Omhulsels uitlaat geroest en hangt los?

Forumindex Forums Modellen Astra Omhulsels uitlaat geroest en hangt los?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Kaasblokkie

Ik heb een vraagje, heb weinig verstand van auto’s! Maar ik heb dus zelf een opel astra G uit 2004.
      Zie zojuist met toeval dat om mijn uitlaat een gedeelte los hangt en helemaal doorgeroest is. Het bungelt er nu half aan? Wat moet ik er mee doen? Kan ik het er zo vanaf halen of trek ik dan meer kapot?? Onder de roestige plaat, komt de uitlaat tevoorschijn en die lijkt in orde!! Wie kan mij ermee helpen en zeggen wat zoiets gaat kosten als je dit gaat repareren???

Nja alvast bedankt!!

wim-v6
      Deelnemer

paar keer buigen breekt het wel

omhulsel is meer laags, en uitlaat zal nog niet lekken.

Driekus
        Deelnemer

Dat is waarschijnlijk de buitenste mantel van je uitlaat. Dit kan geen kwaad en je kunt het er eventueel proberen af te halen. Deze extra laag is voor een langere levensduur van je uitlaat

Kaasblokkie

Okeyzz!! Ik schrok ervan!! Ik denk damnnnnnn dat gaat weer veel geld kosten, terwijl ik die auto net 1,5 jaartje heb!! Ik heb het al proberen los te trekken langzaam, maar hij lijkt ergens achterin nog vast te zitten.. Was bang dat ik dadelijk meer kapot maak!! Ik ga morgenvroeg (met daglicht) maar eens rustig proberen om deze los te trekken. Ik hoop dat jullie gelijk hebben! Het lijkt ook inderdaad op een extra laag..

OPCdriver

Denk dat je hitteschild los is geraakt en niet iets v/d uitlaat zelf.
              Anders had je wel meer uilaatgeluid gehad.

Kaasblokkie

Het geluid is normaal! Ik heb zojuist gekeken nogmaals gauw even met een zaklampje gekeken..
                Er hangt gewoon een lang los, wat van de zijkanten is losgeroest. De uitlaat zelf hangt nog goed vast, alleen dat gedeelte wat nu los aan zit, lijkt wel een dubbele laag van de uitlaat.. Hoe herken ik of het de hitteschild is? En wat kan ik daarmee doen of oplossen?

arjontje
                Deelnemer

origineel gepost door Kaasblokkie
                  Het geluid is normaal! Ik heb zojuist gekeken nogmaals gauw even met een zaklampje gekeken..
                  Er hangt gewoon een lang los, wat van de zijkanten is losgeroest. De uitlaat zelf hangt nog goed vast, alleen dat gedeelte wat nu los aan zit, lijkt wel een dubbele laag van de uitlaat.. Hoe herken ik of het de hitteschild is? En wat kan ik daarmee doen of oplossen?

het is idd gewoon 1 van de lagen van de uitlaat.
                  Gewoon buigen dan breekt het vanzelf af.;)

Komt vaker voor niks om je zorgen over te maken :thumbup

origineel gepost door OPCdriver
                  Denk dat je hitteschild los is geraakt en niet iets v/d uitlaat zelf.
                  Anders had je wel meer uilaatgeluid gehad.

hoeft niet een demper is uit 3 of meer lagen gemaakt.
                  door corrosie kan 1 van de lagen los komen.
                  Is de uitlaat dan nog lek dicht lekker laten zitten dan.

schuitje

standaard bij astra g, zafira a, en corsa c. tenminste kom het dagelijks tegen. gewoon eraf trekken en eventueel het dempertje iets spuiten. :thumbup

groetjes

GTS Power
                    Deelnemer

bij men GTS is de buitenmantel ook al deels doorgeroest:sleeping

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.