Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Omega V6 rijdt wel, maar niet volle vermogen –> She’s back!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2012 om 17:48 #17244816
Mijn Omega rijdt sinds kort niet meer zoals het hoord.
Koud gaat ie goed, maar na een paar km begint ie te stotteren, ook bij constante snelheid.
Ook ruik je benzine als je buiten de auto staat bij stationair draaien.Vanmiddag onder de kap gekeken in een donkere ruimte en toen zag ik bij 1 kabel vonkjes overspringen, nadat ik deze nat had gemaakt. Kabels vervangen, vonkjes weg.
Helaas niet de oplossing voor het probleem.
Volgens mijn zwager zou het nog wel eens aan de temperatuursensor kunnen liggen waardoor de computer denkt dat de motor koud is en hij dus op choke blijft staan. Waar zit(ten) deze sensor(s)? En wat horen de waarden te zijn als je ze meet met een ohm-meter?
Onder de auto hoor ik ook een rammel uit de katalysator komen, kan die ook een oorzaak geven?
3 januari 2012 om 19:18 #17967403In het ergste geval zit je kat verstopt. De temp sensor zit achterop het blok in de kv brugje tussen de koppen in.
De inlaat moet daarvoor eraf. Wat de waardes zijn weet ik niet. Zijn je nokken en krukas sensors nog wel goed. En hoe zit het met je dis blok??
11 januari 2012 om 13:59 #17967404Weet niet hoe dismodule er aan toe is, aan de buitenkant kun je er waarschijnlijk niets aan zien. Heb nog geen nieuwe kabels geprobeerd, wel andere. Zal die nieuw halen.
Stationair loopt motor wel mooi, kan het dan wel aan temperatiursensor liggen? Baal goed!
17 januari 2012 om 12:32 #17967405Heb nu nieuwe bougiekabels besteld, kijken of het voor oplossing kan zorgen. Nu maar hopen dat het niet de bobine is.
Inlaatcollector hoeft er niet af toch? Zal wel prutsen worden.
23 januari 2012 om 20:20 #17967406Zo, de V6 loopt weer zoals ze het hoort te doen!! :D
De toerenteller vliegt omhoog als je gas intrapt in z’n vrij, dat ging eerder niet zo vlot.
Vandaag had ik nog een dagje vrij, maar helaas veel regenbuien en ik had geen onderdak in de buurt. Het moest dus buiten bij ons op de oprit gebeuren. Tussen de buien door alles los gemaakt, helaas moest ik de inlaatcollector (plumnum?) er ook nog af hebben, aangezien ik er gewoon niet bij kwam.
De oude kabels van cilinders 1,3 en 5 liepen in een soort kabelboom(bundel) achter het blok langs en zaten daarachter ook met tailrips vast. Ik verwacht dat dat nog origineel is en er dus nog nooit nieuwe kabels op gekomen zijn, km.stand is nu toch al ruim 210000km. Het plastic wat om de bundel kabels heen zat was overal kapot en stond vol water.
Nieuwe kabels erop, alles teruggeplaatst en klaar was ik. Blij dat het niet aan iets anders lag, want dan kan je blijven zoeken.
Het is dus weer een feit: Loopt je v6 slecht, vervang dan eerst je bougiekabels. :agent
24 januari 2012 om 11:12 #17967407Mooi om te horen dat je V6 weer goed werkt zoals het hoort. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.