Omega interieur in Rekord

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Omega interieur in Rekord

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244005
    Yiasya
      Lid sinds:
      25 November 2011

      Hier dan nog maar een vraag.
      Heeft er iemand al eens een Omega interieur (voorstoelen en achterbank) in een Rekord E1 gebouwd?
      Zo ja past dat makkelijk en welk model Omega? ben al wezen meten op de sloop,
      achterbank omega was 3 á 4cm breder dan wat er nu inzit, maar het is wel in te drukken een beetje.
      Niet dat ik nu direct een interieur wil vervangen, maar ben even schieuwnierig.

      De bekleding van de achterzijpanelen is bij mij wel heel, maar de lijm heeft losgelaten. Dus als ik dan toch ga bekleden, dan misschien maar wat groter aanpakken.
      (Moet eerst m’n buurman z’n garage even een maandje kraken).

      Wat zou een interieurtje moeten kosten eigenlijk? Leer of stof maakt me niet veel uit, als het maar zgan is :D

      #17955863
      Yiasya
        Lid sinds:
        25 November 2011

        Oh ja, het is wel een twee deurs. Dus om op de achterbank te komen moet de stoel naar voren kunnen.
        En er zijn volgens mij geen twee deurs Omega’s, dus als iemand hier wat op weet ben ik één en al oor.
        Hoeft van mij niet eens persé uit een Omega te komen. Misschien weet iemand een andermerk met een achterbank van 140cm breed.

        #17955864
        Jigsaw
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 April 2007

          je kunt een Monza interieur proberen?

          #17955865
          Yiasya
            Lid sinds:
            25 November 2011

            Ja dat zou kunnen, maar daar staan er net zoveel van op de sloop als Rekords… :D
            Ik dacht juist aan een Omega omdat dat wat nieuwer is en makkelijker te krijgen omdat er best wat van rijden.
            En daardoor dus ook wat goedkoper. En het is wat luxer dan wat er nu inzit.

            #17955866
            mantadevil
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              in emmeloord bij Gaos staan een paar rekords,omega’s ,anders even in het mgazijn kijken
              bij van de veer is het inderdaad mager wat dat spul betreft ,kwam der vroeger ook wel maar nooit wat kunnen vinden wat ik zocht
              en gaos is maar paar km bij mij vandaan ben der vaste klant :thumb

              #17955867
              Deperik
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 November 2007

                Moet het originele interieur eruit :shock:
                Was toch nog best netjes?

                #17955868
                Yiasya
                  Lid sinds:
                  25 November 2011

                  @Deperik wrote:

                  Moet het originele interieur eruit :shock:
                  Was toch nog best netjes?

                  lol…don’t panic.
                  Ik doe nog niks op dit moment. Alleen ben ik de mogelijkheden aan het bekijken.
                  Want de bekleding van de zijpanelen bij de achterbank zit los, en mijn kinderen kennende zit daar binnen no time een gat in.
                  Dus ik zal er wat aan moeten doen. De rugleuning van de achter bank is een naadje los aan de bovenkant. Moet ook ff naar gekeken worden.
                  Al met al niet veel werk, maar als ik dan uiteindelijk toch wat ga doen wil ik meerdere mogelijkheden bekijken, want als 1 naad gaat komt de rest eraan.
                  Opnieuw bekleden van het huidige interieur kan ook, want dan zijn we ook alle vlekjes en dingetjes kwijt.
                  Al met al is het interieur heel netjes als je bedenkt dat de auto al 33jr is, maar als ik het weer helemaal nieuw kan krijgen zou mooi zijn.

                  Ik denk alleen dat het opnieuw laten bekleden een stuk duurder is dan een zgan gebruikt interieur.
                  Weet iemand wat het opnieuw bekleden ongeveer kost?
                  2 stoelen, achterbank zijpaneeltjes vloerbedekking en hemeltje.
                  Ik gok ‘t al gauw over een rooitje.

                  #17955869
                  Yiasya
                    Lid sinds:
                    25 November 2011

                    @mantadevil wrote:

                    in emmeloord bij Gaos staan een paar rekords,omega’s ,anders even in het mgazijn kijken

                    thnx, goeie tip. misschien heeft ie nog een trekhaakje ook :)

                    #17955870
                    Deperik
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 November 2007

                      Dat klopt, er zijn natuurlijk altijd gebruikssporen. Opnieuw bekleden wordt zeker een dure hobby denk ik.
                      Ik vond de stoelen altijd wel fijn zitten, mis ze nu al in vergelijking met die harde krengen uit de kadett.

                      #17955871
                      rinus de boer
                        Lid sinds:
                        2 July 2004

                        Denk aan bij het opnieuw bekleden ongeveer aan 200 Euro per zitting. Maar dan kun je ook gelijk de vulling meelaten nemen, in de door jouw gewenste hardheid. Voor een heel interieur, dus alle zaken die je genoemd hebt, zul je inderdaad ongeveer wel bij 1000 Euro uitkomen. Maar ja, het loont altijd om offerte’s op te vragen bij verschillende aanbieders.

                        Andere optie is uiteraard een mooi interieur zoeken uit een andere Rekord, en dan als het even kan een Berlina. Heb je gelijk dat mooie velours, armsteun in de achterbank en ook dikker tapijt.

                        Ik denk, dat een Omega interieur niet gaat passen. Andere maten, en ook andere bevestigingspunten en rails. Ook een Monza of Senator interieur heeft andere maten. Daarvan kun je waarschijnlijk wel de voorstoelen zo overnemen. Een Commo C interieur past in z’n geheel wel (want eigenlijk hetzelfde koetswerk), en dat is zowiezo altijd in een vergelijkbaar Berlina uitvoering..

                        #17955872
                        RISL
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          24 January 2011

                          Voor stoelen die naar voren klappen kun je kijken naar driedeurs Corsa’s of Astra’s.
                          Moet zeggen dat de sportstoelen van de Astra G erg prettig zitten, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

                          Zoals rinus hierboven al aangeeft zijn voorstoelen redelijk universeel en vaak gemakkelijk pas te maken. Achterbanken zijn moeilijker, maar ook niet onmogelijk.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.