #17905135mag ik hopen van wel, t ding is niet gratis
14 juli 2011 om 20:28 #17905136heb ook een omp koppeling in de crosswagen, het is een starre plaat met 4 sinterbrons pads en versterkte drukgroep (zeker versterkt!!).
heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad en het rijd super! nooit meer een slippende koppeling gehad.14 juli 2011 om 20:32 #17905137Die drukgroep is niet zo heel duur vergeleken met andere hoor. En ding is idd versterkt, heb er met mijn eerste Corsa met C20XE mee gereden.
29 juli 2011 om 20:58 #179051335 vingerige omp en drukgroep is binnen :) billet vliegwiel ook.
Vliegwiel is al gebalanceerd, móet de koppeling en vliegwiel ook of kan ik alles er zo op knallen?
29 juli 2011 om 23:33 #17905138Het is wel het beste, maar dat doet bijna niemand volgens mij. En je zal er vast geen problemen mee krijgen hoor.
30 juli 2011 om 08:21 #17905139ik heb destijds vliegwiel, krukas en drukgroep samen laten balanceren.
Gewoon to be sure..30 juli 2011 om 11:59 #17905140@mayhem wrote:
5 vingerige omp en drukgroep is binnen :) billet vliegwiel ook.
Vliegwiel is al gebalanceerd, móet de koppeling en vliegwiel ook of kan ik alles er zo op knallen?
Mooi, kan je eventueel wat foto’s plaatsen?
Groeten
30 juli 2011 om 20:55 #1790514131 juli 2011 om 10:26 #17905142ik rij al 5 jaar dragrace met dezelfde set….
schrijven voor 20% meer dan standaard… maar ik zit al meer dan het dubele. En slipt niet
5 augustus 2011 om 09:37 #17905143@corsaboy wrote:
ik heb destijds vliegwiel, krukas en drukgroep samen laten balanceren.
Gewoon to be sure..Ik toen alleen drukgroep en vliegwiel, nu wordt alles gedaan :wors
5 augustus 2011 om 10:46 #17905144Net setje, eropzetten en rijden
23 september 2012 om 17:50 #17905145weet iemand hoeveel zo’n starre plaat kan hebben??
ik wil komende winter ook zo’n OMP koppelingsset tegen de LET schroeven.
ik rij gewoon met 5 bak, dus dan moet ik een setje voor een XE hebben, maar zijn die sterk genoeg voor het koppel van een LET?24 september 2012 om 19:02 #17905146omp starre plaat, stalen vliegwiel en sachs performance drukgroep.
Bij mij met slicks en een 1.7sec op de 60ft met +300PK en +380nm over het hele toerenbereik zonder problemen.Wel de sachs performance drukgroep nemen.
die van omp kan minder hebben.24 september 2012 om 19:11 #17905147thanks Corsaboy!
Hier kan ik wel wat mee :thumb
nog een vraagje over het druklager, kan ik hier gewoon een orgineel lager voor halen bij de dealer?
of moet dat ook wat speciaals/sterker zijn?24 september 2012 om 19:38 #17905148Ik zou alles van Sachs performance racing nemen als je een let met 450+ Nm hebt.
Omp hielt het bij mijn motor niet lang uit. Toen sachs erin gedaan en nu naar zo’n 8 circuitdagen nog
geen problemen gehad. Voelt nog net zo aan als toen ik hem erin zette.Maar zoals Corsaboy al zegt: de drukgroep is waarschijnlijk het probleem en niet de plaat.
Ken veel mensen die OMP in de cross gebruiken met opgevoerde C2.0XE’s en daar geven ze
geen problemen.Lager kun je gewoon orgineel laten.
24 september 2012 om 19:47 #17905149jij ook bedankt Rudy!
ik ga nog eens op mijn gemak rond neuzen :thumb
dan maar niet te veel meer gassen voorlopig :jerry25 september 2012 om 05:42 #17905150Druklager heb ik ook van sachs.
Zou ik wel adviseren maar is persoonlijk.Qua plaat kan een sachs ook extreem veel hdbben maar die hebben geen starre platen.
Ik wou absoluut geen geveerde plaat hebben dus kom je bij omp of helix autosport uit.
Als je kunt leven met een geveerde plaat ga dan voor sachs.25 september 2012 om 05:50 #17905151ik ga zowiezo voor een starre plaat, aangezien de Astra steeds meer als tracksl*t gebruikt gaat worden :thumb
25 september 2012 om 14:52 #17905152Het verschil tussen een Sachs druklager en een Opel druklager is dat de laatste meer plastic onderdelen hebt.
Dus je zou dan zeggen dat die van Sachs sterker zou moeten zijn.
:hmmz25 september 2012 om 20:49 #17905153@Mayhem. Heb je je vliegwiel nieuw gekocht, heb je daar toevallig ook een website van?
Ben namelijk ook op zoek naar een.Groetjes.
26 september 2012 om 16:03 #17905154http://www.dutchpowertrading.nl
volledig staal, cnc gefreesd met starterkrans.
3,4 kilo26 september 2012 om 16:28 #17905155Is zo’n koppelingsset een beetje te doen op de straat. bij mij speelt het niet (te weinig vermogen :cry ) maar ooit hoop ik er één nodig te hebben. Met dit soort koppelingen is het toch alles of niets?
30 september 2012 om 09:52 #17905156met een geveerde plaat kan je prima op straat rijden
een starre plaat is idd meer aan/uit princiepeik heb nu voor mn calibra een helix geveerde koppelingsplaat en versterkte drukgroep liggen, zal binnenkort mn bevindingen posten :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.