Omgekeerd luchtfilterhuis Z20LET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Omgekeerd luchtfilterhuis Z20LET

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17560758
    tijgetje57
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2004

      origineel gepost door Baas J.
      De moeren breken niet, het zijn de tapeinden die breken !!

      Ik heb er trouwens voor gekozen juist niet meer die moeren te gebruiken, ik gebruik M8 koppelmoeren die het hele tapeind goed beschermen. Kopervet gebruikt bij montage. Deze moeren draai je never nooit niet kapot.

      Dus jij hebt jouw spruitstuk aangedraaid met koppelmoeren. Is wel een goed idee.

      Maar dat standaard spul is bij mij denk een beetje gaar, moet misschien wel gaan denken aan een nieuwe pakking tussen de turbo en blok. Want ik ruik hem nog steeds.

      Hoe kan je nou testen of dat goed dicht is? Bij een gasleiding doe je dat met zeepsop.

      #17560759
      OPCdriver
        Lid sinds:
        1 August 2009

        Als je de turbo demonteerd kun je er een “regel” langs/op leggen of er ergens iets kromgetrokken is.
        En soms wil een dubbele pakking ook onevenheden opvangen.
        Maar scheuren doen deze spruitstukken ook nog regelmatig.
        gr Marcel

        #17560760
        zetos
          Lid sinds:
          4 January 2009

          Maar ff vraagje heeft het echt zin om zo iets te doen een omgekeerd luchtfilterhuis ? Ik bedoel als je al 250 pk heb en je krijg er 10 pk bij dan merk je het ook niet echt maar heeft het dus zin is bij deze mijn vraag.

          Greetz Wes

          #17560761
          OPCdriver
            Lid sinds:
            1 August 2009

            Hoi Zetos , het is idd een geval van alle keine beetjes helpen.
            Maar links er rechts wat van deze (wat goedkopere) modificaties kun je toch lekker
            wat pktjes erbij pakken en dat is nou net leuk als je naast iemand staat die je even denkt
            in te kunnen pakken.
            Dan telt gewoon iedere pk.
            Ook is het zo dat de “verkorte aanzuigroute” het wat prettiger maakt om onder de kap te sleutelen en om de boel netjes en schoon te houden.
            ps ; ik heb van beide (open en dicht luchtfilter) nog een setje liggen voor als je het wat lijkt.
            groeten Marcel.

            #17560762
            zetos
              Lid sinds:
              4 January 2009

              Hey Marcel,

              Bedankt voor je uitleg ik had ook al zoiets dat zoiezo die verkorte aanzuigroute wel een voordeel is, lucht is sneller bij je turbo maar ik heb wel intresse in de dichte versie heb het niet zo op open filters aangezien in een lucht scoop in me moterkap heb en water in de zuiger is niet goed ghe ghe maar zie dat je in de omgeving van amsterdam woont das nog in de buurt ook:D

              Groeten Wes

              #17560763
              OPCdriver
                Lid sinds:
                1 August 2009

                origineel gepost door zetos
                Hey Marcel,

                Bedankt voor je uitleg ik had ook al zoiets dat zoiezo die verkorte aanzuigroute wel een voordeel is, lucht is sneller bij je turbo maar ik heb wel intresse in de dichte versie heb het niet zo op open filters aangezien in een lucht scoop in me moterkap heb en water in de zuiger is niet goed ghe ghe maar zie dat je in de omgeving van amsterdam woont das nog in de buurt ook:D

                Groeten Wes

                Ik heb je een u2u gestuurd.
                Marcel.

                #17560764
                zetos
                  Lid sinds:
                  4 January 2009

                  Je heb u2u terug :D.

                  Wes.

                  #17560765
                  DEEF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 May 2007

                    heb op de mijne een 2.2 luchtfilterhuis zitten van een astra g.was ff passen en meten maar…..merkt er idd weinig van.
                    meschien iets meer geluid?zou het wel schelen bij fase 1 of meer????ziet er in ieder geval beter uit zo!

                    #17560766
                    ron1978
                      Lid sinds:
                      28 December 2009

                      @ Deef was de voorkatvervanger goed merkbaar in vermogen?

                      #17560767
                      OPCdriver
                        Lid sinds:
                        1 August 2009

                        origineel gepost door ron1978
                        @ Deef was de voorkatvervanger goed merkbaar in vermogen?

                        Zeker wel pakt feller op , de turbo.:thumbup
                        ps ; ik heb er 1 nog liggen.

                        #17560768
                        zetos
                          Lid sinds:
                          4 January 2009

                          Voor diegene die er nog intresse in hebbe ik hem nog een 2.2 airbox in de aanbieding.

                          Greetzzz

                          #17560769
                          kaydee-opc
                            Lid sinds:
                            31 August 2008

                            voorkatvervanger merk je goed turbo is veel gretiger! :wors

                            en de tip van baasj ga ik ook gebruiken koppelmoeren lijkt me toch sterker..

                            #17560770
                            zetos
                              Lid sinds:
                              4 January 2009

                              Beste leden,

                              Om dit topic maar weer heel even te openen.

                              Ik kwam bij eds vandaan en hij had het over een 1.6 airbox in plaats van de zoveel geplaatste 1.9cdti airbox.

                              Weet iemand het verschil hier tussen????

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.