Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › omega v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2011 om 13:10 #17240019
hallo ik heb het volgende probleem met mijn omega x2.5xe van bj. 97 sinds ik de auto heb een klein jaar, moet ik regelmatig koelvloeistof bijvullen de vorige eigenaar heeft de koppakking vernieuwd bij de opelgarage dit zal een 20.000 km terug zijn bij mij is er een 3000 km terug een koperen ring vervangen naar de koelvloeistof inlaat van de motor tegen het schutboord waar moeilijk bij te komen was. de auto verliest nog steeds vloeistof pakweg iedere 500 kilometer moet ik een halve liter bijvullen, gisteren is het systeem afgeperst en hij verloor druk maar ik zag hem nergens lekken,daarna een snuffeltest gedaan of er co2 in het koelwater zat dat was niet het geval,de matten voor zijn niet vochtig,er zit geen slush in de olie en de motor loopt goed,de auto heeft 200.000 echte km op de teller staan met gas er in wie wil en kan mij advies geven waar ik verder zoeken kan vr groet anton
16 juli 2011 om 18:46 #17904510Heb je na een rit al eens onder de auto gekeken of er nergens koelvloeistof ligt?
16 juli 2011 om 19:38 #17904511pakking warmtewisselaar wil wel lekken, deze zit onder het inlaat tussen de 2 cilinderkoppen
19 juli 2011 om 10:13 #17904509hallo onder de auto ligt geen koelvloeistof ook niet na lange rit. de pakking warmtewisselaar is daar makkelijk bij te komen voor een amateur sleutelaar ,wim ? als ik het goed begrijp is dat de de dunne slang die boven voor in de motor vedwijnt BIJVOORBAAT DANK VOOR DE REACTIES vr groet anton
19 juli 2011 om 15:44 #17904508Komplete inlaatspruitstuk móet je demonteren, want de warmtewisselaar licht boven
het onderblok, tussen de twee cilinderkoppen in. Dus dat is wel ff sleutelen tjaa en kwa ervaring het is maar net wat je zelf wil en kan… Gewoon beginnen en goed opletten waar alles zit en er de tijd voor nemen.20 juli 2011 om 08:28 #17904512Heb je airco?? Zo ja dan kan de driewegklep ook lekken.
Deze spuit of lekt de kv op het uitlaat spruitstuk. Alsl het goed is zou je ook af en toe een zoete geur van kv in de auto ruiken.
De driewegklep zit helaas ook aan de achterkant van het blok.
Gr jack
21 juli 2011 om 11:12 #17904513Als die elke 500 km. een halve liter koelvloeistof bij moet vullen dan zou je toch op zijn minst verwachten dat er er na een rit een paar druppels koelvloeistof onder die auto liggen of dat de motor aan de onderkant nat is. (of is dat dan niet zo?)
hij schrijft dat daar niks onder de auto ligt.m.v.g. nico
3 augustus 2011 om 19:59 #17904514hallo ik zit momenteel in frankrijk met de auto hij blijft het gelukkig goed doen en gaat niet meer lekken dan voorheen, neen er ligt geen vloeistof onder de auto na het rijden,er zit inderdaad airco in de auto koelvloeistof zal ik niet ruiken omdat ik alleen nog water bij vul, het zal inmiddels 90 procent water zijn geworden hartelijk dank voor het meedenken ik vraag mij af als het de driewegklep is zal hij dan in de toekomst harder gaan lekken zodat het euvel zich vanzelf openbaart vr groeten anton
5 augustus 2011 om 21:11 #17904515Lekkage van de Koelvloeistof is vaak lastig op te sporen daar de vloeistof verdampt voordat het op de grond kan vallen als de motor warm is, en er pas druk in het systeem komt bij warme motor.
Willem
6 augustus 2011 om 07:52 #17904516Ik heb hetzelfde probleem, ik denk dat het je driewegklep is.
Bij mij lekt die op de uitlaat, waardoor het inderdaad verdampt. Je ruikt het bijna niet, heel soms een vlaag.
Als ik de airco aanzet wordt het trouwens erger.Je durft wel om nog zo’n stuk ermee te rijden..
Gr Colin
6 augustus 2011 om 21:50 #17904517hallo ,ik zit inmiddels in Belgie de auto heeft het begeven tijdens een bergrit met caravan gaf hij aan koelwater te kort, snel naar de kant, het water stroomt langs de automatenbak naar beneden,monteur er bij, wist er geen diagnose over te geven auto afgesleept naar garage, ook garage zag er geen brood in ,volgens de garage moet de bak er af om te zien waar hij lekt de auto word nu gerepatrieerd naar nederland en daar zal ik het zelf uit moeten zoeken . wie kan er een zinnig woord over zeggen ik kon zelf ook niet zien waar hij exact lekte hij gooit het water er uit achterkant motor zodra hij warm begint te worden en niet zo,n klein beetje ook, maar het is allemaal zo krap daar, haast niet te zien vr groet anton
7 augustus 2011 om 12:34 #179045183weg klep kapot, of eventueel de automaat koeler als deze met koelwater word gekoeld ter hoogte van de automaatbak.
willem
9 augustus 2011 om 15:14 #17904519hallo, wim als de automatenkoeler lekt komt dan het water in de bak terecht of is het buiten de bak te zien hij lekt namelijk bovenin het blok of halverwege het blok, zit daar die driewegklep of kan het toch nog alsnog de warmtewisselaar zijn, bij voorbaat dank voor de reacties, vr groet anton.
9 augustus 2011 om 15:46 #17904520ik dacht meer aan de aansluitingen van de koelvloeistof als deze aanwezig zijn op de automaten bak.
Mocht het nou lekken terhoogte van de verbinding motor en bak aan de bijrijders zijde, dan heeft de 3weg klep het echt opgegeven.
Willem
12 augustus 2011 om 21:20 #17904521Kijk nou maar naar de driewegklep of de leidingen van en naar toe. De automaat bak heeft geen kv aansluiting. Deze heeft alleen 2 aansluitingen voor de oliekoeler in de radiator. Deze is redelijk dik uitgevoerd en gaat zelden kapot.
Jammer dat een garage deze storing al niet ziet.
Dit is de driewegklep
en deze zit hier.
gr Jack
15 augustus 2011 om 19:16 #17904522jack, bedankt voor de duidelijke foto,s de klep kan ik inderdaad voelen achter de motor, maar hoe kom ik daar in godsnaam bij. moet dan het inlaatgedeelte er af om er bij te komen er zit ook nog eens een gasinstallatie overheen gebouwd vr groet anton
14 september 2011 om 14:55 #17904523hallo om het probleem af te ronden er zat een scheurtje in de slang van driewegklep naar blok en de waterpomp is ook vervangen want die begon ook te lekken na drie weken stilstand vr groet anton
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.