Forumindex › Forums › Modellen › Omega › omega b2 2.5td
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2010 om 21:36 #17226087
Dag allemaal,
vorig jaar heb ik me hier al eens voorgesteld. Toen wou ik mijn astra gsi wisselen tegen een omega b1 mv6. Hier was nog wel een beetje werk aan en na te horen hoeveel verzekering ik hierop moest betalen toch maar besloten van dit niet te doen. Nu een jaar later, moet de astra weg wegens gezinsuitbreiding. Ik was aan het denken om een omega b2 2.5td te kopen. Zijn dit goede motoren? Of is er iets waar ik zeker op moet letten?
Groetjes,
Joel19 september 2010 om 00:24 #17730431de moter is beresterk(bmw steyer moter) dus daar hoef je je normaal gesproken geen zorgen om te maken,ik zou meer na de rest kijken climate control of automaat,die van mij is gereviseerd bij 180.000 dit komt doordat die een hoog koppel hebben onderin zoals de vod beweerde gaat die eerder stuk maar zal ook aan de rijstijl liggen en of die goed onderhoud heeft gehad,en lekkage rechts bij de egr klep komt ook veel voor.
trouwens dit type is ook makkelijk te chippen met veel vermogens winst,zelfs tot 40 pk
mvg mart19 september 2010 om 06:05 #17730432Ik heb sinds July dit jaar een B2 2.5TD en moet zeggen dat ik er goed tevreden over ben,
de mijne heeft nu 175.000km gelopen, en loopt als de brandweer. Er is lekker hard mee te rijden, maar ook als je er rustig mee rijd is het erg fijn.
Een mooie 6 in lijn :)
En met chippen van de 130 naar de 170pk.
De EGR klep is dat dat “zilvergrijze” uitstekende, onder de olie-peilstok rechts van de zwarte kap??
Als dat zo is dan lekt/drupt deze iig bij mij. En wat kan het kwaad?
19 september 2010 om 06:24 #17730433als die lekt komt de olie op de radiatorslang en deze kan daar niet zo goed tegen dan komen er blaren op dus vervangen,dit is bij mij gebeurd
kosten nieuwe complete slang 65 euro,dus zodoende heb ik hem afgedopt of je moet een mantel of zoiets dergelijks maken zodat de olie niet aan de slang komt
gr mart19 september 2010 om 11:25 #17730434origineel gepost door Tinuske
En met chippen van de 130 naar de 170pk.
De EGR klep is dat dat “zilvergrijze” uitstekende, onder de olie-peilstok rechts van de zwarte kap??
Als dat zo is dan lekt/drupt deze iig bij mij. En wat kan het kwaad?
Dat zilvergrijze is een vervroeging van de vacuum of de druk regelaar van de brandstofdruk.
Olie op de slangen is altijd slecht. Kunnen ze wel even tegen maar niet te lang.
Gr Jack
20 september 2010 om 16:35 #17730435origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
origineel gepost door Tinuske
En met chippen van de 130 naar de 170pk.
De EGR klep is dat dat “zilvergrijze” uitstekende, onder de olie-peilstok rechts van de zwarte kap??
Als dat zo is dan lekt/drupt deze iig bij mij. En wat kan het kwaad?
Dat zilvergrijze is een vervroeging van de vacuum of de druk regelaar van de brandstofdruk.
Olie op de slangen is altijd slecht. Kunnen ze wel even tegen maar niet te lang.
Gr Jack
Hmz, oke, thx iig.
Lekt/drupt olie.
maar iets om de slang maken dan
20 september 2010 om 17:25 #17730436Loshalen en schoonmaken eventueel kijken of de pakking kapot is.
Gr Jack
25 september 2010 om 09:09 #17730437Ok, motor is dus niets op aan te merken. Had al wel eens gelezen dat dit bmw motoren zijn. Dus slecht zal dit natuurlijk nooit zijn. Ik zou wel kiezen voor een handgeschakelde omega, hebben deze ook een revisie nodig? En chippen is wel een must. Ik rijd nu met een astra gsi en ik wil nog wel ongeveer even goed van m’n plek afkomen, maar dan in wat meer luxe :D…
25 september 2010 om 09:35 #17730438het zijn geen bmw motoren maar styer motoren die ook door bmw werden gebruikt. Oerdegelijke blokken waar niet snel wat aankomt. Alleen kunnen we er niet tegen om te vaak te hoog in toeren te draaien. Grote kans dat je dan ineens minder onderdelen in je blok hebt zitten.
Gr jack
25 september 2010 om 11:05 #17730439@Duffy_GSI
Klopt ja, is niet de snelste diesel, mijn oude 2.0i uit 1991 was sneller alleen een iets lagere top snelheid. Met chippen gaat ie van 130 naar 170 PK, en dan is het nog maar op de weg zien te houden met nat weer, hahaha :)@ Jack
Zitten toch verschillende BMW onderdelen op.Oliefilter, EGR, Olievuldop en verder weet ik nog niet.
25 september 2010 om 12:30 #17730440Ja dat komt omdat bmw deze motoren eerder gebruikte dan opel.
Gr Jack
5 april 2011 om 23:31 #17730441Hebben jullie de auto laten chippen? Of is dit ook zelf te doen? Heb ok bijzondere verhalen gehoord over een ander luchtfilter, iemand daar eravring mee. Heb nu sinds 2 dagen een td maar het mag van mij wel iets vlotter ;)
5 april 2011 om 23:31 #17730442Hebben jullie de auto laten chippen? Of is dit ook zelf te doen? Heb ok bijzondere verhalen gehoord over een ander luchtfilter, iemand daar eravring mee. Heb nu sinds 2 dagen een td maar het mag van mij wel iets vlotter ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.