Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Omega B schakelt stroef..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2014 om 22:23 #17267181
Beste mensen,
Sinds deze week schakelt mijn Omega erg maar ook erg stroef… spontaan gebeurde dit. Af en toe wilt ie nog wel fatsoenlijk overgaan in zijn versnellingen, maar soms krijg ik hem niet eens meer in zijn achteruit. Wat gebeurt er nu ineens met deze bak? Het is een handschakel, dus is het misschien verstandig om een keer de versnellingsbakolie te vervangen (als die er is en de olie niet gedeeld wordt met dan van het blok). Of weten jullie misschien iets anders waarmee ik dit probleem kan verhelpen? So far ziet het gebiedje bij de versnellingspook er goed en gesmeerd uit, dus ik denk niet dat daar het probleem zit. Motor warm of koud, maakt voor het schakelen btw niks uit. In de meeste gevallen gaat het erg stroef..
Het is trouwens een 2.0 DTi Dieseltje, 74kw
7 augustus 2014 om 19:43 #18244838Misschien dat de koppeling niet goed vrij komt
12 augustus 2014 om 12:54 #18244839Achteruit hebben we hier ook met de Omega, die moet je als de bakolie koud is ook even in zijn 4 zetten en dan de ring optrekken naar de achteruit, ander (blokkeert hij de achteruit) het gekke is, dit is al de 2de v6 handgeschakelde Omega die er last van heeft.
Maar in alle versnellingen kan niet met de olie te maken hebben, het is te testen maar dat weet de general wel.
(mocht ik het niet goed hebben wil je me dan verbeteren)
Als je rustig in zijn 2 wil weg trekken, doet hij dat zonder dat de koppeling gaat slippen? Of het een goede test is weet ik niet, maar zo heb ik van mijn Vectra en me pa van zijn Omega (getest) of de koppeling nog goed was.
Bakolie hoor je wel goede verhalen over, dat het erna beter word, hier hebben we er 1 die in zijn 1 ook niet boven de 4000 toeren wilt komen omdat hij dan stroever gaat naar zijn 2. Hier wachten we tot er nieuwe platen en drukgroep in moeten, en dan gaat de bak of vervangen worden, of voor een revisie. De r25 bak die er onder zit heeft moeite met de 200 pk die de 2.6 door zijn chip levert en met het verhoogde koppel wat er zeker onderin te merken is.
12 augustus 2014 om 13:24 #18244840Zit de bak nog goed vast aan de motor ? Heb dat met mijn oude vec-b gehad, bleken 2 bouten van kapot te zijn waardoor de bak er scheef tegenaan zat. Was geen beweging in te krijgen, maar heb dus wel een tijdje blijkbaar met maar 2 bouten rondgereden en pas toen het nog maar met 1 bout vast zat begon ik het merken :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.