omega lekt olie

Forumindex Forums Modellen Omega omega lekt olie

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    willie oortwijn

hallo beste omega liefhebbers,

ik zal me even voorstellen ik ben willie en kom uit het noorden van het land. ik heb me vorige week een omega 2.5 v6 gekocht. ik helemaal blij tot dat een collega van mij me vertelde dat hij olie lekte. ik heb hem vandaag op een brug gezet en zag dat hij bij de versnellingsbak lekt. hij is hand geschakeld en is van 1997 zou iemand weten wat er lekt? in de bak of in het motorblok. ik heb contact gezocht met de verkoper van de auto en die gaf niet thuis. hij wist van niks dus ben teleur gesteld in die autohandelaar( druk ik het nog netjes uit) heeft iemand tips of weet iemand wat het kost als de bak er achter weg word gehaald.
      ik hoor het wel.

groet willie

Famempeters

hoi Willie

welkom hier en jammer dat dit al een nare arvaring is met de auto en de handelaar.

olie is natuurlijk vervelend wat lekt er probeer er eerst is achter te komen of het motor olie is of versnellings bak olie (tja ik doe me vinger er langs en lik er aan net de ludolfs )
        is het motor olie kijk is of je bougie gaten niet vol staan met olie dan kan het zomaar de klepdeksel pakkingen zijn .is een uurtje of 3 -4 werk kijk een stuk terrug op het forum over de onderdelen . of 2u2 mij heb dit vaker gedaan .

ook bij mijn omega v6 had ik behoorlijke druppels onder de auto en na zoeken stonden ook de bougie,s te zwemmen en de klepdeksels lekte best wel zij overigens van kunstof .en ook ik had zoiets van laat het niet zo zijn dat de bak er uit moet ik had een automaat maar ik had geluk heb ook alleen de klepdeksel pakkingen vervangen je koopt bij opel komplete sets zitten de deksels bij ongeveer e 160 per kant en klepdeksel pakkingen kosten ongeveer 60e voor 2 kanten .

ook rottig kan de vliegwiel keerring zijn bak er uit vliegwiel er af en dan de keering vervangen beste klus .keerring kost niet zo gek veel maar het werk .

tja is het de bak ?? dat is ook keerringen alle niet echt tof .

beide geen klus van een paar tientjes of je moet het zelf doen ??

wil je wat weten verder 2u2 me maar ..

Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer

Welkom op het forum.
          We zijn gek op :kewlpics
          Kan zijn dat de krukas keering lekt, maar dat kun je volgens mij alleen maar zien als je de bak en het blok van elkaar neemt.

Als de klepdeksel pakkingen aan de buitenkant lekken dan rookt de motor ook doordat olie op het spruitstuk druppelt.

Als je onder de auto kunt kijken dan kun je vaak achterhalen waar de olie weg komt.

Gr Jack

willie oortwijn

thanks voor jullie reactie,

ik heb de auto al even op een brug gehad. hij lekt olie van uit de versnellingsbak.
            ben idd bang dat je gelijk hebt met de krukas keering, jack.
            nu maar even iemand zoeken die het kan repareren voor een normale prijs.
            wat zou zo iets kosten?

groetjes willie

Jack-omegax3.0xe
            Deelnemer

let op dat er ook een keering zit in de versnellings bak.
              Keering kost geen drol maar het erin zetten.
              weet niet waar je woont?

Gr Jack

willie oortwijn

hallo jack,

ik woon in het noorden van het land winschoten.

ik hoop dat ik iemand kan vinden die voor een leuk prijsje kan doen.

gr willie

RAL
                Deelnemer

zie u2u :angel

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.