Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › omega r25/28 bak in kadett c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2010 om 10:10 #17220677
hallo , mijn vraag is het volgende:
Als je een r25/28 bak neemt voor een c20let in een kadett te bouwen. welk schakelmechanisme moet je dan nemen? die tussenas zal ook wel lastig zijn maar vroeg me dit af namelijk. zijn sterker lijkt me en makkelijker aan te komen dan manta 18s bakken.
2 mei 2010 om 10:34 #17665440origineel gepost door jermir
hallo , mijn vraag is het volgende:Als je een r25/28 bak neemt voor een c20let in een kadett te bouwen. welk schakelmechanisme moet je dan nemen? die tussenas zal ook wel lastig zijn maar vroeg me dit af namelijk. zijn sterker lijkt me en makkelijker aan te komen dan manta 18s bakken.
Of ze sterker zijn, daar over verschillen de meningen ;)
Maar ik heb het ook passend gemaakt, en wat mij op viel is dat er verdomd weinig ruimte is in de tunnel. Sterker nog: voor het mooie moet de motor een paar cm naar voren, want ik vond het veel te krap als men de originele motor bevestiging gebruikt2 mei 2010 om 11:26 #17665441Zijn niet de beste/sterkste bakken… maar dat zijn de Manta 18S bakken ook niet.;) en de R25/28 kun je tenminste nog goedkoop vinden.:D
Als je meer als 300 pk wilt rijden en je bent een lompe rijder dan kun je beter voor een Getrag 265 gaan met een Manta 18S koppelingshuis en een adapterplaat. Dat is een redelijk onverwoestbare combinatie…
2 mei 2010 om 11:35 #17665442origineel gepost door giuliettaevo
Zijn niet de beste/sterkste bakken… maar dat zijn de Manta 18S bakken ook niet.;) en de R25/28 kun je tenminste nog goedkoop vinden.:DAls je meer als 300 pk wilt rijden en je bent een lompe rijder dan kun je beter voor een Getrag 265 gaan met een Manta 18S koppelingshuis en een adapterplaat. Dat is een redelijk onverwoestbare combinatie…
ja dat heb ik ook vaak gehoord maar dan moet je ten eerste een moeilijk te vinden 18s bak hebben en een nog lastigere adapterplaat en een onmogelijk (voor een normale prijs dan) 265 bak vinden.
Of als iemand dit allemaal heeft liggen voor een leuke prijs … bied het me dan maar aan!!!!
heb trouwens ook wel eens gehoord van een koppelingshuis van een monza of senator icm een andere bak….
2 mei 2010 om 21:11 #17665443Getrag 265 zit ook onder een Monza of Senator en daar moet dan een ander koppelingshuis met adapterplaat op. De Monza en Senator zijn niet geleverd met koppelingshuizen die tegen een OHC/DOHC passen.
Wil je het sterk hebben dan kost het gewoon geld.. 265 kost je al gauw rond de 1000 euro met het koppelingshuis en de adapterplaat erbij. en dan moet je de koppeling ook nog aanpassen.
Wat je natuurlijk ook kunt doen is een stalen adapterplaat op de motor maken en dan een bak van een andere auto ertegenaan maken, bv de Getrag 260 van een BMW. Is alleen wat moeilijker…
3 mei 2010 om 14:01 #17665444r25 vond ik goed te doen. zit achter de seh in me maatje z’n c coupe.
tussenas gewoon op maat laten maken, kost geen drol.
3 mei 2010 om 14:51 #176654453 mei 2010 om 18:02 #17665446ja die heb ik gezien , ga donderdag naar hem toe , hij houd hem voor me vast
7 mei 2010 om 22:37 #17665447heb hem gekocht ga hem donderdag ophalen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.