Forumindex › Forums › Modellen › Omega › omega mv6 1996
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2010 om 16:23 #17224115
heey beste mensen
wie kan mij helpen
mijn omega is afgekeurd op de rubbers
die 3hoek bij het voor wiel
nu heb ik hem bijna los
maar 1 moer zit verstopt int frame ofz
iemand een idee hoe ik die los krijg30 juli 2010 om 16:36 #17705659hallo welkom op het forum.
stel je ook even voor, dit is namelijk geen problemcar.als het goed is zit de draag arm alleen vast met bouten.
En moet je dus de bouten los draaien.
sterker nog de moer zit vast gelast.30 juli 2010 om 16:46 #17705660jah helemaal vergeten
ben roy van maastricht
het is de auto van pa
een auto uit be net gekocht,nog niet meegereden
hij was alleen afgekeurd op die rubbers
valt reuze mee
maar vast bedankt voor de hulp ga zo nog s proberen
mvg roy30 juli 2010 om 17:59 #17705661Alle moeren kunnen losgemaakt worden, als je onder de auto staat.
De Verticale bout is idd. wel de lastigste, de kop zit verstopt in
het sub frame, maar past gewoon een dop op….Groeten,
Niels
30 juli 2010 om 18:03 #17705662jah de voorste heb ik los
alleen die achterste zit verstopt int subframe
ga proberen of ik zo de rubber der in krijg
kom net met 1 vinger aant moertju,via een gaatju aan de onderkant
hahah dat klinkt veel leuker dan het is hahah
hij is trouwens niet gelast en draaid mee30 juli 2010 om 20:20 #17705663hmmmmmmmm niet gelukt
30 juli 2010 om 21:26 #17705664origineel gepost door roserije
ga proberen of ik zo de rubber der in krijgYeh sure, nou dat gaat echt niet lukken hoor, dat is geen rubber wat je ertussen kunt frommelen of zo, maar een metalen bus die in de draagarm geperst moet worden. In die buitenste metalen bus zit een gevulcaniseerd rubberen binnendeel met nog een metalen binnenbus waarin de bevestigingsbout zit. En de moer van de voorste bus (die met de platliggende bout dus) moet onder belasting (dus voorwiel niet opgekrikt plus 2 personen op de voorstoelen) worden vastgezet, anders is het rubber binnen de korste keren naar z’n grootje.
hij is trouwens niet gelast en draaid mee
In tegenstelling tot wat Arjontje zegt, dat zit ook niet gelast, het zijn twee dikke bouten en moeren (dopmaat 21). Bovenin het subframe zit ook een gat waarin je een dop kunt laten zakken om de boutkop tegen te houden. De bout gaat dus van boven naar beneden door de draagarmbus en de moer komt er van onderen op (zo kan de bout er niet uitvallen, moet je maar denken).
hmmmmmmmm niet gelukt
zie je wel. Ik zou er maar mee naar een garage gaan. Als je de draagarmen er al uitkrijgt, dan moet de oude bus eruit en de nieuwe erin geperst worden. Zonder een pers is dat feitelijk niet te doen.
Andrew
30 juli 2010 om 23:18 #17705665ow ow ben weer erguns aan begonnen,pa had t ooit eens bij een calibra gedaan
dus we zouden deze wel ff op een avondju doen hahah
t perse ,bedoeling was draadstang der door ,moer en ringetju en boutekar der op
maar kreeg t stalen omhulsen der niet uit ,de rubber wel gesloopt
dus ff na de garage rijden zit er niet in ,mag der zo ie zo niet meerijden
in be hebben ze zo 1 vaag systeem als je auto koopt ,moet je verkoop keuring doen voor je hem op je naam kan zettenmaar elk geval bedankt voor de reactie s
31 juli 2010 om 08:12 #17705666Ik heb destijds met een zaagblad vanbinnen af de ring doorgezaagd aan twee kanten en dan komt de ring los.
De draagarmen zitten aan de voorkant van boven naar onder vast.(Let wel op dat de moer boven zit en deze niet in de koker schuift want dan ben je hem kwijt).
Achter van voor naar achter.
En dan aan de fuseekogel daar moet de hele bout eruit anders komt de fusee niet los.
Gr Jack
31 juli 2010 om 14:37 #17705667origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Ik heb destijds met een zaagblad vanbinnen af de ring doorgezaagd aan twee kanten en dan komt de ring los.Klopt, ik heb afgelopen jaar de oude bussen inderdaad ook met een zaagblad binnenlangs voorzichtig doorgezaagd en daarna met een klein beiteltje opengetikt, waarna ze er redelijk eenvoudig uitkwamen.
De draagarmen zitten aan de voorkant van boven naar onder vast.(Let wel op dat de moer boven zit en deze niet in de koker schuift want dan ben je hem kwijt).
Achter van voor naar achter.
En dan aan de fuseekogel daar moet de hele bout eruit anders komt de fusee niet los.
Gr Jack
De rest gooi je een beetje door mekaar: de bout van de voorste bus ligt horizontaal en deze bout moet je van achteren naar voren door de bus steken, de achterste bus staat vertikaal en de bout moet van boven naar beneden door de bus heen (dus NIET de moer boven). Zo zit het af fabriek bij mijn Omega en dat lijkt me ook de logische manier. Dat van de fuseebout klopt wel. En vervolgens is een fuseekogeldrukker (een andere naam weet ik er niet voor) wel erg handig, want de boel kan behoorlijk vast zitten.
Andrew
2 augustus 2010 om 16:56 #17705668heey beste mensen
ik heb de 3hoek er uit ,had t gaatju aan de bovenkant gevonden met wat prutsen gelukt
beetju inzagen en5 min had ik t ijzer der ook uit
nu heb ik alleen niet zo goed opgelet hoe de rubber der inzat
volgens mij het ronde kantju na boven.maar dan zit der nog zo 1roze dingetju bij
iemand een idee of tip3 augustus 2010 om 08:02 #17705669zo heb ik m der in gepruts
3 augustus 2010 om 12:11 #17705670Zo heb ik ze er ook in geperst.
Gr Jack
3 augustus 2010 om 14:27 #17705671in een bankschroef gaat ook onder dan een grote ring waar de bout niet door gaat een beetje afwasmiddel erlangs en dan aan draaien en met er uit halen maakte ik het eerst lekker warm stink goed rubber:) en uit de heeg roserije
4 augustus 2010 om 19:49 #17705672origineel gepost door roserije
jah de voorste heb ik los
alleen die achterste zit verstopt int subframe
ga proberen of ik zo de rubber der in krijg
kom net met 1 vinger aant moertju,via een gaatju aan de onderkant
hahah dat klinkt veel leuker dan het is hahah
hij is trouwens niet gelast en draaid meehmm dan ben ik met wat anders in de war.
dacht echt dat die moer vast zat. :hmmzMaar ff lang hans anders dan. :P
5 augustus 2010 om 20:34 #17705673de opel staat trouwens al weer op de oprit klaar voor keuring
ff afw8teennuh jah de heeg , roserije
9 augustus 2010 om 17:56 #17705674hij is goedgekeurd
dus tjah heb ik niet voor niks zitte klooie -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.