Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Omgekeerd luchtfilterhuis Z20LET
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2010 om 07:04 #17560758
origineel gepost door Baas J.
De moeren breken niet, het zijn de tapeinden die breken !!Ik heb er trouwens voor gekozen juist niet meer die moeren te gebruiken, ik gebruik M8 koppelmoeren die het hele tapeind goed beschermen. Kopervet gebruikt bij montage. Deze moeren draai je never nooit niet kapot.
Dus jij hebt jouw spruitstuk aangedraaid met koppelmoeren. Is wel een goed idee.
Maar dat standaard spul is bij mij denk een beetje gaar, moet misschien wel gaan denken aan een nieuwe pakking tussen de turbo en blok. Want ik ruik hem nog steeds.
Hoe kan je nou testen of dat goed dicht is? Bij een gasleiding doe je dat met zeepsop.
22 januari 2010 om 19:44 #17560759Als je de turbo demonteerd kun je er een “regel” langs/op leggen of er ergens iets kromgetrokken is.
En soms wil een dubbele pakking ook onevenheden opvangen.
Maar scheuren doen deze spruitstukken ook nog regelmatig.
gr Marcel22 februari 2010 om 20:20 #17560760Maar ff vraagje heeft het echt zin om zo iets te doen een omgekeerd luchtfilterhuis ? Ik bedoel als je al 250 pk heb en je krijg er 10 pk bij dan merk je het ook niet echt maar heeft het dus zin is bij deze mijn vraag.
Greetz Wes
23 februari 2010 om 20:08 #17560761Hoi Zetos , het is idd een geval van alle keine beetjes helpen.
Maar links er rechts wat van deze (wat goedkopere) modificaties kun je toch lekker
wat pktjes erbij pakken en dat is nou net leuk als je naast iemand staat die je even denkt
in te kunnen pakken.
Dan telt gewoon iedere pk.
Ook is het zo dat de “verkorte aanzuigroute” het wat prettiger maakt om onder de kap te sleutelen en om de boel netjes en schoon te houden.
ps ; ik heb van beide (open en dicht luchtfilter) nog een setje liggen voor als je het wat lijkt.
groeten Marcel.24 februari 2010 om 19:28 #17560762Hey Marcel,
Bedankt voor je uitleg ik had ook al zoiets dat zoiezo die verkorte aanzuigroute wel een voordeel is, lucht is sneller bij je turbo maar ik heb wel intresse in de dichte versie heb het niet zo op open filters aangezien in een lucht scoop in me moterkap heb en water in de zuiger is niet goed ghe ghe maar zie dat je in de omgeving van amsterdam woont das nog in de buurt ook:D
Groeten Wes
25 februari 2010 om 10:46 #17560763origineel gepost door zetos
Hey Marcel,Bedankt voor je uitleg ik had ook al zoiets dat zoiezo die verkorte aanzuigroute wel een voordeel is, lucht is sneller bij je turbo maar ik heb wel intresse in de dichte versie heb het niet zo op open filters aangezien in een lucht scoop in me moterkap heb en water in de zuiger is niet goed ghe ghe maar zie dat je in de omgeving van amsterdam woont das nog in de buurt ook:D
Groeten Wes
Ik heb je een u2u gestuurd.
Marcel.25 februari 2010 om 17:33 #17560764Je heb u2u terug :D.
Wes.
25 februari 2010 om 19:25 #1756076525 februari 2010 om 20:48 #17560766@ Deef was de voorkatvervanger goed merkbaar in vermogen?
25 februari 2010 om 21:14 #17560767origineel gepost door ron1978
@ Deef was de voorkatvervanger goed merkbaar in vermogen?Zeker wel pakt feller op , de turbo.:thumbup
ps ; ik heb er 1 nog liggen.28 februari 2010 om 01:32 #17560768Voor diegene die er nog intresse in hebbe ik hem nog een 2.2 airbox in de aanbieding.
Greetzzz
28 februari 2010 om 08:33 #17560769voorkatvervanger merk je goed turbo is veel gretiger! :wors
en de tip van baasj ga ik ook gebruiken koppelmoeren lijkt me toch sterker..
8 mei 2010 om 09:07 #17560770Beste leden,
Om dit topic maar weer heel even te openen.
Ik kwam bij eds vandaan en hij had het over een 1.6 airbox in plaats van de zoveel geplaatste 1.9cdti airbox.
Weet iemand het verschil hier tussen????
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.